مبادله لیر در سه بانک خارجی فعال در ترکیه ممنوع شد

رگولاتور بانکی ترکیه بانک‌های این کشور را از داد و ستد با سه بانک خارجی فعال در ترکیه منع و علت این تصمیم را عدم اجرای الزامات این سه بانک در قبال لیر عنوان کرد.

مبادله لیر در سه بانک خارجی فعال در ترکیه ممنوع شد

بلومبرگ در گزارشی نوشت: پس از اینکه رسانه‌های داخلی ترکیه چند موسسه مالی مجهول مستقر در لندن را به اتخاذ مواضع سودجویانه در قبال لیر متهم کردند، رگولاتور ترکیه ممنوعیت داد و ستد با سیتی بانک نیویورک، بی‌ان‌پی پاریبا فرانسه و یوبی‌اس سوئیس را صادر کرد.

لیر ترکیه روز گذشته (پنجشنبه) برابر دلار با ریزشی بی‌سابقه تضعیف شد اما بدنبال اطلاعیه رگولاتور این کشور، کمکی از افت ارزش خود را جبران کرد. در حال حاضر هر دلار با ۷.۱۱ لیر دست به دست می شود.

رگولاتور بانکی ترکیه به تازگی و در تلاشی آشکار برای سخت‌تر کردن پیش بینی افت ارزش لیر، میزان ارزی را که بانک‌های ترکیه قادرند در اختیار سرمایه گذاران و بانک‌های خارجی قرار دهند، محدود کرد.

این نهاد علاوه بر این، تعریف دستکاری تجاری را در بازارهای مالی توسعه داد و بر اساس تعریف جدید، معاملاتی که «قیمت‌های گمراه کننده» به وجود آورده و یا قیمت دارایی‌ها را در سطوح «غیرعادی و مصنوعی» نگه دارند، غیرمجاز بوده و تخطی از قانون تلقی خواهند شد.

منبع: ایبنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها