۷۱ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در مدارس حضور یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از حضور ۷۱ هزار دانش آموز استان در اولین روز بازگشایی مدارس با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کلاس های درس خبر داد.

۷۱ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در مدارس حضور یافتند

محمدعلی واقعی با تاکید بر اینکه مدارس و کلاس‌های درس به صورت مداوم توسط مسئولان مدارس ضدعفونی می‌شود، اظهار کرد: سلامت جسم و روان دانش آموزان اولویت اول آموزش و پرورش استان است.

وی عنوان کرد: داشتن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدیران، معلمان و دانش آموزان در مدارس الزامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حضور دانش آموزان به صورت اختیاری و برای رفع اشکالات درسی است، ادامه داد: گروه‌های ناظر در اداره کل و ادارات تابعه به منظور نظارت بر انجام مقدمات بازگشایی مدارس، از جمله گند زدایی فضاهای فیزیکی، تهیه ماسک و دستکش جهت استفاده دانش آموزان تشکیل شده است.

وی از قطب بندی مناطق مختلف استان به منظور رصد و نظارت بر فعالیت مدارس خبر داد و گفت: استان به پنج قطب تقسیم شده و هر کدام از معاونین و رؤسای ادارات اداره کل، برای نظارت دقیق و بیشتر به عنوان مسئول یک قطب انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه مدارس با حضور صددرصدی مدیران و معلمان، بجز معلمانی که بیماری زمینه‌ای حاد داشتند بازگشایی شده است، عنوان کرد: در اولین روز ۷۱ هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در کلاس‌های درس حاضر شده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان اینکه ۲۴۲ ناظر استانی و شهرستانی از ۶۲۷ مدرسه استان بازدید میدانی داشته‌اند، تصریح کرد: ۳۹ درصد دانش آموزان استان در کلاس‌های درس حضوری داوطلبانه داشته و ۹۲ درصد کلاس‌ها دایر بودند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های غیر حضوری تا پایان محتوای کتب درسی و پس از آن در شبکه شاد استمرار می‌یابد، بیان داشت: ارزشیابی پایانی سال تحصیلی جاری در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به صورت غیر حضوری خواهد بود.

وی اضافه کرد: مسئولیت پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان بر عهده معلمان و مدیران مدارس است که متناسب با مستندات فرآیند یادگیری دانش آموزان و میزان مشارکت در آموزش‌های غیر حضوری، نتایج ارزشیابی‌های مستمر، پژوهش دانش آموزی تعیین می‌شود.

واقعی در خصوص پایه نهم با توجه به تأثیر گذاری دروس این پایه در هدایت تحصیلی، تأکید کرد: ارزشیابی دانش آموزان پایه نهم در خرداد ماه به شیوه حضوری و در سطح مدرسه برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به ارزشیابی هنرجویان هنرستانی در شاخه‌های مختلف فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: ارزشیابی پایانی دروس عمومی، شایستگی‌های غیر فنی و پایه فنی بر عهده مدیران و اطمینان از آموزش حضوری یا غیر حضوری از پودمان های باقی مانده در دروس پایه فنی و شایستگی‌های غیر فنی با معلمان مربوطه است.

وی از ابلاغ دستورالعمل برگزاری امتحانات و آزمون‌های تراکمی دانش آموزان به ادارات آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: این پروتکل باهدف ایجاد محیطی ایمن برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) بر پایه اصل فاصله‌گذاری اجتماعی با تأکید بر اقدامات هوشمند ابلاغ شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها