۷۷ نوزاد در مرکز ناباروری خراسان جنوبی متولد شد

مسئول مرکز جامع بیماران خاص استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس تاکنون ۷۷ نوزاد در مرکز ناباروری استان متولد شدند گفت: از ابتدای فروردین تاکنون سه نوزاد در مرکز ناباروری اسان متولد شدند.

۷۷ نوزاد در مرکز ناباروری خراسان جنوبی متولد شد

هادی دهقانی اظهار داشت: سه نوزاد از ابتدای فروردین امسال در مرکز ناباروری، مجموع نوزادان متولد شدند.

وی با بیان اینکه در این مرکز از ابتدای تاسیس که در سال 96 بود تاکنون 77 نفر نوزاد متولد شده است افزود: در سال 97 تعداد 518 پرونده و در سال گذشته 343 پرونده برای درمان ناباروری در مرکز ناباروری استان تشکیل شد که 254 پرونده در سال 97 و 190 پرونده در سال گذشته به اقدامات درمانی منجر شد.

مسئول مرکز جامع بیماران خاص استان خراسان جنوبی گفت: میزان موفقیت در مراکز قطب درمان ناباوری در کشور 15 تا 20 درصد است و میزان موفقیت پرونده‌ها برای اقدام درمانی 21 درصد است.

دهقانی بیان کرد: نبود پزشک در بازده زمانی سه ماهه در سال گذشته نسبت به سال 97 کاهش داشته است.

رئیس مجمع خیران سلامت نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه بیش از 26 پروژه در دست احداث است گفت: متراژ این پروژه‌ها 16 هزار مترمربع است و بیش از 410 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است.

حسینی با اشاره به آمادگی برای افتتاح هفت پروژه افزود: شیوع کرونا از دلایل افتتاح نشدن این پروژه‌هاست. در صورت همکاری خیران از نظر احداث بنا و تجهیزات، 14 پروژه هم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عمده این پروژه‌ا را شامل مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای، کلینیک‌های تخصصی و مرکز آموزش بهورزی دانست.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها