کشت نیشکر در ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی صومعه سرا آغاز شد

رئیس جهاد کشاورزی صومعه سرا از آغاز کشت نیشکر در ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۵ تن شکر سیاه در صومعه سرا تولید شد.

کشت نیشکر در ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی صومعه سرا آغاز شد

احمد پادیاب با اشاره به آغاز کشت نیشکر در ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان صومعه سرا، اظهار کرد: کشت نیشکر در این شهرستان از قدمت ۱۰۰ ساله برخوردار است.

وی به فعالیت ۷۵ خانوار صومعه سرا در زمینه کشت نیشکر اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۵ تن شکر سیاه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در صومعه سرا تولید شد.

رئیس جهاد کشاورزی صومعه سرا با بیان اینکه تولید شکر سیاه در این شهرستان کاملاً به صورت ارگانیک انجام می‌شود، گفت: این محصول دارای خواص درمانی بوده و از گذشته تا به امروز برای درمان بسیاری از بیماری از آن استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه شکر سیاه یکی از سوغات محلی صومعه سرا محسوب می‌شود، گفت: نیشکر در روستای قاضده، کلسر، میانده، ملاسرا، سنگجوب، چمثقال و شکرباغان کشت می‌شود.

پادیاب با بیان اینکه هر ساله نیشکرکاران اردیبهشت زمین‌های خود را برای کشت قلمه این گیاه آماده می‌کنند، گفت: اواخر پاییز و اوایل زمستان زمان برداشت این محصول در صومعه سرا و تبدیل آن به شکر سیاه است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها