اهدای خون ۸۳۰ اصفهانی در شب های قدر

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در سه شب قدر مجموعا ۱۱۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که ۸۳۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

اهدای خون ۸۳۰ اصفهانی در شب های قدر

مجید زینلی با اشاره به اینکه در اولین شب قدر ۳۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که ۲۲۰ موفق به اهدای خون شدند، اظهار کرد: در دومین شب قدر ۴۵۰ نفر مراجعه کردند که ۳۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند و در سومین شب قدر نیز ۳۵۰ نفر مراجعه کردند که ۲۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه میزان مراجعات مردم و اهدای خون در شب های قدر امسال تقریبا مشابه سال گذشته بود، افزود: در سه شب قدر مجموعا ۱۱۰۰ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که ۸۳۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان درخصوص تدابیر پیش بینی شده برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، گفت: به منظور پیشگیری از ازدحام جمعیت و خطر سرایت ویروس کرونا، نوبت دهی اینترنتی در سازمان انتقال خون فعال شد و شهروندان می توانستند با مراجعه به سایت سازمان انتقال خون، نوبت اهدای خون در روز و ساعت مشخصی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در شب های قدر هر سال بسیاری از مردم نذر اهدای خون دارند، خاطرنشان کرد: امسال در مقابل مرکز انتقال خون میز خدمتی قرار دادیم تا کسانی که تمایل داشتند اهدای خون خود را به زمان دیگری موکول کنند ثبت نام کنیم و در روز و ساعتی که برایشان مقدرو است برای اهدای خون مراجعه کنند، به این ترتیب هم پاسخگوی مراجعه کنندگان بودیم و هم از ازدحام و شلوغی جلوگیری کردیم.

زینلی وضعیت فعلی ذخیره خون استان را مطلوب دانست و گفت: درحال حاضر مشکل خاصی نداریم، اما باتوجه به اینکه پلاکت به عنوان یکی از فراورده های خونی همیشه مورد نیاز مراکز درمانی است، از کسانی که امکان اهدای پلاکت دارند درخواست می کنیم به مراکز انتقال خون مراجعه و پلاکت خود را اهدا کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها