مردی بخاطر بیماری پدرش کارت بانکی‌اش را به دزدان تهرانی اجاره داد!

پسر جوان که برای درمان بیماری پدرش کارت بانکی‌اش را به یک کلاهبردار اجاره داده بود نمی‌دانست ناخواسته در یک باند حرفه‌ای مشغول به کار شده است.

مردی بخاطر بیماری پدرش کارت بانکی‌اش را به دزدان تهرانی اجاره داد!

سرهنگ " داود معظمی گودرزی سرپرست پلیس فتا پایتخت گفت: 14 فرودین ماه مردی 27ساله ساکن تهران پارس با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مباره با جرائم رایانه ای ( ناحیه 31 تهران ) به پلیس فتا مراجعه و از کلاهبرداری 80 میلیون ریالی فردی شکایت کرد.

کلاهبرداری به بهانه خرید گوشی آیفون ایکس

وی گفت: شاکی در خصوص نحوه کلاهبرداری توضیح داد، برای خرید یک دستگاه تلفن همراه به سایت دیوار مراجعه و آگهی موبایل آیفون X پرومکس به دلیل قیمت مناسبش نظرم را جلب کرد و با فروشنده تماس گرفتم.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی ادامه داد، پس از مدتی گفت‌وگو توافق بر سر قیمت، فروشنده موبایل برای من موقعیت مکانی اش را فرستاد و طبق قرار گذاشته شده به محل مراجعه کردم و با وی تماس برقرار کردم.

سرپرست پلیس فتا تصریح کرد: مال باخته اظهار کرد، با تماس من فروشنده مدعی شد، کاری برایم پیش آمده شغل دولتی دارم و گوشی را برادرم برای شما می آورد و لطفاً در خصوص مبلغ توافق حرفی به ایشان نزنید و پول را برای من واریز کنید تا گوشی را به شما تحویل دهد، فروشنده عکسی از موبایل و تصویر برادرش را برای من فرستاد و من بیشتر اعتماد کردم و در همان لحظه در دو مرحله در مجموع مبلغ 80 میلیون ریال واریز کردم و پس از واریزی مبلغ، برادرش سر قرار نیامد و دیگر جواب تلفن من را نداد و با تماس های بعدی و عدم پاسخگویی فروشنده متوجه شدم که در دام فرد کلاهبردار افتاده ام.

این مقام سایبری با بیان اینکه بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت، عنوان کرد: در گام اول تحقیقات پلیسی مشخص شد مبلغ به حساب فردی به هویت (قادر) 36ساله ساکن تهران واریز شده که با احضار وی به پلیس فتا اظهار کرد از موضوع کلاهبرداری بی اطلاع هستم، مبلغ واریزی را مستأجرم به نام (عادل) در قبال اجاره بهای ماهیانه برایم واریز کرده است. اخیراً متوجه شدم که حسابم توسط پلیس مسدود شده است.

سرپرست پلیس فتا با اشاره به اینکه با هماهنگی های قضائی تیمی از مأموران برای دستگیری مستاجر به محل سکونت وی اعزام شدند، گفت: در یک عملیات پلیسی وی دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت.

اجاره کارت عابربانک برای درمان بیماری پدر

این مقام سایبری گفت: وی پس از انتقال به پلیس فتا در بازجوئی اولیه اظهار کرد، پدرم در بستر بیماری می باشد و نیاز مبرم به پول برای درمان او داشتم. در این بین دوستم به نام مجتبی فردی به مشخصات عباس را به من معرفی کرد. او در قبال ارائه کارت بانکی، مبلغ 15 میلیون ریال به من داد و گفت: کار بانکی برایش پیش آمده و به کارت عابر بانک نیاز دارد و چون برای درمان پدرم پول نیاز داشتم کارت بانکی پدرم را به او دادم و ایشان پس از گذشت سه روز مبلغ 65 میلیون ریال به حساب پدرم واریز کرد و قرار شد که برای او دو عدد کارت هدیه به مبلغ 15 میلیون ریال تهیه کنم و به او بدهم و مابقی پول را نیز برای درمان پدرم هزینه کنم.

دستگیری کلاهبردار حرفه ای

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه مأموران در ادامه تحقیقات پلیسی دریافتند متهمان به صورت باندی از سایت های درج آگهی فروش کلاهبرداری مثلثی می کنند، اضافه کرد: با کنترل محل های تردد و شناسایی مخفیگاه مجتبی در شاهین شمالی در یک عملیات پلیسی مجتبی دستگیر و پس از انتقال به پلیس فتا به اجاره کارت بانکی از عادل اعتراف کرد.

سرپرست پلیس فتا پایتخت در انتها گفت: با دستور قضائی هر سه متهم برای کشف سایر جرائم احتمالی و کشف زوایای پرونده در اختیار این پلیس قرار دارند

منبع: رکنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها