حذف حساب‌های کاربری فیس‌بوک به بهانه حمایت از ایران

فیس‌بوک روز سه‌شنبه با وارد کردن اتهامات بی‌اساس خود به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، صد‌ها حساب کاربری را به بهانه انتشار پیام‌هایی در حمایت از ایران حذف کرد.

حذف حساب‌های کاربری فیس‌بوک به بهانه حمایت از ایران

شرکت فیس‌بوک روز سه‌شنبه اعلام کرد صد‌ها حساب کاربری را در فضای مجازی به بهانه انتشار پیام‌هایی در حمایت از ایران حذف کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فیس‌بوک ۱۱۸ صفحه، ۳۸۹ حساب کاربری، ۲۷ گروه را در این شبکه اجتماعی و ۶ حساب کاربری اینستاگرام را به دلیل ارتباط با ایران حذف کرده است.

فیس‌بوک، بدون ارائه مستندات کافی مدعی شد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۱ برای اثرگذاشتن بر رأی‌دهندگان در کشور‌های مختلف از جمله انگلیس و آمریکا و انتشار پیام‌هایی در حمایت از حکومت ایران از صد‌ها «حساب کاربری جعلی» استفاده کرده است.

این شرکت در گزارش ماهانه خود گفته طی هفته‌های گذشته حساب‌های کاربری متعلق به هشت شبکه را به دلیل «رفتار‌های هماهنگ غیرواقعی» معلق کرده است. مطابق این ادعا دست‌کم یکی از این شبکه‌ها به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرتبط بوده‌اند.

«ناتانیل گلیچر»، رئیس مرکز سیاست‌گذاری امنیت سایبری فیس‌بوک گفته هنوز برای گفتن اینکه آیا صدا و سیمای ایران مستقیماً در فعالیت یک شبکه جعلی برای انتشار پیام‌هایی در حکومت ایران نقش داشته یا خیر زود است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها