کدخدایی:

طرح اصلاح برخی قوانین مرتبط با انتخابات به دلیل ایرادات فراوان به مجلس ارجاع شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح برخی قوانین مرتبط با انتخابات به دلیل ایرادات فراوان به مجلس ارجاع شد.

طرح اصلاح برخی قوانین مرتبط با انتخابات به دلیل ایرادات فراوان به مجلس ارجاع شد

عباسعلی کدخدایی قائم‌ مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان طرح اصلاح برخی قوانین مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور را دارای ایرادها و ابهامات متعدد دانست.

وی با اشاره به نتایج بررسی این طرح در جلسه شورای نگهبان، گفت: علاوه بر ایرادهای متعدد این طرح، فرایند نظارتی پیش بینی شده به موجب این مصوبه از ابعاد مختلف دارای ابهام شناخته شد.

کدخدایی، نسبت نحوه رسیدگی به اعتراض داوطلبان و تکالیف مراجع نظارتی مربوط در این مصوبه را با تکالیف مندرج در قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف که سال ۷۸ در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است، از ابهامات این طرح دانست.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این طرح همچنین از حیث نسبت ترتیبات اجرایی مقرر با قوانین موجود انتخاباتی دارای ابهام شناخته شد که طبعا پس از اصلاح در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان درباره آن اظهار نظر می‌کند.

منبع: صدا وسیما

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • .
    0

    شما قبل از تصویب طرح در مجلس نظر خودتون را اعلام کرده بودید.مجلس را منحل و کار انرا خودتان انجام دهید تا این طرح ها هی در حال رفت و برگشت نباشند دست اخر هم فراموش و از دور خارج می شوند.چون شما ۱۲ نفر خیر و صلاح مملکت را بهتر می دانید از صفر تا صد کار را خودتان انجام دهید دیگه اقابالاسر هم ندارید که ازتون ایراد بگیرد

  • رضا خوزستان
    0

    مهمترین کاری که باید به صورت قانونی هم باشد این است که شورای نگهبان را از انحصار و سلیقه ایی بودن خارج و نظارت استصوابی را که دموکزاسی که اول انقلاب تحت عنوان آزادی و استقلال شعار می‌دادند را به مسلخ برده و ما فقط نمایش انتخابات و دموکراسی داریم.

  • عادل
    0

    از جایگاه آقا بالا سری (خدایی)پایین بیایید

  • عاصی
    0

    چرا نمایشی چون سرلیست اصلاحات در تهران یک هفدهم نفر اول رای آورده و سی و هفتم شده؟ اینکه مردم به شما رای نداده شورای نگهبان چه کند البته این روش اصلاح طلبان است اگه رای بیارند همه چی درست است و اگه رای بیارند قهر میکنند وآبروی نظام را به خاطر منافع شخصی به باد میدند

    نظرات شما -
    • رضا خوزستان
      0

      شما ببینید میزان مشارکت آنقدر پایین بود که اگر بقال سر کوچه هم نماینده اصولگرا ها میشد رای می‌آورد. البته با این وضعیت معیشتی و اجتماعی و مسائل بین المللی که باعث تورم وحشتناک و بیکاری و فساد شده تنها اون عده که به به طور سنتی به اصولگرا ها رای می‌دادند رای میدهند و دیگه داستان چپ و راست تمام شد. هر شخص یا گروه و حزب بتواند وضع معیشت مردم را درست کند بیکاری را ریشه کن کند فساد را مهار کند و پراید را از 90 میلیون به قیمت واقعی خودش برساند آنها هستند که رای واقعی مردم را جلب خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها