سازمان سیا از ارائه اسناد مربوط به ترور سردار سلیمانی خودداری می‌‎کند

یک رسانه آمریکایی که درباره سیاست ترامپ درقبال ایران تحقیق می‌کند اعلام کرد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از ارائه اسناد مرتبط ترور سردار سلیمانی خودداری می‌کند.

سازمان سیا از ارائه اسناد مربوط به ترور سردار سلیمانی خودداری می‌‎کند

پایگاه اینترنتی آمریکن کانزروتیو در گزارشی اعلام کرد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از ارائه اسناد مرتبط با ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خودداری می‌کند.

آمریکن کانزروتیو نوشت در حال تحقیق درباره سیاست خارجی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران است و از ماه‌ها پیش به بررسی این موضوع پرداخته که آیا ترامپ قانون‌های مرتبط با درگیری مسلحانه با ایران را رعایت کرده است یا خیر.

پایگاه آمریکن کانزروتیو اعلام کرد ترور سردار سلیمانی غیر از آنکه باعث تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران شد، احتمالا حاکی از آن است که به اعتقاد ترامپ امکان جنگ‌افروزی با ایران بدون دریافت مجوز از کنگره وجود دارد.
این رسانه آمریکایی نوشت در ماه ژانویه با توجه قانون آزادی اطلاعات، از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خواسته اسناد مربوط به ترور سردار سلیمانی به خصوص موارد مربوط به اطلاع‌رسانی به کنکره درباره این حمله را ارائه دهد؛ اما سازمان سیا بعد از چندین ماه بالاخره به این درخواست پاسخی مبهم و گیج‌کننده داده است.

سازمان سیا در پاسخ به این درخواست گفته نمی‌تواند بود یا نبود چنین اسنادی را تایید یا تکذیب کند.

آمریکن کانزروتیو نوشته چنین پاسخی حتی از ارائه اسنادی که بخش‌های زیادی از آن لاک گرفته شده‌اند مبهم‌تر و غیرشفاف‌تر است.

ترامپ و مقام‌های ارشد دولت وی مدعی شده‌اند که رئیس‌جمهور آمریکا اوایل ماه جاری میلادی، دستور ترور سردار سلیمانی را در واکنش به تهدیدات قریب‌الوقوع وی علیه پرسنل آمریکا در منطقه صادر کرد.

ترامپ چندی پیش مدعی شد که سپهبد سلیمانی ۴ سفارتخانه آمریکا را هدف گرفته بود و برای حمله به آن‌ها برنامه‌ریزی کرده بود.

با این حال، دولت ترامپ تا کنون قادر به ارائه اسنادی در ارتباط با این ادعا نبوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها