وزارت علوم: شرایط مهیا نشود، حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها منتفی است

معاون آموزشی وزیر علوم درباره احتمال بازگشایی دانشگاه ها و فراهم بودن شرایط بازگشایی گفت: اگر دانشگاهها نتوانند شرایط را فراهم کنند حضور دانشجو منتفی است.

وزارت علوم: شرایط مهیا نشود، حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها منتفی است

در حالی خبر احتمال بازگشایی دانشگاه ها بعد از ماه مبارک رمضان عنوان شده که برخی از روسای دانشگاه ها معتقدند دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های تهران شرایط بازگشایی را ندارند و مهمترین چالش خود را حضور دانشجویان در خوابگاه ها عنوان می کنند.

علی خاکی صدیق ، کعاون آموزشی وزارت علوم نیز در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه اعلام شده دانشگاه ها بعد ماه رمضان احتمال دارد بازگشایی شوند آیا دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های تهران شرایط بازگشایی و ارائه دروس عملی و برگزاری امتحانات را دارند، به مهر گفت:فعلا چیزی ابلاع نشده است.

معاون آموزشی وزیر علوم درباره اینکه اگر ابلاغ شود، شرایط برای بازگشایی دانشگاه ها بعد از ماه مبارک رمضان فراهم هست یا خیر افزود: شرایط را دانشگاه ها باید فراهم کند اما اگر نتوانند حضور دانشجو منتفی است.

اخیرا دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص زمان بازگشایی دانشگاه‌ها گفت: چون روند نزولی است و همان طور که معاون آموزشی وزارت بهداشت دکتر حق دوست گفته است ممکن است بعد از ماه رمضان پیشنهادات و تصمیماتی در ستاد کشوری مقابله با کرونا مطرح و اعلام شود.

معاون کل وزارت بهداشت، افزود: اما اگر شرایط فراهم شود حضور در کلاس‌ها اختیاری خواهد بود و اجباری نخواهد بود. اگر روند نزولی بیماری کرونا ادامه پیدا کند حتی ممکن است امتحانات را به صورت حضوری برگزار کنیم و برای ترم بعد آماده شویم.

محمدرضا علم معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم‌ درباره احتمال بازگشایی دانشگاه ها بعد از ماه مبارک رمضان و اینکه آیا پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است یا خیر گفت: براساس دستورالعمل های بهداشتی مکان‌های آموزشی، غذا خوری و خوابگاه‌های دانشجویی ضد عفونی شده است. و مراکز بهداشت در دانشگاه ها کارهای زیرساختی را در این زمینه را انجام داده اند، ولی در مورد بازگشایی دانشگاه ها ستاد ملی کرونا تصمیم گیرنده است باید دید این ستاد برای چه زمانی آن را اعلام می کند، ولی ما در واقع آمادگی خود را داریم.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها