وضعیت آب و هوا در ۱۶ اردیبهشت؛ رگبار باران در استان‌های غربی کشور

امروز با فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور، رگبار باران در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور رخ خواهد داد.

وضعیت آب و هوا در ۱۶ اردیبهشت؛ رگبار باران در استان‌های غربی کشور

براساس تحلیل آخرین پیش یابی هواشناسی امروز با فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور به تدریج رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور آغاز خواهد شد.

همچنین امروز افزایش نسبی دما در سواحل دریای خزر و استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه با تداوم فعالیت این سامانه، علاوه بر مناطق فوق دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، تهران و البرز رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. همچنین در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده در بخش‌هایی از شمال اصفهان، گلستان و ارتفاعات سمنان پیش بینی می‌شود. شدت بارش در این روز در استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و شمال خوزستان است. لازم به ذکر است که در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب وقوع تگرگ دور از انتظار نیست.

پنجشنبه به تدریج از میزان بارش‌ها در جنوب غرب و غرب کشور کاسته خواهد شد و فقط در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

جمعه اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت و بعد از ظهر در برخی نقاط شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

شنبه با گذر موج بارشی از نوار شمالی بارش به تدریج در شمال غرب آغاز می‌شود و اواسط روز به دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران خواهد رسید. همچنین با شمالی شدن جریانات، بارش در نیمه غربی سواحل دریای خزر نیز آغاز خواهد شد که سبب کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود.

گفتنی است، به علت افزایش وزش باد بر روی کشور عراق امروز در نوار غربی وقوع پدیده گردوغبار و کاهش کیفت هوا دور از انتظار نیست.

وضعیت آب و هوا در ۱۶ اردیبهشت؛

وضعیت آب و هوا در ۱۶ اردیبهشت؛

وضعیت آب و هوا در ۱۶ اردیبهشت؛

وضعیت آب و هوا در ۱۶ اردیبهشت؛

وضعیت آب و هوا در ۱۶ اردیبهشت؛

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها