مرتضی حاجی:الان زمانِ پرداختن به دعوای اصلاح‌طلبی _ اصولگرایی نیست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر گروه‌هایی بخواهند با هدف رسیدن به اغراض سیاسی و جناحی ساز مخالف کوک کنند، به طور حتم باید توسط نهاد‌های ذی‌صلاح کنترل شوند، بلکه جلوی هزینه‌سازی‌های‌شان گرفته شود.

مرتضی حاجی:الان زمانِ پرداختن به دعوای اصلاح‌طلبی _ اصولگرایی نیست

مرتضی حاجی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: ایران در حالی درگیر شیوع ویروس خطرناک کرونا است که پیش از آن تحریم‌ها را متحمل شده بود. پس می‌توان گفت، شرایط کشور شرایطی دشوار است و به همین دلیل، بیش از هر مقطه دیگری به اتحاد و انسجام احتیاج داریم.

وی که سابقه وزارت در دولت اصلاحات را دارد، در ادامه سخنانش گفت: این روز‌ها همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها همهِ تلاش‌شان را به کار بسته‌اند، بلکه تبعات کرونا را به کمترین حالت برسانند که باید گفت، این تلاش‌ها تحسین‌برانگیز است. به هر حال وقتی بحران دغدغه‌های عمومی را پررنگ کرده است، مطلوب چیزی جز این نیست که «اولویت تلاشی توام با خدمت» باشد و در نتیجه، مردم خیال‌شان راحت باشد.

او همچنین تصریح کرد: شرح این شرایط مویدِ این قضیه است که جامعه با هیچ متر و معیاری حتی کوچکترین و ناچیزترین کار‌های افراطی را نمی‌پذیرد و اگر گروه‌هایی بخواهند با هدف رسیدن به اغراض سیاسی و جناحی ساز مخالف کوک کنند، به طور حتم باید توسط نهاد‌های ذی‌صلاح کنترل شوند، بلکه جلوی هزینه‌سازی‌های‌شان گرفته شود.

حاجی در ادامه افزود: ترکیب مجلس آتی به گونه‌ای است که اکثریت را اصولگرایانی تشکیل می‌دهند که گروهی از آن‌ها پسنود تندرو و افراطی را یدک می‌کشند. من به شخصه امیدوارم آن‌ها با درک شرایط و تشخیص گرفتاری‌های ناشی از تحریم و البته کرونا، در رفتار خود تجدیدنظر کنند و در یک‌سالی که با دولت هم‌دوره هستند، بنا را بر تقابل و جدل با دولتی‌ها نگذارند. چرا که کشور مانع‌های زیادی را پیش روی خود می‌بیند و امرِ واضح چیزی جز این نیست که حاشیه سازی و دمیدن بر ساز چند قطبی باعث هدر رفتِ فرصت‌ها و بیشتر شدن تهدید‌ها خواهد شد.

عضو بنیاد باران تاکید کرد: توصیه‌ام به عُقلای اصولگرایی این است، با در نظر گرفتن وضعیت خطیری که در آن قرار داریم تندرو‌ها را کنترل کنند تا بلکه با همراهی و تعامل فی‌مابین مجلس و دولت، فضا برای عبور از این روز‌های سخت و نگران‌کننده فراهم شود.

مرتضی حاجی تصریح کرد: اوضاع به گونه‌ای است که الان زمان پرداختن به دعوای اصلاح‌طلبی_اصولگرایی نیست.

منبع: پارسینه

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محسن نوروزی
    0

    وقتی پای منافع ملی در میان باشد دیگر راست وچپ معنا ندارد...راستگرایی و چپگرایی راهی برای چپاول کشور است و منافع عده ای قلیل است ...که امروز ه در قوه محترم عدلیه شاهد پیگیری ان هستیم ...که جای تقدیر دارد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها