چگونه در خانه ماسک فیلتردار بسازید؟

با توجه به کمبود ماسک در بسیاری از نقاط جهان، افراد از ماسک‌های دست‌ساز و خانگی برای مقابله با کرونا استفاده می‌کنند. اما اغلب این افراد نمی‌دانند که می‌توانند با وسایلی ساده برای ماسک خود فیلتر بسازند.

چگونه در خانه ماسک فیلتردار بسازید؟

با توجه به این که همه گیری کرونا هنوز کاملا کنترل نشده است و قسمت‌هایی از جهان به شدت درگیر این بیماری است، استفاده از ماسک به افراد مختلف توصیه می‌شود. با این وجود ساخت ماسک مناسب و دارای فیلتر بسیار مفیدتر از ماسک ساده خواهد بود.

همه ما می‌دانیم که استفاده از ماسک به شکل ۱۰۰ درصد در جلوگیری از ابتلای افراد با COVID-۱۹ مؤثر نیست، استفاده از ماسک و فیلتر برای کاهش سرعت تاثیر ویروس بر بدن بسیار مفید است. با این حال، اگر نتوانید به درستی تنفس کنید، ماسک و فیلتر به هیچ وجه به شما کمک نمی‌کند. در ضمن رفتار‌های اشتباهی مثل مالیدن دست آلوده به ماسک می‌تواند در افزایش خطر ابتلا به کرونا تاثیرگذار باشد.

شاید سوالتان این باشد که در ماسک پارچه‌ای می‌توانم به عنوان فیلتر از چه چیزی استفاده کنم؟ اگر ماسک پارچه‌ای را از بیرون تهیه کرده اید، به احتمال زیاد بیش از یک لایه پارچه دارد که به خودی خود کمی از کار فیلتر را انجام می‌دهد. اما اگر خودتان در خانه ماسک می‌سازید، بهتر است از یک فیلتر برای مبارزه با قطرات تنفسی استفاده کنید. چه مواردی می‌توانند جایگزین فیلتر شوند؟

صافی‌های قهوه: مراکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده توصیه کرده اند فیلتر‌های قهوه را بین لایه‌های پارچه در ماسک قرار دهید.

کیسه‌های مواد غذایی قابل بازیافت: کیسه‌های مواد غذایی قابل بازیافت معمولاً از الیاف نبافته پلی پروپیلن ساخته می‌شوند، بنابراین بریدگی‌های این کیسه‌ها به خوبی مانند فیلتر عمل می‌کنند.

جوراب شلواری نایلونی: نایلون جوراب شلواری می‌تواند به عنوان یک فیلتر مناسب عمل کند. البته ناگفته پیداست که بهتر است از جوراب نو استفاده کنید.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها