در تذکر یک نماینده مجلس به رئیس جمهور:

لزوم پیگیری عوامل شهادت شماری از پرسنل نیروی دریایی ارتش

یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

لزوم پیگیری عوامل شهادت شماری از پرسنل نیروی دریایی ارتش

متن این تذکرات که علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس قرائت کرد به شرح زیر است:

نادر قاضی‌پور به رئیس جمهور: در حالی که مبارزه با کرونا در کشور موجب تعطیلی فعالیت‌های مذهبی و آموزشی شده به صف کردن مردم در کوچه و خیابان به دلایلی از جمله سهام عدالت، وام یا یارانه درست نیست.

سید محمدجواد ابطحی به وزیر راه و شهرسازی: شواهد و قرائن نشان از نابسامانی و اعلام اجاره‌های نامتعارف دارد. فکری به حال مستأجران و کنترل بازار اجاره کنید.

علیم یار محمدی به رئیس جمهور: لزوم چاره‌اندیشی برای فاجعه انسانی در استان سیستان و بلوچستان که ناشی از فقر معیشتی، اقتصادی و به دنبال آن بیماری کرونا بوده و جمعیت ۴۰۰ هزار نفری حاشیه زاهدان را درنوردیده است. به وزیر کشور: علت ۳ آتش‌سوزی در فاصله ۴ روز در شهر چابهار و مناطق مختلف که خسارات فراوانی به جا گذاشته است، چیست؟

سید مصطفی ذوالقدر به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تأمین بذر کشاورزان با ارز دولتی.

حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم حل مشکل قطع بیمه کشاورزان و کارگران ساختمانی در زمان بازرسی از محل کار که ممکن است ساعاتی از روز یا هفته را در محل کار خود حاضر نباشند. به رئیس جمهور: لزوم بازنگری در میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه روستایی کشاورزان و عشایر با رعایت افزایش ۱۵ درصد سالیانه، هیچ سنخیتی با تورم اعلام شده سالیانه از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران ندارد. به وزیر آموزش و پرورش: چرا آموزش قرآن و احکام در سرفصل شبکه آموزش و برنامه اپلیکشن شاد وجود ندارد.

حشمت الله فلاحت پیشه به رئیس جمهور: لزوم پیگیری علت و عوامل شهادت شماری از پرسنل نیروی دریایی در حادثه غیرقابل توجیه در آب‌های منطقه جاسک و اعلام جوانب واقعی این حادثه. به رئیس جمهور: لزوم دستور اجرای تخصیص مزایای مناطق جنگ‌زده و لزوم تشکیل ستاد بحران مقابله با آشفتگی اوضاع اقتصادی کشور.

داوود محمدی به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان به نحوی که تا پایان خرداد ماه سال جاری امکان اصلاح احکام جایگزین و صدور ابلاغ جدید بر مبنای اعمال نظام رتبه بندی فراهم شود.

هاجر چنارانی به رئیس جمهور: از هیأت دولت و تیم تقسیمات کشوری جهت اعلام شهرستان زبرخان نهایت تقدیر و تشکر را دارم. به وزیر کشور: بابت همه پیگیری‌های تیم تقسیمات کشوری وزارت کشور در راستای شهرستان شدن زبرخان نهایت تقدیر و تشکر دارم.

اصغر سلیمی به وزیر صنعت، معدن و تجارت: افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو و عدم نظارت بر کنترل بازار و باز گذاشتن دست دلالان در تعیین قیمت خودروهای داخلی. به رئیس جمهور: افرادی که از سهام عدالت جا مانده‌اند باید راهکارهایی برای ثبت‌نام مجدد در نظر گرفته شود. به وزیر راه و شهرسازی: فکری به حال رانندگان درون شهری و برون شهری و کامیون داران که به خاطر شیوع کرونا از حیث مسائل مالی دچار مشکل شده‌اند، شود.

ابوالفضل ابوترابی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: با توجه به کثرت افراد واجد صلاحیت استفاده از بیمه کارگران ساختمانی و فصلی در لیست انتظار دستور دهید نسبت به اختصاص سهمیه مناسب جهت بیمه کردن کارگران ساختمانی شهرستان‌های نجف آباد، تیران و کرون اقدام شود. به رئیس جمهور؛ باید از بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی امتناع شود تا فرصت‌های شغلی برای جوانان فراهم شود، به رئیس جمهور: با توجه به افزایش قیمت و تورم موجود تجدید نظر در حداقل حقوق کارگران یک ضرورت است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    موشک کروز نور توسط شناور سپاه مورد آزمایش قرار میگرفت که این اتفاق افتاد

  • ایرانی
    0

    اصلن یه طوری تیتر میزنن که انگار نه انگار اتفاقی افتاده طبق معمول زدن جوونهامون رو به خاک و خون کشیدن دوباره کشور رو عزادار کردن دل مادرامون رو تکه تکه کردن اونوقت لزوم پیگیری دادن اگه یه فلسطینی حروم زاده بود ببین چکار میکردن ولی جوونهای خودمون مثل گل پرپر شدن دستور لزوم پیگیری دادن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها