نشان ویژه برای کارگردان زن ایرانی

افسانه سالاری کارگردان زن ایرانی برای مستند «سیلوئت» جایزه نشان ویژه جشنواره «ویزیون دو ریل» را کسب کرد.

نشان ویژه برای کارگردان زن ایرانی
مراسم اهدای جوایز جشنواره مستند «ویزیون دو ریل» یکشنبه شب ۳ می در سوییس به صورت آنلاین برگزار شد. در این مراسم جایزه بهترین فیلم بلند در بخش مسابقه بین الملل به فیلم «Puntasacra» ساخته فرانچسکا مازولنی از ایتالیا رسید.

مازولنی در کلیپ ویدیویی از هیات داوران جشنواره بابت اهدای این جایزه تشکر کرد. او همچنین با اشاره به دوران کرونا گفت: امیدوارم خیلی زود بتوانیم باهم جشن بگیریم.

در بخش مسابقه بین الملل این دوره جشنواره، بیشترین تعریف و تمجید ها نثار فیلم های «آنرسا: نفس زندگی» به کارگردانی مارکو و یوهانس لموسکالیو، «سیلوئت» به کارگردانی افسانه سالاری، «پدر نقش خودش را بازی می کند» ساخته مو اسکارپلی و «خارج از جاده» ساخته خوزه پرمار شد.

در بخش مسابقه بین الملل، جایزه نشان ویژه جشنواره به دو فیلم «پدر نقش خودش را بازی می کند» ساخته مو اسکارپلی محصول ونزوئلا و مستند «سیلوئت» ساخته افسانه سالاری کارگردان زن ایرانی، محصول کشورهای ایران و فیلیپین رسید.

نشان ویژه برای کارگردان زن ایرانی

افسانه سالاری نزدیک به یک سال پیش جایزه ۵ هزار یورویی مستند در حال تولید را برای ساخت همین اثر از جشنواره کارلووی واری دریافت کرده بود.

جایزه مردمی جشنواره «ویزیون دو ریل» که یکی از جوایز کلیدی فستیوال است نیز به پخش کننده های فیلم «آینه آینه روی دیوار» محصول آلمان و چین تعلق گرفت.

فیلم های «یکی دیگر» به کارگردانی فرانسواز بِرمخو و «Sapelo» ساخته نیک براندستینی نیز دیگر برندگان جوایز اصلی جشنواره امسال بودند.

پنجاه و یکمین دوره جشنواره «ویزیون دو ریل/ Visions du Réel» از روز ۱۷ آوریل تا روز ۳ می به صورت آنلاین برگزار شد.

منبع: صبا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها