۴۳ هزار ماسک تقلبی از انبارهای ری کشف شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری از کشف کارگاه تولیدی ملزومات بهداشتی تقلبی توسط بازرسان اداره صمت با ۴۳ هزار و ۵۶۰ عدد ماسک خبر داد.

۴۳ هزار ماسک تقلبی از انبارهای ری کشف شد

موسی احمدی اظهار داشت: در راستای برخورد با محتکران واخلال‌گران نظام اقتصادی محصولات بهداشتی و سلامت‌محور واحد بازرسی و نظارت شهرستان ری با همکاری نهادهای نظارتی در پی بازدیدهای مدون و برنامه‌ریزی شده از انبارهای سطح شهر موفق به کشف بیش از 43 هزارعدد دستکش و ماسک تقلبی شدند.

وی بیان کرد: در این بازدیدها در یکی از کارگاه‌های تولیدی فاقد مجوز از مراجع ذی‌صلاح بازرسان موفق به کشف 43 هزار ماسک شدند که به تشخیص بازرسان جزو تولیدات تقلبی محسوب می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری همچنین افزود: ارزش ریالی این کشفیات در حدود 3.5 میلیارد ریال بوده است که به‌ دلیل غیربهداشتی و‌ تقلبی بودن از سوی بازرسان شناسایی و جهت اعمال مراحل قانونی به مراجع قضایی ارائه شد.

احمدی سپس تصریح کرد: با ورود ویروس کرونا به کشور و نگرانی‌هایی که در پی آن ایجاد شده است، بسیاری از اقشار در کنار یکدیگر به مقابله با این ویروس پرداخته‌اند، اما متأسفانه برخی سوداگران دنبال سوءاستفاده بوده و اقدام به احتکار یا تولید غیربهداشتی این ملزومات می‌کنند که برای مقابله با این افراد، دستورات لازم اعمال شده است.

وی ادامه داد: ماسک‌های مکشوفه کاملاً غیربهداشتی بوده و تمام این اقلام پیش از ورود به بازار توقیف و دستورات لازم برای معدوم شدن آن‌ها داده شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: تشدید نظارت بر کارگاه‌ها و انبارها افزایش پیدا کرده تا از احتکار ملزومات بهداشتی و تولید خارج از دستورالعمل جلوگیری شود، بنابراین پرونده‌های مذکور جهت تکمیل مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستان ری ارجاع شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها