درگیری مرگبار در حین توزیع کمک‌های غذایی در افغانستان

به گفته یک عضو محلی پارلمان افغانستان، در پی درگیری مردم با پلیس در ولایت

درگیری مرگبار در حین توزیع کمک‌های غذایی در افغانستان

مردمی که به دلیل نارضایتی از نحوه توزیع مواد غذایی دست به اعتراض زده‌اند، می‌گویند: مسوولان این کمک‌ها را بیشتر به نفع افراد بانفوذ توزیع می‌کنند.

سخنگوی والی ولایت غور اظهار داشت: پلیس پس از اینکه حدود ۳۰۰ نفر از معترضان شروع به پرتاب سنگ، آتش‌افروزی و تلاش برای ورود به خانه والی کردند، اقدام به شلیک گلوله کرده است.

وی همچنین شمار تلفات این درگیری‌ها را تنها دو کشته و پنج زخمی اعلام کرده و ضمن تکذیب ناعادلانه بودن نحوه توزیع مواد غذایی افزود: برخی از زخمی‌ها نیز از ماموران پلیس بوده‌اند.

احمد قریشی، مدیر اجرایی مرکز روزنامه نگاران افغانستان اعلام کرده که در میان کشته شدگان احمد نوید خان، مجری محلی داوطلب رادیو نیز بوده که در مغازه خود اطراف محل درگیری نشسته بوده که گلوله به سرش اصابت می‌کند.

شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان (AIHRC) اعلام کرد: این کمیسیون در حال بررسی "گزارش‌های نگران کننده از شلیک پلیس به معترضان" است.

دولت افغانستان مدتی است در حال توزیع کمک‌های غذایی در سراسر کشور است، زیرا محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با همه‌گیری کروناویروس منجر به خسارات شغلی و افزایش قیمت مواد غذایی شده است.

این در حالی است که شهرزاد اکبر می‌گوید کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در این مدت با موجی از شکایات مردمی مبنی بر ناعادلانه بودن توزیع این کمک‌ها از سوی دولت مواجه شده است.

وی اظهار داشت که این کمیسیون شکایات مکرر از طرف مردم دریافت کرده که افرادی که این کمک‌ها را دریافت می‌کنند، افراد نیازمند نیستند، بلکه افرادی هستند که با مقامات و مسوولان محلی در ارتباط‌اند. با این حال اکبر اذعان داشت که نمی‌تواند بگوید این اتفاق در کدام یک از حوزه‌ها رخ داده است.

بنا بر گزارش رویترز، شیوع کروناویروس جدید در افغانستان تاکنون منجر به ابتلای ۴۰۳۳ نفر و کشته شدن ۱۱۵ نفر شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها