کشف ۲ انبار احتکار مواد غذایی و شوینده‌ در شیراز

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: دو انبار دپو مواد غذایی و پودر شوینده در منطقه لپویی شیراز کشف و پلمپ شد.

کشف ۲ انبار احتکار مواد غذایی و شوینده‌ در شیراز

محمدابراهیم صداقت دوشنبه به خبرنگاران گفت: برای این ۲ واحد پرونده تخلف گرانفروشی و عدم اعلام موجودی به ارزش بیش از ۷۷۷ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

به گفته وی در این انبارها بیش از ۶ هزار بسته انواع پودر شوینده، یک هزار و ۶۰۰ گرم شکر، ۳ هزار کیلو انواع برنج داخلی و وارداتی کشف شده است.

صداقت همچنین از تشکیل پرونده برای یکی از واحدهای صنفی عرضه برنج با قیمت بالاتر از نرخ مصوب در فضای مجازی خبر داد و گفت: با اطلاع از فروش برنج به قیمت هر کیلو ۱۲ هزار تومان در فضای مجازی، طی هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی استان، قرار صوری با فروشنده برای خرید ۶۰۰ کیلو برنج گذاشته شد که با حضور فرد در محل قرار، وی دستگیر و پرونده تخلف گرانفروشی نیز برای آن تشکیل شد.

معاون بازرسی سازمان صمت استان فارس خاطرنشان کرد: این پرونده به ارزش ۲۴ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

صداقت گفت: براساس ابلاغیه ها و دستورالعمل های وزارت صنعت، معدن و تجارت، همه صاحبان واحدهای صنعتی، تولیدی و پالایش، انبارهای عمومی، انبارهای توزیع، پخش و بنکداری، سردخانه ها، انبارهای گمرکی و بندری، معادن و سیلوها، کشتارگاه ها، مزارع، مراکز کشت و صنعت و دامپروری، انبارهای نفتی و نیروگاه ها و همه مراکز نگهداری کالا و همه کالاهای وارداتی و یا تولید داخل و یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ ارز رسمی در شمول کالاهای هدف ستاد تشدید احتکار و اختفا قرار گرفته و باید نسبت به ثبت اطلاعات انبار و همچنین ثبت ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها و نگهداری کالا به آدرس www.nwms.ir اقدام کنند.

وی اضافه کرد: براساس این دستورالعمل‌ها، چنانچه انباری در سامانه جامع انبارها و نگهداری کالا ثبت نشده یا ورود و خروج کالا در این سامانه درج و اطلاع رسانی نشده باشد، مطابق ماده ۵ و ۶ آئین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشمول جرایم مربوطه خواهد شد.

صداقت ذکر این نکته را ضروری دانست که صاحبان کالا تنها در صورت ثبت موجودی کالا (ثبت رسید و حواله) در این سامانه، مشمول تخلف احتکار نخواهند بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها