روایت علی مطهری از ۳ دلیل رد صلاحیتش

علی مطهری در یادداشتی به درخواست روزنامه کیهان مبنی بر بیان علل رد صلاحیت خود نوشت: اگر به آن حقوقدان شورای نگهبان می‌گفتم «درست می‌فرمایید، من اشتباه کردم» قطعاً صلاحیت من تأیید می‌شد، ولی من پا روی اصول نگذاشتم.

روایت علی مطهری از ۳ دلیل رد صلاحیتش

علی مطهری در نامه‌ای خطاب به روزنامه کیهان که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده است، نوشت:

«با اهداء سلام، نظر به این که در شماره چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت آن روزنامه، صفحه ۱۱، مطلبی تحت عنوان «علی مطهری اگر جرئت دارد علت رد صلاحیت خود را بیان کند» درج شده بود، مستدعی است طبق قانون مطبوعات مطلب ذیل در اولین شماره آن روزنامه در همان محل عیناً درج گردد:

در صفحه ۱۱ روزنامه کیهان شماره چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت مطلبی با عنوان «علی مطهری اگر جرئت دارد علت رد صلاحیت خود را بیان کند» درج شده بود و در ذیل آن بخشی از مصاحبه آقای کدخدایی با روزنامه شرق آمده بود که عنوان مطلب و متن آن تناسبی با هم نداشت. آنچه که به بنده به عنوان دلیل رد صلاحیت گفتند سه چیز بود. یکی این که چرا گفته‌اید «نهم دی اگر موجب تفرقه شود دیگر یوم الله نیست بلکه یوم الشیطان است.» گفتم درست است، الان هم همین را می‌گویم. دیگر این که گفتند «چرا گفته‌اید ما با آقای ابراهیم یزدی رفتار خوبی نداشتیم؟» گفتم هنوز هم همین را می‌گویم، نیازی نبود آن پیرمرد را بازجویی و زندانی کنیم. سوم اینکه گفتند چرا درباره رفع حصر خانگی محصوران صحبت کرده‌اید؟ شما باید بگویید نظر من بر رفع حصر بوده، ولی وقتی نظر رهبری را شنیدم نظرم عوض شد.

گفتم اولاً من دروغ نمی‌گویم. ثانیاً خود مقام رهبری گفته‌اند ممکن است کسی نظری مخالف نظر من داشته باشد، باید آزاد باشد حرفش را بزند. بعد به آن حقوقدان شورای نگهبان گفتم من متأسفم که شما با این طرز فکر عضو شورای نگهبان هستید. حیف خون شهید مطهری که به زمین ریخت تا من امروز این حرف‌ها را از شما بشنوم؛ بنابراین آنچه که به بنده برای دلایل رد صلاحیت گفتند همین بود و البته اگر به آن حقوقدان شورای نگهبان می‌گفتم «درست می‌فرمایید، من اشتباه کردم» قطعاً صلاحیت من تأیید می‌شد، ولی من پا روی اصول نگذاشتم و نخواستم این رویه غلط یعنی رد صلاحیت به خاطر اظهارنظر ادامه پیدا کند و این بلا به سر دیگران نیز بیاید.

اما موضوع خبرنگاران را که آقای کدخدایی گفته‌اند آقای مطهری می‌توانستند خبرنگاران را به داخل جلسه ببرند، اولین بار است که می‌شنوم. موضوع خبرنگاران اصلاً به من گفته نشد که می‌توانید خبرنگار به داخل جلسه ببرید. فقط زمان خروج، یک نفر به من گفت: می‌توانید با خبرنگار مصاحبه کنید. من ملاحظه شورای نگهبان را کردم. اگر به خبرنگار می‌گفتم به این دلایل مرا رد صلاحیت کرده‌اند، به ضرر شورای نگهبان تمام می‌شد و شاید اصلاً منتشر نمی‌کردند.

با تقدیم احترام

علی مطهری»

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • محیا
    0

    شرم کن ...کم کشورو باروحانی نابود کردی

  • ناشناس
    0

    حق دارید ناراحت باشید ک رد صلاحیت شدید.. هیچ جا مثل مجلس بابت بیکاری پول خوب نمیدن

  • ایرانی
    0

    اگر روزنامه کیهان پاسبان بود هر روز کلانتری پر از مظنون بودچون زمین و زمان متهم هستند غیر از خودش که حکم الهی دارد.

  • ....
    0

    آقای مطهری دلایل اصلی وخیلی محرمانه را هم بگویید هرآنچه که شورای نگهبان به شما گفته کامل بگویید من مطمئن هستم فقط این نبوده هرچند یکی از این دلایل که خودت گفته ای برای ردصلاحیت شما کافی است؟!!!

  • ناشناس
    0

    سری پبش ک تایید شدی همه چیز خوب بود عدالت بود ...اما الان نه....حیا کن ....حیف اون پدر

  • منتقد
    0

    آقای مطهری عزیز اگه استاد شهید زنده می بود نظرات جنابعالی رو ساده لوحی می دانستند گفتند نظر مخالف یعنی نظر کارشناسانه نه ساده لوحانه، حال آقای مطهری شما پاسخ بفرمایید هم اکنون در جنگ جمل هستید یک طرف علی علیه السلام است طرف دیگر ام المومنین همسر محترمه پیامبر گرامی اسلام جناب عایشه، شما چه کاری انجام می دهید؟آیا این جنگ رو تفرقه می دانید، بحث علمی و نظرات کارشناسانه یک چیز است ساده لوحی در تقویت جبهه ظلم چیز دیگری.

  • محمودی
    0

    به یوم الله یوم شیطان گفتن آن هم از زبان شخصیت امثال شما و هنوز هم اسرار بر آن حر فت داری کم جرمی است سخن شما در کشور پخش شد دوست ناراحت دشمن شاد شد مگر نهم دی با عث تفرقه شد میلیون ها نفر در سراسر کشور خود تهران مقابل چشمانت مدم به خیابان ها آمدند باعث تفرقه شد ما نمی دانیم چرا همیشه ازمردم خودرا جدا می کنی بروید تصاویر و فیلم قیام مردم در نهم دی را مجددا نگاه کن بعد بگو نهم دی با عث تفرقه است انصاف داشته باشید

  • لنگرودی
    0

    جناب مطهری شما انسان والامقام و شجاعی هستید اما مجلس در دوران شما چه کرد ؟ از لحاظ اقتصادی چه شد ؟ سفره مردم کوچک و کوچکتر و نیست و نابود البته شما یک / سیصدم بودید اما چها بسر مردم آمد!؟؟ دولتمردان واقعا آسوده میخوابند وقتیکه در مردم هیچ امید و انگیزه یی نیست کمتر کسی دیگر از طغیان طبیعت و نابودی زمین و مرگ میترسد این محصول درایت برخی ها

  • سبزواري
    0

    دورود برغيرت وشرف آقاي مطهري حقا فرزند خلف آن شهيد بزگوار هستيد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چه چیزش شبیه پدر بزرگوارشونه ؟منتظر توضیح هستیم؟

  • ناشناس
    0

    بعد از هشت سال یادت افتاده مجلس چه مشکلاتی داشت ولی خدا وکیلی باید هشت سال قبل رد صلاحیت می شدی، حیف شد

  • ناشناس
    0

    سلام آقای مطهری شما می توانید در هرپستی باشیبه مردم خدمت کنی حتما نباید مجلس باشد

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      0

      خدمت؟لطفا خدمتاشو بشمر!

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر درست باشد که حتما درست است شرف انسانیت صد ارزش داره به این نمایندگی مجلس آخوندها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها