افزایش ۱۶ درصدی مزاحمت های تلفنی مردم همدان در تماس با مرکز ۱۲۵

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: سال گذشته ۱۳۶ هزار و ۴۹۷ مزاحمت تلفنی با مرکز ۱۲۵ همدان ثبت شد که این رقم نسبت به سال ۹۷ متأسفانه ۱۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۶ درصدی مزاحمت های تلفنی مردم همدان در تماس با مرکز ۱۲۵

محمد رضا بیاناتی صبح شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهروندان همدانی سال گذشته ۱۶۶ هزار و ۵۱۹ مرتبه با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته‌اند که نسبت به سال ۹۷ شاهد کاهش ۲ درصدی تماس‌ها بوده‌ایم.

وی افزود: از تماس‌های ثبت شده در مرکز کنترل فرماندهی این سازمان ۱۳۶ هزار و ۴۹۷ تماس مزاحمت بود که این رقم نسبت به سال ۹۷ متأسفانه ۱۶ درصد رشد داشته است.

بیاناتی همچنین اظهار داشت: از تعداد عملیات انجام شده در سال گذشته تعداد یک هزار و ۹۴۵ مورد کنترل، مهار و اطفا آتش سوزی‌های مختلف بوده که در مقایسه با آمار سال ۹۷ دارای رشد یک درصدی است که این افزایش حداکثری در اماکن مسکونی، مراکز تجاری و پوشش‌های گیاهی بوده است

وی عنوان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب سال‌های اخیر و با گرم شدن هوا رشد گیاهان خودرو در مراتع و سطح شهر و باغات افزایش چشمگیری یافته و در اثر بی احتیاطی شهروندان آتش سوزی ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی افزود: پارسال تعداد یک هزار و ۶۰۱ مورد عملیات امداد و نجات انجام پذیرفته که نسبت به سال ۹۷ شاهد کاهش ۵ درصدی این نوع فعالیت‌ها هستیم.

وی اظهار کرد: عمده عملیات سال ۹۷ محبوس شدن افراد در آسانسورها بوده که این امر در اکثر موارد به دلیل نوسانات یا قطعی برق اتفاق افتاده و خوشبختانه در سال ۹۸ با کاهش قطع برق مواجه بوده‌ایم.

نظارت مستمر آتش نشانی همدان بر مراحل ساخت و ساز ساختمان‌ها

بیاناتی افزود: یکی از موضوعات و وظایف مهم و حساس این سازمان نظارت بر ایمنی اماکن و ساختمان‌ها در مقابل حریق و حوادث در تمام مراحل ساخت و ساز و بهره برداری است لذا به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر سازمان، در حوزه پیشگیری و ایمنی نظارت و کنترل جدی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

محمد رضا بیاناتی گفت: این سازمان از اولین مراحل آغاز صدور پروانه برای اماکن مختلف بررسی نقشه‌ها اعم از معماری، تأسیسات مکانیکی و الکتریکی و مطابقت آنها با قوانین و مقررات کلی ساختمان‌ها را انجام داده و در صورت عدم مغایرت با مقررات اقدام به صدور پروانه و دستور العمل ایمنی برای متقاضیان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار ثبت شده در حوزه معاونت پیشگیری و ایمنی کارشناسان این سازمان ۹۸۴ مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی صادر کرده‌اند اند که نسبت به سال ۹۷ دارای رشد ۱۶ درصدی است.

وی افزود: شهروندان همدانی در بخش صدور پایان کار و تائیدیه ایمنی ۴۳۶ مورد تائیدیه از این سازمان دریافت کرده‌اند که در مقایسه با سال ۹۷ شاهد کاهش ۱۸ درصدی آمار هستیم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در خصوص پایش سطح ایمنی اماکن مختلف نیز اظهار کرد: این سازمان بازدید و پایش ایمنی از ساختمان‌های مختلف اعم از آموزشی، اداری، تجمعی و درمانی را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

وی در ادامه اعلام کرد: صدور دستورالعمل و اخطار ضمن ارسال رونوشت به دستگاه‌های ذیصلاح در چند مرحله صورت می‌گیرد که مرحله اول بازدید و صدور دستورالعمل با توجه به وضعیت ساختمان در قالب حداکثر ۳۹ آیتم است و در مرحله دوم مجدداً بازدید انجام می‌شود و اگر دستورالعمل اجرا نشده باشد ابلاغ ۳ ماهه به مالکین داده می‌شود و در مرحله سوم بازدید و در صورت عدم اجرا ابلاغ ۴۵ روزه صادر می‌شود و در صورت اجرا نشدن دستورالعمل‌های ابلاغی در نهایت به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شود.

بیاناتی با اشاره به پایش های انجام شده در سال ۹۸ عنوان کرد: کارشناسان حوزه پیشگیری تعداد ۳۰۶ ساختمان اعم از اداری، تجاری، تجمعی، آموزشی، درمانی را مورد بازدید قرار داده و نواقص و کاستی‌های موجود در ساختمان‌های مذکور را به صورت مکتوب به مراجع ذیصلاح اعلام کرده‌اند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها