آمریکا به سربازان آسیب‌دیده در حملات موشکی ایران مدال شجاعت داد

فرماندهی نیروهای تروریست آمریکایی اعلام کرده به چند سرباز ارتش این کشور که در حمله موشکی ایران زخمی شده‌اند مدال شجاعت اعطا شده است.

آمریکا به سربازان آسیب‌دیده در حملات موشکی ایران مدال شجاعت داد

فرماندهی نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه اعلام کرد به ۶ سرباز ارتش این کشور که در حمله موشکی ایران زخمی شده‌اند مدال شجاعت اعطا کرده است.

ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا همچنین اعلام کرد ۲۳ سرباز دیگر برای دریافت جایزه موسوم به «پرپل هارت» مجاز شده‌اند و طی روزهای آینده این جایزه را دریافت خواهند کرد. این جایزه، مدال شجاعت آمریکا است و به مجروحان و کشته‌شدگان جنگ اختصاص می‌یابد.

«بیل اربن»، ناخدای نیروی دریایی آمریکا گفته مجوز اعطای این جوایز را «پت وایت»، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در عراق صادر کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته نزدیک به ۱۱۰ نفر از سربازان آمریکا بر اثر حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق مبتلا به آسیب شدید مغزی مبتلا شده‌اند.

دولت «دونالد ترامپ»، بابت پنهان‌کاری درباره تلفات این حادثه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. مقام‌های دولت ترامپ در ابتدا ادعا می‌کردند که این حمله هیچ تلفاتی نداشته، اما در مراحل بعد به صورت قطره‌چکانی به زخمی شدن شمار زیادی از نیروهای خود اعتراف کردند.

منابع خبری علاوه بر این گفته‌اند که این حمله به کشته شدن شمار زیادی از سربازان آمریکایی هم منجر شده، اما دولت ترامپ هنوز به آن اعتراف نکرده است.

اربن گفته ۶ مدال شجاعت اول به سربازانی که در حال حاضر در عراق و کویت هستند اعطا شده است. سربازان دیگر در ایالات متحده هستند و جوایزشان را در روزهای آینده دریافت خواهند کرد.

او گفت در ابتدا ۸۰ سرباز برای دریافت این مدال در نظر گرفته شدند، اما بعد از بررسی‌های انجام شده این ۲۹ نفر برای دریافت مجاز تشخیص داده شدند. اربن گفت اینکه سربازی مبتلا به جراحت مغزی تشخیص داده شود به خودی خود او را برای دریافت جایزه «پرپل‌هارت» محق نمی‌کند.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها