مساجد استان همدان باز می شوند؟

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با اشاره به اینکه هیچ مسجدی در سطح استان فعلاً باز نمی‌شود، گفت: بازگشایی مساجد مستلزم اطمینان کافی از سلامت جامعه است.

مساجد استان همدان باز می شوند؟

حجت الاسلام محمدرضا محمدی‌پیام درباره بازگشایی مساجد اظهار کرد: سلامت و امنیت جامعه یک موضوع بسیار مهم بوده و اصلا شوخی بردار نیست و در این زمینه باید شرط عقل و جانب احتیاط رعایت شود.

وی با بیان اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان مو به مو تمام ضوابط اعلامی از طرف وزارت بهداشت را رعایت کرده است، افزود: در مساجد افراد نسبت به سلامت جامعه حساس تر هستند چراکه افراد متدین ولایت پذیری بیشتری داشته و تابع فرمان رهبری و مسئولان مربوطه هستند و نسبت به بهداشت جامعه حساسیت به خرج می دهند.

محمدی پیام با بیان اینکه مساجد در زمینه مقابله با کروناویروس پیشگام و فعال بوده و به پایگاه مردمی مقابله با این بیماری تبدیل شده اند، اعلام کرد: برگزاری نمازجماعت در مساجد موقتاً تعطیل اعلام شده است تا زمانی که وزارت بهداشت و مسئولان بهداشتی استان تشخیص دهند کروناویروس تا حدی کنترل شده و حضور مردم در جماعات لطمه ای به سلامت جامعه نخواهد زد.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با بیان اینکه ما تابع فرماندهان خط مقدم سلامت هستیم و مساجد موظف هستند طبق دستورالعمل های آنها عمل کنند، گفت: مردم می توانند مراسم های شب های مبارک ماه رمضان به ویژه شب های قدر را از رسانه های ملی و استانی به منظور فیض بردن از این امور دنبال کنند.

وی بیان کرد: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز چندی پیش در یک مصاحبه خبری اعلام کرده بود که با توجه به دستورالعمل های بهداشتی امکان دارد مساجد از دهم ماه رمضان بازگشایی شوند که در این زمینه ما کار را دست متخصصان امر سپردیم و اگر آنها تشخیص دهند که از لحاظ بهداشتی امکان دارد، مساجد بازگشایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه بازگشایی مساجد مستلزم اطمینان کافی از سلامت جامعه است، مطرح کرد: تمام مساجد موجود در سطح استان به ویژه مساجد مناطق پرخطر از طریق پایگاه بسیج مساجد پاکسازی و ضدعفونی شده اند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: رسانه ملی مانند یک دانشگاه سطح علم و دانش عمومی را ارتقاء بخشید و اکنون مردم در رعایت بهداشت پیشگام هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها