نامه‌ سعید زیباکلام به رئیس قوه قضاییه

استاد اصولگرای دانشگاه تهران نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس قوه قضاییه نوشت.

نامه‌ سعید زیباکلام به رئیس قوه قضاییه

سعید زیباکلام، استاد اصولگرای دانشگاه تهران نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس قوه قضاییه نوشته است که به نقل از کانال تلگرامی او در پی می‌آید:

سلام و رحمت خدا بر جناب آقای ابراهیم رئیسی و با آرزوی عاقبت بخیری و خدمت.

رئیس قوه قضائیه ، جناب آقای رئیسی!

در خبرها آمده که مسئولان و مقامات بخشداری لواسان همگی مجوز ساخت برجی ۲۰ طبقه را برخلاف تمام مقررات تصویب کرده‌اند. یعنی، کاخی دیگر با وجود رنج و فقر و عسرت اکثریتی از عموم مردم.

آقای رئیسی!

ملاحظه می‌کنید که کمتر روزی می‌گذرد که خبر غارت بیت‌المال و یا تضییع حقوق کارگران و سایر اقشار محروم دست‌کم در یکجا از کشور به گوش امثال بنده نرسد. و حال آنکه این بنده ظلوم جهول کفور نه شبکه‌ای اطلاعاتی در اختیار دارم و نه سازمان بازرسی کل کشور تحت امرم قرار دارد و نه عضو کمیسیون اصل نود هستم و نه سمتی در بازرسی بیت دارم. ببینید شما در آن جایگاه عالی چه می‌بینید و می‌شنوید و چه خبر دارید!

جناب رئیسی!

بنظر شما این حجم از فساد ذوسطوح و گسترده در تقریبا سراسر کشور امری تصادفی است و یا عوامل نفوذی سرویسهای جاسوسی مستکبران جنایتکار غربی سرمنشاء و محرک این همه مفاسد هستند؟

آقای رئیسی!

حقیقتا بر این پندارید که با بازدیدهای سرزده به دادگستری فلان شهر و گزارش رسانه‌ی حکومتیِ صداوسیما از اینکه شما در حال گوش‌دادن به پیرمرد یا پیرزنی هستید سرقت‌سالاری عمیق و نهادینه‌شده طی ۴۰ سال گذشته برچیده و یا دستکم کمی کاهش پیدا می‌کند؟

آقای رئیسی!

براستی در کجای دنیا قوه قضائیه یا دادگستری به معضلات و موانع تولید می‌پردازد؟

نیات قلبی شما را خود دانید و آنکه از رگ گردن شما بشما نزدیکتر است و می‌داند کِی آنرا باید قطع کند.

اما حاج آقا! بینی و بین الله، این گستردگی و عمق فساد را این اقدامات بزک-دوزکی مطلقا مطلقا رفع نمی‌کند.

حاج آقا! اجازه بدهید منابع و کانالهای غیر حکومتی بشما بگویند که قضاوت اقشار وسیعی از جامعه درباره قوه قضائیه و قوه مقننه و مجمع تشخیص و سایر نهادهای قدرتمند و در راس اینها قوه‌ی فشل و فرسوده و فاسد دولت چیست.

آقای رئیسی!

برجی ۲۰ طبقه در قلب بخشی بنام لواسان که شده یکی از کانونهای زمین‌خواری و غارت بیت‌المال؟

آقای رئیسی!

هنوز پرونده ویلاهای خلاف کلاک که از معاونت برخی از رجال والامقام نظام بهره‌مند بود را به پایان نرسانیده‌اید.

آقای رئیسی!

لابد از پرونده زمین‌خواری بزرگتر از کلاک در تپه سرخه لواسان خبر دارید. خبر دارید که بخشهایی از قوه قضائیه چه نقشی در این پرونده دارند؟

آقای رئیسی!

ماجرای باستی هیلز لواسان بکجا رسید؟

آقای رئیسی!

مشفقانه و از سر درد برای وطنم بشما توصیه می‌کنم درباره تصویر کلان این وضع بیاندیشید. بیاندیشید که آیا براستی نظام بفرض افزایش ده برابری برد و دقت موشکهایش و قدرت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی‌اش و نیروهای مسلحش، آیا می‌تواند با توجه به نارضایتی روزافزون میان عموم مردم با این سیاستهای راهبردی ویرانگر ادامه حیات بدهد؟ این سوال را برای دستکم قیامتتان، در این ایام منحصر بفرد معنوی، بسیار جدی بگیرید.

آقای رئیسی!

شما را نمی‌دانم ولی این بنده با چشم جانم دیده‌ام که چگونه بوقت شرایط مساعد، همه مکنونات قلبی مردم فوران می‌کند و همه چیز بسرعت فرومیریزد.

آقای رئیسی!

می‌شود چند صباحی با شگردها و ترفندهای رسانه‌ای و امنیتی و محاکمات محرمانه، نارضایتی‌ها از تبعیض و غارت بیت‌المال و رنج و عسرت مردم را امروز و فردا کرد و در کپسول دین و دیانت به مردم خوراند. ولی یادتان باشد اگر می‌خواهید نظام بماند باید در اکثر سیاستهای راهبردی در جهت جلب رضایت عموم مردم و بویژه مستضعفان و پابرهنگان انقلاب تجدید نظر اساسی کنید.

آقای رئیسی! "و من یغلل یات بما غل یوم القیامه…" خطاب به همه خلایق است. اما شما و مسئولان عالی‌مقام نظام باید از این سخن آن شدیدالعقاب مثل بید برخود و بر عاقبتتان بلرزید.

"بل الانسان علی نفسه بصیره* ولوالقی معاذیره"(قیامه: ۱۴-۱۵).

۲۷ اردیبهشت ۹۹،
۲۲ ماه عظیم و شریف و کریم رمضان

منبع: انصاف نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • حمزه
    0

    واقعا این برام سواله که یک حکومت و تمام ارکان ان را میشود با یک سری قوانین یا بخشنامه های دستوری از فساد رهاند یا باید یک سازو کار مدیریتی قوی در ان حکومت جاری کرد به طوری که هر چیزی سر جایش قرار بگیرد بدن یک انسان را در نظر بگیرید ایا با صرف کشیدن پوست روی گوشت و استخوانها یک انسان قابل خلق و قرار گرفتن در مسیر عادی زندگی هست یا باید تمام اعضای بدن کار خود را درست انجام بدن مثل قوه قضاییه هر کشور به نظر میاد که از قسم اول میباشد والا باید کل ارکان یک حکومت درست شود که در نصیر قرار کیرد

  • حسین
    0

    دعواسرچیه لحاف ملا... برادر من دنبال چی هستی

  • بانو
    0

    حضرت علی(ع):هیچ کاخی نیست که درکنارش کوخی بنا نشده باشد. وفقرازدربیاید ایمان ازپنجره میرود. عدالت مولا کجاس کو

  • .
    0

    درود بر شرفت ای مرد که حرف حق را زده ای.حرفی که بزرگترین جهاد است چرا که به یک صاحب قدرت و شوکتی زده شده است

  • ایرانی
    0

    ما همه باید متوجه باشیم که هر ساخت وسازی حتی 20 طبقه غارت نیست .غارت هندونه دزدی است.

  • علی
    0

    اقای زیبا کلام این تهدید وحرف ها منصفانه نیست اینطور شما نامه وغزل می سراید اتفاق ساخت وساز مربوط به گذشته وادامه پیدا کرد اقای ریسی هم یک شبه که بدون دلیل نسبت به تخریب ویازندانی کردن مسببین قضیه وقال دزدی وچپاولگری را از بین ببرد فکر کن شما جای اقای ریسی هستی بفرما چکار میخواهی بکنی واین نامه شمارا اقای ریسی برایتان نوشته بفرما رهکار راهم یاد بگیریم

    نظرات شما -
    • زاگرس انارانی
      0

      اقای محترم(علی)اول کمی فکر وتامل کن بعد مطلب بنویس تا اول خودت بفهمی چه گفتی بعد دیگران!!!!

  • زاگرس انارانی
    0

    تاریخ ثابت کرده که نظامها وحکومتها با جنگ ودعوای دشمن خارجی از بین نمی روند اگر مردم حامی انها باشند واگر این نظامها مردمی باشندبزرگترین نظامها وسیستمهای حکومتی را فساد از د رون از بین میبرد،واین عینا حرف اقای زیبا کلام است که نگذارید فساد ازدرون این نظام را ازهم بپاشد،فساد مسیولین ،فساد کارگزاران نالایق،فساد زرسالاران،وانانی که مسیولیت را برای جیبشان جستجو میکنند نه برای خمت و....که متاسفانه هم اکنون ،کثیری اینچنینند وقلیلی سودای خدمت دارند،نماینده ای که با هزاران لطایفالحیل نماینده میشود مسیولی که با هزاران لابی ودوز کللک حکم مسیولیت میگیرد و...ایا سودای خدمت دارند!!!!!!

  • کاظم
    0

    نمی دانم!! ولی با همه این حرف ها که همه هم مشکلات میدانند و کاری هم نمیکنند باز این مردم بیچاره هستند که قربانی میشوند

  • دلسوز
    0

    جانا سخن از دل ما می گویی بنده یکی از دلسوزان نظام وایرانی با امنیت هستم درد مردم فساد است درد مردم نا برابری است اگر مسعولین به این مسائل بپردازند ودر رفع آن صادق باشند هیچ ابر قدرتی ویا دشمن خارجی نمی تواند به این کشور گزندی برساند بزرگترین آفت نظام فساد است ریشه کن کردن فساد انقلاب را بیمه می کند آقای رییسی از شما انتظار داریم نظام وایرانی با امنیت را دریابید

  • عارف معلم
    0

    والا تو ایران هرکس کارش و خوب انجام بده یه حرفهایی یا انتقادهایی میکنند که طرف رو دل سرد کنند ولی نمی دانند بعضی هاشون هم مثل آسیاب به نوبت را پیش می گیرند.

  • م.ح
    0

    باسلام خدمت استاد ارجمند‌‌.امیدوارم همه ی نخبگان کشور احساس مسولیت کنندومطالبگرباشند٬بی شک وضعیت فاجعه بار اقتصادی وفرهنگی نتیجه بی تفاوتی وسکوت نخبگان سیاسی و فرهنگی واقتصادی کشورمی باشد وفردای قیامت همه ی آنها باید پاسخگو باشندوما نباید فراموش کنیم اتفاقات غدیرخم وکربلا نتیجه ی سکوت وبی تفاوتی نخبگان جامعه بود.

  • ایثارگر ودلسوز نظام وانقلاب
    0

    مااز سالهای قبل از انقلاب بوده ایم قبل از انقلاب راتجربه در متن انقلاب وجریانهای بعد از انقلاب ودولتها ومردم پس از انقلاب را تحقیق وتجربه کرده در جنگ رودرروبادشمن وجنگ سرد فرهنگی واقتصادی تنمان فرسوده ودر مقابله با دشمنان خارجی وبد خواهان اندکی تعلل ودچار شک وسردر گمی نشده ایم بیش از هرچیز باید ریشه تورم وفقروبیکاری رادر رانت وفساد وبی مدریتی پیچیده جستجوکرد وباید از معلول پی به علت برد وبرای دوام انقلاب باید این موانع رااز بین برد وهمه برای حفظ کشور ونظام وانقلاب مسئولند وسلام

  • ه
    0

    جلو تلوزیون اقای رعیسی گفتن عدالت کو بند خدا انها که دوزدی قارت کردن کیست یا داماد ان یکی یا پسر خاله عمو شوهر خاله اگر اینطور نبود که داخل این دولت جا نمی گرفتن ملت بیچار هم نمی داند می گویند ان یکی گرفتن جلو تلوزیون شب همه دور همن ولا

  • م
    0

    خدایا عدالت کو دویست بار شما ر دادم ۴ سال کامیون من گرفتن نمی دهند خدا کجاست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها