تقابل حشد شعبی و ارتش عراق با موج گسترده حملات داعش در دیالی، بغداد و سامرا

منابع خبری از کشته و مجروح شدن شماری از نیروهای امنیتی و حشد شعبی عراق طی درگیری با عناصر داعش در دیالی، سامرا، صلاح‌الدین و بغداد خبر دادند.

تقابل حشد شعبی و ارتش عراق با موج گسترده حملات داعش در دیالی، بغداد و سامرا

شبکه خبری المیادین اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق حملات متعدد عناصر داعش به مناطق مختلف استان دیالی را دفع کردند.

طبق این گزارش، عناصر داعش ابتدا به یک مرکز محرمانه هنگ پنجم لشکر پیاده نظام نیروهای امنیتی عراق در روستای "عین لیلی" در استان دیالی حمله کردند که در جریان این حمله دو نیروی امنیتی عراقی مجروح شدند.

خبرنگار المیادین در عراق گزارش داد، درگیری‌هایی نیز میان نیروهای امنیتی عراق و عناصر داعش در منطقه "العظیم" در دیالی رخ داد که منجر به کشته شدن دو تن از نیروهای امنیتی شد. در این درگیری همچنین هفت تن دیگر از این نیروها مجروح شدند.

طبق اعلام این خبرنگار، نیروهای امنیتی عراق همزمان با این درگیری‌ها حمله عناصر داعش به یک مرکز امنیتی وابسته به پلیس دیالی در شهرستان "المقدادیه" در شرق "بعقوبه" را دفع کردند.

نیروهای عملیات دیالی همچنان در حال تعقیب و جست‌وجوی عناصر تروریستی عامل حمله به روستای حاوی العظیم در دیالی هستند.

المیادین در ادامه اعلام کرد که عناصر داعش به ۱۷ مرکز وابسته به هنگ سوم تیپ ۲۱ حشد شعبی در منطقه "العیث" واقع در شرق "جلام الدور" در شمال سامرا حمله کردند و این حملات منجر به مجروح شدن دو تن از نیروهای حشد شعبی شد.

پیش از این نیروهای حشد شعبی حمله داعش به روستای "العیث" در صلاح الدین را ناکام گذاشته بودند.

همچنین منابع آگاه اعلام کردند که یگان توپخانه‌ای حشد شعبی یک خودروی متعلق به عناصر داعش به همراه چهار سرنشین آن را که قصد حمله به نیروهای حشد شعبی در صلاح الدین را داشتند، هدف قرار داد.

طی این عملیات چهار تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

در همین راستا، خبرنگار المیادین افزود، فرماندهی عملیات الجزیره وابسته به حشد شعبی حملات عناصر داعش به منطقه "الرویعیه" در "جرف الصخر" در جنوب بغداد را دفع کرد و این حملات نیز منجر به مجروح شدن یکی از عناصر حشد شعبی شد.

در همین رابطه شبکه اسکای نیوز از درگیری شدید گردان‌های حزب‌الله عراق و عناصر داعش در جنوب بغداد خبر داد.

طبق گزارش این شبکه، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای گردان‌های حزب‌الله و عناصر داعش در منطقه جرف الصخر در جنوب بغداد رخ داد.

خبرنگار اسکای نیوز در این باره گزارش داد که نیروهای امنیتی عراق طی عملیات تعقیب عناصر داعش در "مکیشیفه" در صلاح الدین به اطلاعات بسیار مهمی دست یافته‌اند.

طبق این گزارش، در استان صلاح‌الدین نیز نیروهای حشد شعبی حملات تروریستی شدید در نزدیکی منطقه "السجله" در شهرستان "الدجیل" را دفع کردند.

در همین راستا، فرماندهی عملیات سامرا وابسته به حشد شعبی از هدف قرار دادن شش مخفیگاه داعش در حویجه البدعه، مسیره و العباسیه در تکریت با خمپاره خبر داد.

طبق اعلام این فرماندهی، طی این عملیات شماری از عناصر داعش مجروح و عناصر دیگر نیز مجبور به فرار از مخفیگاه‌هایشان شدند.


منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها