پاسخ رهبر انقلاب به انتقاد صریح یک دانشجو درباره پاسخگو نبودن منصوبان رهبری

رهبر انقلاب به انتقادات نماینده یکی از تشکل های دانشجویی درباره دستگاه ها و منصوبان رهبری پاسخ دادند.

پاسخ رهبر انقلاب به انتقاد صریح یک دانشجو درباره پاسخگو نبودن منصوبان رهبری

روز گذشته جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی کشور، با حضور در دانشکده صدا و سیما از طریق ارتباط تصویری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب گفتگو و نظرات خود را بیان کردند.

در این دیدار علی اسکندری نداف، دبیر و نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی عصرطی سخنانی در دیدار با رهبر معظم انقلاب که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، گفت: اکثریت مردم از دارایی نهادهایی نظیر بنیاد مستضعفان، اوقاف، ستاد اجرایی، کمیته امداد، آستان‌های مقدس و نهادهای فرهنگی اطلاعی ندارند. هم‌چنین برنامه‎های مدیریتی، شیوه درآمدزایی و مخارجشان شفاف نیست و فی‌المثل مردم دلیل مال‌سازی و بانکداریِ آنها را نمی دانند و عملا سنجه‌ای برای ارزیابی عملکرد این نهادها در دسترس نیست.

اسکندری تاکید کرد: مضافا اینکه برخی از این نهادها خود را پاسخگو نمی‌دانند؛ مثلاً بارها از رئیس صداوسیما دعوت شده که در دانشگاه حضور یابند، ولی کمترین توجهی نشده. این شیوه‌ پاسخگویی شامل برخی از معاونین دفتر رهبری هم می شود. مثال دیگر، امتناع ستادکل از پاسخگویی پیرامون مسئله سربازی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در مقوله سربازی نه‌تنها حقوق قانونی سربازها داده نمی‌شود، بلکه با اتلاف استعداد و عمرشان این فرصت مغتنم تبدیل به مانعی برای ازدواج و تهدیدی برای اقتصاد کشور شده‌است. خوب است برای ارتقای کیفیت سربازی گروهی بیرونی، مأمور بررسی موضوع و تهیه طرح تحول شوند.

اسکندری تاکید کرد: علی‌رغم دغدغه حضرت‌عالی پیرامون حقوق‌های نجومی، مدیران نهادهای مذکور هم مشابه مجلس و دولت، حاضر به شفاف‎سازی حقوق خود نیستند. رئیس ستاد اجرایی تبعات امنیتی را بهانه می کند و رئیس سابق بنیاد مستضعفان هم، علناً اعلام کرده ماهی ۱۹میلیون تومان حقوق می‌گیرد؛ بیچاره مستضعفان!

پاسخ رهبر انقلاب به یک انتقاد

اما رهبر انقلاب در بیانات شان خطاب به دانشجویان با اشاره به سئوالات و ابهامات دانشجویان در این جلسه از جمله در خصوص منصوبان و یا دستگاههای مرتبط با رهبری فرمودند: پاسخ ها و توضیحات روشنی در این زمینه‌ها وجود دارد که طبعاً وقت جلسه، بیان همه آنها را اجازه نمی دهد اما مسئولان نمایندگی رهبری در دانشگاهها و بخشهای مرتبط با دانشجویان و دانشگاهها در دفتر رهبری باید خود را متعهد به پاسخگویی و رفع ابهامات بدانند.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ایرانی
    0

    اما این جواب اصلاً قانع کننده نیست. شفافیت بهتر از باید و نباید های کلامی است...

  • رضا
    0

    درود براین دانشجوی غیور سلام ودرود خدابراین دانشجوی نترس وشجاع خدانگهدارت جوان

  • .
    0

    سوال چیزی دیگری بود ولی پاسخ چیز دیگر.سوال راجع به کل مملکت بود ولی پاسخ تنها در خصوص دانشگاهها داده شده است

  • صادق
    0

    چه جواب دندان شکنی...

  • سعدون رحمتی
    0

    این الان پاسخ بود!!!!

  • پویا
    0

    اول باید مجلس که قانونگذار است شفاف شود، بعد شفافیت دیگر ارگان ها را قانون کند. آن وقت است که حقوق و مزایا، مدرک تحصیلی، دخل و خرج و ... همه چیز غیر از امور نظامی و امنیتی مشخص می شود. خود رهبر انقلاب فرموده اند که غیر از مسائل امنیتی و نظامی، مسئولان باید همه چیز را با مردم در میان بگذارند.

  • مهدی پاشایی
    0

    لطفا صحبت های رهبری و در مورد این سوالو کامل قرار بدید البته بعید نیست برا زیر سوال بردن رهبری این کارو میکنید

  • علی
    0

    ناصب و منصوب هر دو باید پاسخگو باشند

  • سعید
    0

    چرا اطلاعات رو ناقص میدید از این کار غرضی دارید!؟ پس اونجایی که رهبر گفت عده ای از آقایون پیش من میان و گلایه میکنند بابت توهینهایی که در زمان حضورشون در دانشگاه ها میشه و اینکه گفت مسوولین باید در دانشگاه حضور پیدا کنن و شما دانشجوها هم از اونها مطالبه کنید به شدید ترین شکل ممکن هم مطالبه کنید ولی توهین نکنید رو شما نشنیدید و یا نخواستید که بشنوید!؟

  • بینام
    0

    متاسفانه وقتی موضوع به رهبری ومنصوبان ربط پیدا می‌کند جواب قانع کننده دریافت نمیشود صد در صد باید شفافیت داشته باشند والبته جوابگو ولی تا بحال اقدامی صورت نگرفته وقتی موضوعی به رهبر ومنصوبان وادارت نهادها ارگانهای زیر نظر می‌رسد اکثرا سکوت می‌کنند واین اصلا منطقی نیست همه کس باید جوابگو باشد تنها کسی که جوابگو نیست فقط خداست که البته در قیامت جواب تمام سوالاتمان را دریافت میکنیم

  • شهاب رجائیان
    0

    کاش پاسخ شفافتر و پیگیرانه ای از رهبری می شنیدیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها