ترامپ قطعنامه «محدودسازی اختیارات جنگی علیه ایران» را وتو کرد

رئیس‌جمهور آمریکا یک قطعنامه دو حزبی را که هدف آن محدود ساختن قدرت و اختیارات این مقام برای بکارگیری نیروی نظامی علیه ایران بدون تأیید کنگره بود، وتو کرد.

ترامپ قطعنامه «محدودسازی اختیارات جنگی علیه ایران» را وتو کرد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به قطعنامه «محدودسازی اختیارات جنگی علیه ایران» رأی منفی داد.

این قطعنامه، محصول تلاش مشترک سناتورهایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا بود که با هدف کنترل و مهار قدرت و اختیارات رئیس جمهور آمریکا در زمینه بکارگیری نیروی نظامی علیه ایران بدون کسب مجوز از کنگره، تدوین شده بود.

ترامپ با صدور بیانیه ای این قطعنامه را «بسیار توهین آمیز» خواند و استدلال کرد که این مصوبه «بر عدم برداشت صحیح از واقعیتها و قوانین استوار است».

گفتنی است ترامپ از مدتها پیش تهدید کرده بود که این قطعنامه را وتو خواهد کرد؛ از سوی دیگر پیش بینی ها نیز حاکی از آن است که کنگره قادر نخواهد بود آرای لازم را برای لغو وتوی ترامپ بدست آورد.

شایان ذکر است تصویب این قطعنامه که نخستین بار از سوی سناتور «تیم کاین» دموکرات از ایالت ویرجینیا و متعاقب دستور ترامپ برای حمله به کاروان نظامی حامل سردار سپهبد «شهید قاسم سلیمانی» در ماه ژانویه ارائه شد، نشاندهنده یک انتقاد جدی از عملکرد رئیس جمهور آمریکا است و بر حمایت کنگره آمریکا از تلاشها در جهت مهار و کنترل قدرت و اختیارات جنگ افروزانه قوه اجرایی و ریاست آن تأکید می کند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • قانون چک
    0

    کاره درستی انجام داد خدا خیرش بده

  • عدالت اصل
    0

    ما از ترامپ ویا غیره ترسی نداریم ما ایرانیها بیشتر از خودی امثال اختلاس گران ..نجومی بگیران ..منافقان ....واصلاح طلبان ضربه دیدیم

  • جواد برادران
    0

    اینا همه اش بازی سیاسیست آمریکا اگر جرأت حمله به ایران را داشت احتیاجی به این همه جنگولک بازی نبود ،یه عده لایحه بدن أین انگل بیاد وتو کنه ،اینا همه اش نتیجه ترس از ایرانو ایرانیست

  • سرباز ایرانیم
    0

    سلام باورکنید اگر ترامپ می توانست غلطی بکن تاحالا کرده بود وقتی قوی ترین نیروها ی نظامی آمریکا یی درخلیج فارس ازترس نیروها ی نظامی ایران پوشک می پوشند ترامپ حساب کار خود کشیده ازطرفی جناب آقا ی رییسی و تمام کارکنان محترم قوه قضاییه باقاطعییت با دزدان بیت المال برخورد کرده ودستان آنها راقطع خواهند کرد انشاءالله

  • محسن
    0

    اگر هیتلر هم جای ترامپ بود دقیقا همین کار رو می‌کرد. ولی بحال ما فرقی نمی‌کند فیلم ترامپ و همسرش رو داخل هواپیما در عراق ببینید ازترس دارند می‌لرزند. اونجا که پایگاه نظامی خودشان بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها