کشاورزان آذربایجان‌غربی از کشت پیاز خودداری کنند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت پیاز بهاره رفته و نیاز است به‌منظور جلوگیری از تولید انبوه و انباشت محصول در زمان برداشت در رابطه با توقف کشت آن اقدام شود.

کشاورزان آذربایجان‌غربی از کشت پیاز خودداری کنند

علی عیدی با هشدار به زارعین استان در رابطه با توقف کشت پیاز اظهار داشت: کشاورزان آذربایجان‌غربی نباید بیش از برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری به کشت پیاز بپردازند.

وی تصریح کرد: در این راستا باید به‌منظور جلوگیری از تنش‌های بازار محصولات کشاورزی با توجه به کشت پیاز بیش از سطح برنامه ابلاغی در سال جاری و پیش‌بینی تکرار مشکلات مشابه محصول گوجه فرنگی در سال گذشته که احتمالا در سال 99 نیز در مورد محصول پیاز به وجود آید اقدام کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: بنابراین ضرورت دارد زارعان ضمن رعایت سطوح برنامه‌های ابلاغی اقدامات لازم را به منظور توقف کشت پیاز انجام دهند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به دو هزار و 500 هکتار از اراضی استان زیر کشت پیاز بهاره رفته و نیاز است به‌منظور جلوگیری از تولید انبوه و انباشت محصول در زمان برداشت، کشت پیاز توسط زارعان توقیف شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها