آمارگیری ویژه نیروی کار در کردستان تلفنی اجرا می‌شود

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اعلام کرد: طرح آمارگیری نیروی کار در فصل بهار ۱۳۹۹ در استان به‌صورت تلفنی انجام می‌شود.

آمارگیری ویژه نیروی کار در کردستان تلفنی اجرا می‌شود

به‌دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، طرح آمارگیری نیروی کار در فصل بهار 1399 به‌صورت تلفنی اجرا می شود و مدت 2 هفته ادامه دارد.

طرح آمارگیری نیروی کار به‌منظور ارزیابی و تحلیل سیاست‌های کلان اقتصادی کشور، بر اساس نیاز برنامه‌ریزان و با هدف محاسبه‌ و ارائه شاخص‌های فصلی و سالانه‌ نیروی‌کار در مناطق شهری و روستایی، از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آن‌ها انجام می‌شود.

در کل استان کردستان 20 نفر مسئولیت انجام آمارگیری از خانوارهای مشمول در نمونه‌گیری طرح را در 10 شهرستان استان برعهده دارند که این امر از 20 اردیبهشت 1399 لغایت 2 خرداد 1399 به‌صورت تلفنی انجام می‌شود.

در این آمارگیری تلفنی برای تکمیل پرسشنامه، اطلاعات کل اعضای خانوارهای مشمول در نمونه‌گیری شامل نام و نام خانوادگی، جنس، ماه، سال تولد، وضع مهاجرت، وضع سواد، وضع فعالیت افراد مانند شغل، نوع فعالیت، محل کار، ساعت کار، وضعیت بیمه، ویژگی‌های شغلی و یا در جستجوی کار بودن اخذ می‌شود.

در این طرح سه پرسشنامه به‌صورت تلفنی توسط ماموران آمارگیر مرکز آمار ایران با کسب اطلاعات تلفنی از خانوارها، تکمیل می‌شود و یکی از پرسشنامه‌ها ویژه افراد 10 سال به بالای عضو خانوار است.

انتظار می‌رود خانوارهای مشمول در نمونه‌گیری مانند سایر طرح‌های آمارگیری، با ارائه اطلاعات صحیح ما را در استخراج طرح آمارگیری نیروی کار فصل بهار 1399 یاری داده تا نتایج حاصله به‌صورت دقیق و متقن در اختیار جامعه، پژوهشگران و برنامه‌ریزان قرار گیرد.

آمار به دست آمده از اجرای این طرح، به‌طور کامل در نشریه‌های طرح آمارگیری نیروی کار و در درگاه ملی آمار به آدرس www.amar.org.ir نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان به آدرس www.kmporg.ir منتشر می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها