اغلب مبتلایان به کرونا در اهر بالای ۷۰ سال هستند

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: بیشتر مبتلایان به بیماری کرونا در اهر افراد سالمند و بالای ۷۰ سال هستند.

اغلب مبتلایان به کرونا در اهر بالای ۷۰ سال هستند

محمد میرزاپور در نشست خبری اظهار کرد: طی دو روز اخیر، بیشتر مبتلایان شناسایی شده در شهرستان افراد بالای ۷۰ سال بودند و دلیل آن نیز انتقال بیماری توسط جوانان به افراد مسن بوده است.

وی با بیان این‌که 20 درصد مراجعه کنندگان به مراکز غربالگری شهرستان، کرونا مثبت بوده‌اند، گفت: متاسفانه در بحث کرونا مردم شهرستان اهر، چندان به توصیه‌های بهداشتی توجهی نمی‌کنند و این باعث شده که از صد نفر مراجعه کننده به مراکز غربالگری ۲۰ درصد افراد کرونا مثبت باشند؛ در واقع با این روند بیش از 10 هزار کرونایی در این شهرستان داریم.

وی همچنین از شناسایی بیش از شش هزار نفر مشکوک به بیماری کرونا در چند روز اخیر خبر داد و گفت: در صورت عدم رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم این تعداد در روزهای آینده افزایش خواهد داشت. درصد مرگ و میر هم در اهر نسبت به مبتلایان به آن کمتر بوده و در حدود پنج درصد است.

میرزاپور بیان کرد: مرکز غربالگری این شهرستان را فعال‌ترین مرکز غربالگری در سطح استان معرفی کرد و گفت: در این خصوص علاوه بر نمونه گیری‌های ثابت، اکیپ‌های سیار نیز برای نمونه برداری بیماران به روستاهای هدف اعزام می‌شوند.

وی افزود: هرچند هر مورد نمونه برداری برای بیش از ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان برای دولت هزینه دارد، اما وزارت بهداشت در این رابطه تشویق کرده و این در حالی است که در صورت مشاهده تست مثبت در یک فرد، از تمام اعضای خانواده وی نمونه برداری می‌شود.

وی گفت: با وجود اطلاع رسانی‌ها و توصیه‌های مکرر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه نامه آموزشی در مبارزه با شیوع کرونا، اما همچنان نگران افزایش این بیماری در شهرستان اهر هستیم که علت این امر نیز به خاطر حضور افراد در مراسمات مختلف، میهمانی‌های خانوادگی و حتی عروسی و... است؛ لازم است در این خصوص خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این شهرستان در ترویج و انتقال رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌های آموزش به مردم بیشتر اطلاع رسانی کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها