کنکور با طعم کرونا / یک بام و دوهوای آموزش و پرورش برای کنکوری‌های ۹۹ + فیلم

تاریخ دقیق برگزاری کنکور برای کنکوری‌های ۹۹ موضوع پر چالشی است که میان ناهماهنگی آموزش و پرورش و سازمان سنجش همچنان تداوم دارد.

کنکور با طعم کرونا / یک بام و دوهوای آموزش و پرورش برای کنکوری‌های ۹۹ + فیلم

تعطیلی حدود ۹۰ روزه مدارس و تاریخ‌های نامعلوم برگزاری امتحانات، معضلی که دانش آموزان را برای آمادگی و حضور در آزمون‌ها بلاتکلیف کرده است، انواع سناریو‌ها و شائبه‌ها از آزمون غیرحضوری گرفته تا تعویق زمان برگزاری مسیر‌هایی احتمالی است که هنوز قطعیت پیدا نکرده است.

پایه دوازدهمی‌ها در این اوضاع و احوال استثنایی، شرایط ویژه تری دارند و پایان سال تحصیلی برای قریب به اتفاق آن‌ها آغاز مسیر ورود به دانشگاه با شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور است، همین حساسیت نسبی موجب شد تا کمی تغییر در موضع سکوت آموزش و پرورشی‌ها مبنی بر چند و چون برگزاری امتحانات حاصل شود.

بالاخره بعد از چندین گمانه زنی در نهایت معلوم شد که امتحانات نهایی دوازدهمی‌ها حضوری خواهد بود و از ۱۷ خرداد ماه هم کلید می‌خورد.

موضوع فقط به همین جا ختم نشد و حالا باید برای کنکور آن‌ها هم تصمیمی اتخاذ می‌شد، بر همین اساس وزیر آموزش و پرورش چندی پیش بود که از برگزاری کنکور ۹۹ سه هفته بعد از اتمام امتحان نهایی خبر داد و این اطلاع رسانی تا حدی دانش آموزان و داوطلبان کنکوری را از بلاتکلیفی در آورد، ولی این اطلاع رسانی نه به تایید ستاد کرونا رسیده بود و ته اینکه شرایط متغیر این روز‌ها اجازه قاطعیت در تصمیم گیری‌ها را می‌داد.

تنور داغ گمانه زنی‌ها برای برگزاری کنکور
برگزاری کنکور ۲ سالی است که متاثر از عوامل ناگهانی و ناخواسته داوطلبان را در روز‌های منتهی به آغاز ماراتن علمی دچار تشویش می‌کند، سال گذشته سیل فروردین ماه و امسال ورود کرونا بساط نظم آزمون‌ها را برچیده است و هزاران طرح و برنامه با پشتوانه و بدون پشتوانه مطرح می‌شود تا در نهایت آزمون برگزار شود.

متولی اصلی برگزاری کنکور و تعیین زمان تاریخ برگزاری آن سازمان سنجش و وزارت علوم و به بیانی دقیق شورای سنجش و پذیرش است که بعد از کش و قوس فراوان در نهایت هفته گذشته بود که روز‌های پایان مرداد را برای برگزاری کنکور تعیین کردند که در این روز‌های پر استرس برای کنکوری‌ها کور سوی امیدی شد.

اما روز گذشته بود که وزیر آموزش و پرورش زمان برگزار کنکور را اول مرداد اول اعلام کرد در حالی که اطلاعیه سازمان سنجش برنامه‌ای دیگر برای داوطلبان در نظر دارد.

دیگر اظهارات وزیر آموزش و پرورش هم مبنی بر طرح سوالات امتحانات نهایی از همه یا بخشی از کتاب درسی بلاتکلیفی دیگری برای داوطلبان کنکوری ها به دنبال داشته است و حالا آنها نمی‌دانند اظهارات آقای وزیر برای زمان برگزاری کنکور صحت دارد یا آنکه سازمان سنجش، متولی برگزاری کنکور، در ایفای نقش خوو درست عمل کرده است.

از سوی دیگر بازه زمانی در نظر گرفته شده برای برگزاری امتحانات نهایی حدود یک ماه طول می‌کشد که گاه از گوشه و کنار بازه زمانی آن کمتر بیان می‌شود و در این شرایطی که داوطلبان کنکوری در وضعیت نه چندان مساعد تعیین تکلیف برگزاری کنکور هستند، اظهارات ضد و نقیض آن هم از سوی مسئولان نگرانی دوچندان را برای آنها به دنبال دارد.

از طرفی برگزاری امتحانات و نحوه طراحی سوالات از سوی آموزش و پرورش گویی هنوز قطعی نیست که هر روز اظهارات متفاوتی را شاهد هستیم و در نهایت هم توپ در زمین ستاد ملی کروناست و معلوم نیست چرا اگر این تصمیم ها ۱۰۰ درصدی نیست به طور رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود.

17

حجم ویدیو: 5.59M | مدت زمان ویدیو: 00:01:28 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 48
  • Arash
    0

    دانش آموزا نصف سال ک بخاطر آلودگی هوا تعطیل بودن نصف دیگشم ک کرونا بود کلا هیچی درس یاد نگرفتیم. تو شاد هم آدم درسو خوب نمیفهمه و سرعت اینترنت پایینه بعلاوه خیلی ها هم دسترسی به گوشی و اینترنت ندارن. خیلی بدشانسی آوردیم امیدوارم مسئولا تصمیم درست بگیرن از سد این مشکل بگذریم

  • mmd
    0

    نه کنکور نباید حذف بشه تصمیم نابخردانه نگیرید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      امتحان حضوری یعنی با جان دانش اموز بازی کردن یعنی نسل کشی

  • محمد عباسی
    0

    متاسفم براشون آخه چرا با جون ما بازی میکنند .

  • کنکوری
    0

    نخیر اگر کنکور گذاشته بشه به من و کسی که وضع مالی میلیاردی ندارن ظلم میشه و همه صندلیا رو میخرن امیدوارم هیچ وقت برداشته نشه

  • عطیه
    0

    سلام و شب بخیر به نظر من واقعا برگزاری کنکور سراسری در این شرایط،کار درستی نیست و باید بیشتر از همه به سلامتی دانش آموزان فکر کرد.نه چیز دیگر.امیدوارم تجدید نظری صورت گیرد.

  • امیر علی کاکاوند
    0

    کنکور باید برداشته شه

  • سارا
    0

    خیلی وقته که کلاسارو تو مجازی برای همین ۲۰ درصد انتهای کتابا تشکیل دادند،و وقت ما رو برای مطالعه دروس پایه و ۸۰ درصد ابتدایی گرفتند، اونوقت به همین راحتی اون ۲۰ درصد رو در نهایی اختیاری و (احتمالا) در کنکور حذف کردند و اینجوری با وقت و اعصاب ما بازی میکنند تازه اگر خدایی نکرده در حین امتحانات نهایی دانش اموزی دچار بیماری کرونا شود شرایط کنکور برایش وحشتناک میشود و شرایط کنکور امسال خیلی بدتر از ان بود که بخواد با ندونم کاری و تصمیمات مسخره و یهویی سخت ترش کنند و باید یه فکر حسابی برای کنکوریای امسال و شرایط ورودشون ب دانشگاه رو بکنن

  • مریم
    0

    این حرف که بعضیا میگن کنکور حذف بشه گفتنش خیلی راحته ولی حق کسایی مثه من و همه اونایی ک زحمت کشیدن یه سال سختی کشیدن خورده میشه اونوقت ینفر چون باباش پول داره یا پارتی داره خیلی راحت بدون هیچ سختی میره میشه دانشجوی پزشکی...

  • کنکوری99
    0

    سلام تشکر میکنم از مسئولین عزیز که با جان و دل در این موقعیت حساس برای همه ما زحمت میکشن این اتفاق ناگهانی باعث دور شدن دانش اموزان از فضای مدرسه شد راستش اوایل اسفند خیلی از مدارس خاص حتی این 20 درصد انتهای کتاب رو هم تموم کردن اما متاسفانه به عنوان یک دانش اموز منطقه محروم ویژه باید بگم حتی ما به 80 درصد انتها نرسیدیم و خیلی از مطالب رو باید خودمون میخوندیم و حالا اگر کمبود امکانات و مشکلات دیگر رو در نظر نگیریم و در حد مطالعه سطحی خودمون قاعدتا باید تا الان تمام کرده باشیم کتاب ها رو اما من به شخصه متوجه این موضوع هستم که نه از لحاظ روحی و نه از لحاظ علمی ما دانش اموزان محروم واقعا امادگی نداریم امیدوارم تصمیم کاملا عادلانه و با بررسی همه جوانب گرفته بشه متشکر ازشما بابت انعکاس مشکلات ما

  • یه خسته
    0

    به خدا دیگه بریدیم بسه واقعا عمرمون داره میسوزه اینجوری که پیش میره حتما بازم تاریخ کنکورو عوض میکنن خب چه کاریه شخصا اگه تو هر پایه ای به جز دوازدهم بودم الان داشتم کیف میکردم چون یه خرداد فقط هست که اونم با شب امتحانی خوندن راحت رد میشه میره ولی کنکور پوسته مارو کنده هیچی هم نمیفهمیم تو این شرایط قشنگ بی فایدس کنکورو مافیاش عمرا بزاره حذف شه حداقل بیشتر عقب نندازن صلوات

  • کاربر ناشناس
    0

    لطفا در برگزاری کنکور تجدید نظر کنید.

  • ی
    0

    من موافقم اگه با رعایت بهداشت باشه . چون اگه برگزار نشه خیلی چیزا رو بهم میریزه ب هر حال مردم ما رعایت نمیکنن این مورد که مهمه بزار برگذار بشه...

  • محمد
    0

    اگر کنکور حذف بشه دانش‌آموزهایی که معدل زیر ۱۹ دارند هیچوقت موفق نمی‌شن. پارتی‌بازی می‌شه و ... کنکور یه فرصت مناسب و مساوی برای همه‌ست. حتی برای کسی که معدل خوبی نداره، اگر واسه کنکور بخونه شانسی داره. اما اگر کنکور برداشته بشه؟ ....

  • سبحان
    0

    مهلت اضافه یا تاخیر در کنکور بیشتر از همه به ضرر داوطلبان زرنگتره.

  • L
    0

    همین فردا باید کنکور همه مقاطع برای همیشه حذف بشه تا استرس بزرگی برای همیشه حذف و عمر طولانی بشه

    نظرات شما -
    • A B
      0

      چقدر افکار فانتزی داری! استرس جزئی از رقابت برای ورود به دانشگاهه.الان کنکور نباشه دیگه استرست تموم میشه؟دیگه ظرفیت دانشگاه میشه ششصد هزار نفر؟دیگه رقابتی برای ورود به دانشگاه وجود نخواهد داشت؟ برای همه سخته.چون باید باشه!

  • دوست
    0

    ببینید تا زمان کلاس کنکور هست و کتاب تست زنی کنکور هست اینا به هیچ وجه نمیزارن کنکور بردارن چون نفع میبرن. بنابراین اینا اجازه نمیدن دولت کنکور برداره!! یا

  • محسن
    0

    توی هر سیستمی تنها در صورت وجود شفافیت عدالت برقرار میشه.با حذف کنکور دیگه هیچ شفافیت وجود نخواهد داشت و همین قدر اندک عدالتی هم که بواسطه کنکور وجود داره با رانت و پول و بی لیاقتی جایگزین می‌شه. کنکور یکی از معدود سازوکارهای درست در سیستم نادرست اداره کشور است. واقعا متاسفم برای اونایی که با کنکور مخالفت دارن.

  • حانیه
    0

    به نظر من باید کنکور و بردارن با این وضعی که پیش اومده خودشون نمیدونن میخوان چکار کنن اونوقت از ما چه توقعی دارن.بخدا فقط با روح و روان ما دوازدهمیا دارن بازی میکنن کلا مسئولان بی تدبیری تو این مملکت هست که بسیار قدرت درک پایینی دارند و نمیدونن ما تو این شرایط چی میکشیم.

  • امیر
    0

    چرا همه حرفا ابکی شده؟/:

  • علی کروژ
    0

    بنظرم باید کنکورو بردارن امسال رو هم ب تعویق بندازن ما فوتی داشتیم از نزدیکان نرسیدیم بخونیم

    نظرات شما -
    • A B
      0

      این الان شوخی بود دیگه نه؟

    • فال
      0

      در جواب AB چقدر حرف میزنی

  • دالانی
    0

    دانشگاهها همه بودن کنکور دانشجو میگیرن کنکور یه چیز مزخرفی شده

  • داوود خدایی فر
    0

    ای کاش اصلا برگزار نشه و از این فرصت نهایت استفاده بشه و کنکور برای همیشه از نظام آموزش این مملکت حذف بشه... ولی افسوس

  • کاربر ناشناس
    0

    من اولیا دانش آموز پایه دوازدهم هستم شما رو بخدا در تصمیم گیری هاتون تجدید نظر کنید هم برای امتحانات نهایی وهم برای کنکور واقعا با این شرایط بیماری کرونا اگر این امتحانات یا کنکور برگزار بشه فاجعه به بار میاد خواهش عاجزانه داریم اجازه ندید که با جان جوانهای مردم بازی بشه، آقای محترم وزیر آموزش و پرورش سلامتی جامعه از تحصیل واجب تر است خواهش میکنم که برگزار نشه، گیرم در حوزه امتحانی بهداشت رعایت شود ولی در مسیر خانه تا حوزه امتحانی، دانش آموزانی که باید از مترو یا چند کروس تاکسی استفاده کنند چه کسی سلامتی آنها وخانواده هایشان را تضمین می کند؟!!!!!

  • محمد
    0

    خدمت دوستاني كه ميگن عده اي از كنكور نفع مي برن بايد بگم كه حتي اگر كنكوري هم نباشد باز براي آمادگي دانش آموزان براي امتحان نهايي همان عده نفع خودشون رو مي برن.حتي با گسترش بيماري كرونا هم به صورت آنلاين نفع خودشون رو بردن.در كشوري كه فساد موج ميزنه،كنكور تنها راه عادلانه براي انتخاب هستش وگرنه قبولي رشته هاي پر طرفدار پر از فشاد ميشه و از طرفي امتحانات نهايي نميتونه بين بچه هاي زرنگ فاصله ي نمره اي ايجاد كنه.پس كنكور منطقي ترين راه حل در كشور ماست و كسي كه مخالفشه دقيقا كسي هستش كه ميخواد از كنار فساد ناشي از حذف كنكور نفعي ببره.

  • محمد مهدی
    0

    به نظرم کنکور نباید حذف بشه چون اولا راه بهتری جز کنکور نیست و اینکه کنکور واقعا تنها ازمون عدالتی هست که همه به یه شکل ارزیابی میشن و به دانشگاه میرن و حق کسی ضایع نمیشه ولی به نظرم با توجه به شرایط پیش اومده کنکور رو حالا حالا ها باید به تعویق بندازن و پذیرش دانشگاه ها و.... به نیمه دوم (بهمن)بندازن که مشکلی برای سلامت دانش اموزان پیش نیاد.

  • امیر
    0

    کنکور رو بردارن که همون چندتا دانش آموز منطقه محروم هم باید قید رشته خوب رو بزنن ،در ضمن شاید یه دانش آموز نزدیک امتحاناش مشکلی براش پیش اومد و نتونست امتحاناشو خوب پاس کنه ،این دانش آموز دیگه هیچ شانسی واسه تحصیل توی دانشگاه خوب رو نداره

  • Sina
    0

    بحث حذف کنکور که از خیلی وقت پیش مطرح شده ام در عمل چیزی معلوم نیست.و از طرفی کنکور عین یک دستگاه پول شویی برای بعضی ها منفعت داره. الان تو این اوضاع کرونا که خیلی کنکوریهارو اذیت کرده از آن بدتر ناهماهنگی بین آموزش و پرورش و سازمان سنجش در مورد تاریخ کنکور و حذف۲۰٪محتوای دروس دوازدهم از امتحانات نهایی و کنکور می‌باشد. لطفاً رسیدگی و در اسرع وقت پاسخ قطعی به این شبهه ها داده شود تا حداقل از نگرانی های کنکوریهای۹۹کم شود تا فقط زجری که کرونا امسال به کنکوری ها داده بماند.

  • مهدی
    0

    در ۱۲ روز امتحانات نهایی کرونا نیست؟

  • محدثه
    0

    خواهش میکنم کنکور رو بردارید بااین وضعیت ما فقط آواره پارکیم بخاطر زلزله مگه بااین استرس میشه درس خوند ؟!

  • ارش
    0

    سلام.من دو تا بچه کنکوری دارم ویکی الان سال سوم هست که کنکور میدهد من با سوادی که داشت تلاشهایی که کرد به این نتیجه رسیدم که کنکور یک سیاه بازیه واصلان سواد مهم نیست فقط بنویس کدام امتیاز را داری بعد بنویس کدام دانشگاه میخوای بری البته نسبت به اولویت درصد.کنکوررا بردارن لااقل بچه های مردم مریض نمیشوند

  • AliReza B
    0

    دوستانی که حرف از حذف کنکور میزنن میفهمن دارن از چی حرف میزنن؟بدلیل اینکه شما درس کنکور ضعیف ظاهر میشی دلیل میشه کنکوروبراتون بر دارن.من به شما میگم کنکور نباشه بازم باید هفتصد هزار نفر تجربی باهم رقابت کنن،و اینها هرکجا جمع بشن بازم رقابت شدید ایجاد میکنه الان شما به من بگو اگه کنکور نباشه شما که توانایی رقابت نداری میتونی قبول شی؟یا ورودی دانشگاه زیاد میشه؟ نه شما فقط دنبال بهانه اید(اگه براساس سوابق سه سال باشه که خیلی خیلی ناعادلانس و اگرم براساس نهایی باشه بازم به حال شما فرقی داره؟بازم رقابت شدید داری با استرس بالا).کنکور باید به تعویق بیافته و سهمیه هایی که تماما ناعادلانه س برچیده بشه.

  • شهروندایرانی
    0

    باسلام کنکورنبایدحذف بشه اون سهمیه هایی که رتبه رواز۱۱هزارمیاره ۵۰۰اینابایدحذف بشن خداوندیک روزخوش درزندگیتون نبینین کسانی که این سهمیه هاروتصویب کردین.

  • فرشته دلیری نژاد
    0

    سلام من دخترم واقعا داره از لحاظ روحی و جسمی ضربه میخوره و از استرس هزار تا بیماری گرفته و تو شرایط بدی هستیم و واقعا این درست نیست لطفا درک کنید تروخدا تو این شرایط برگزاری کنکور درست نیست لطفا انقد عجله نکنید سلامتی دانش آموزای کشور مهم تره لطفا تا چند ماه کنکور رو به تعویق بندازید واقعا بچم داره نابود میشه من اونو با نداری و هزار بدبختی به اینجا رسوندم

  • فاطمه شهمیری
    0

    به نظرم کنکور جز آسیب روحی چیزی نیست و باید برداشته شه

  • م.الف
    0

    به نظر من شرط معدل و برداشتن کنکور ظلم به کسانیست که به هر دلیلی در دبیرستان ضعف و معدل پایینی داشته اند و با برداشتن کنکور برای همیشه شانس دوباره خواندن و موفقیت شان را از دست میدهند

  • علی محمدی
    0

    سالهاست حرف از حذف کنکور هست، بهترین فرصت، این زمان است،، آخه چرا استرس های کنکوری کم بود، استرس بیماری و خانه نشینی و روحیه بد دانش آموزان در نظر گرفته نمیشه،، خدایی با این همه فشار چه کنکوری میشه داد!!!!!!!

  • Lili
    0

    بااین شرایط بیماری چه تضمینی برای حفظ سلامتی دانش آموزان و دیگران هست؟!!! با برگزاری امتحانات نهایی و یا کنکورهای مقاطع مختلف پیک n ام هم در راهه! وضعیت بعضی شهرهای کشور همچنان قرمزه ؛ بعداز امتحانات و کنکورهای حضوری فاجعه به بار میاد ! #تعویق کنکور #تعویق امتحانات نهایی #تعویق آزمون های حضوری

  • کاربر ناشناس
    0

    لطفاً بیشتر دقت کنید در این شرایط کرونا به فکر سلامت بچه های مردم باشید امتحانات نهایی پایه دوازدهم و کنکور را تا کشف واکسن کرونا لغو کنید یا غیر حضوری برگزار کنید عامل فاجعه انسانی نشوید مردم بخاطر همین امتحانات نهایی وحضور دانش آموزان در محل برگزاری آزمون استرس دارند وزیر محترم آموزش و پرورش باید بیشتر رسیدگی کند

    نظرات شما -
    • ن
      0

      خیلی حرفتون مزخرفه ما درس خوندیم و باید کنکور بدیم شما کنکور نده

  • ن
    0

    امتحان نهایی پایه دوازدهم را غیر حضوری برگزار کنید بخدا فاجعه ببار میاد الان خانواده ها استرس گرفتند کنکور هم لغو کنید تا کرونا از بین بره آخه این طفل معصوم ها چه گناهی کردند؟!!!! آقای وزیر آموزش و پرورش از شما خواهش می کنیم

  • حنا
    0

    این استرسی که ما سال دوازدهمی ها بخاطر تصمیمات میکشیم هزار و یک مریضی دیگه بهمون اضافه کرده،معده درد عصبی واسه بچه دوازدهمی خیلی درده،زلزه یه طرف،کرونا یه طرف،کنکور و نهاییم به دردامون اضافه شده

  • کاربر ناشناس
    0

    کروناباطمع بی پولی ودست خالی

  • مهسا
    0

    تورو خدا مارو از این بلاتکلیفی دربیارین به خدا دیگه نمیدونیم چی کارکنیم

  • مهدی
    0

    با تشکر از سازمان سنجش که حذفیات رو اعلام کرد و امیدی به کنکوری ها دادن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها