شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در شرایط کرونایی اعلام شد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شرایط حضور مجدد دانشجویان این دانشگاه در شرایط کرونایی خبر داد و گفت: دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی،کارآموزان پزشکی و دانشجویان سال آخر تمام رشته‌ها برای حضور در دانشگاه در اولویت هستند.

شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در شرایط کرونایی اعلام شد

عباس جوادی در رابطه با نحوه بازگشایی و تمهیدات لازم برای بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار داشت: با توجه به دستور ریاست جمهوری در جلسه ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر بازگشایی دانشگاه‌ها و همچنین با توجه به اعطا اختیارات بازگشایی و چگونگی آن به دانشگاه‌ها، علوم پزشکی بیرجند نیز تمامی ظرفیت و پتانسیل خود را به کار خواهد گرفت تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیش بینی تمهیدات بهداشتی لازم در تاریخ 17 خردادماه نسبت به پذیرش سایر دانشجویان اقدام کند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد در این مدت تعطیل نبوده است برای مثال دانشجویان مقطع کارورزی پزشکی و دستیاران تخصص پزشکی در این مدت مشغول به تحصیل و در حال خدمت به مردم در بیمارستان‌ها از جمله بیماران مبتلا به کووید-19 بوده‌اند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه مقطع Ph.D نیز در این مدت حضور داشته و مشغول به تحصیل بوده‌اند.

علاوه بر آن بخش‌های مختلف دانشگاه نیز در این مدت نیز فعالیت داشته و حتی برخی از بخش‌های دانشگاه به دلیل شرایط بحرانی به وجود آمده، بیشتر از گذشته شده است.

جوادی بیان کرد: در سه ماهه گذشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند علاوه بر اقدامات سابق، فعالیت‌های جدید و خودجوشی را با همکاری دانشجویان و اساتید داشته است که از جمله این اقدامات اعزام دو تیم درمانی از دانشجویان داوطلب به گیلان و قم، تهیه اقلام بهداشتی توسط دانشجویان بسیجی و همچنین چندین نوبت توزیع بسته‌های حمایتی غذایی و بهداشتی بین نیازمندان بوده که با همکاری اساتید و دانشجویان انجام شده است.

وی در ارتباط با چگونگی پذیرش سایر دانشجویان گفت: با توجه به وجود ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی، خوابگاه‌های این دانشگاه تنها با نیمی از ظرفیت خود دانشجو می‌پذیرند، سلف سرویس این دانشگاه صرفا توزیع غذا را انجام خواهد داد که البته در راستای حفظ فاصله اجتماعی توزیع غذای دانشجویان پسر در خوابگاه انجام خواهد شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در تلاش هستیم تمهیدات لازم را برای تسریع و تسهیل دریافت و افزایش سهمیه وام‌ها از جمله وام ودیعه مسکن، برای کمک به دانشجویان و خانواده‌هایی که از بابت تعطیلی کسب و کار در این مدت آسیب دیده‌اند فراهم کنیم تا تعداد دانشجویان خوابگاهی به حداقل ممکن رسیده و زنجیره انتقال قطع شود.

جوادی در ارتباط با اولویت ورود دانشجویان گفت: در این ارتباط ابتدای هفته آتی در جلسه هیئت رئیسه تصمیم نهایی گرفته خواهد شد و برای حضور مجدد در دانشگاه احتمالا دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و همچنین کارآموزان پزشکی اولویت اول باشند.

وی افزود: دانشجویان سال آخر سایر رشته‌ها نیز اولویت دارند و در هر صورت با توجه به اینکه حذف ترم و درس برای دانشجویان مقدور است مشکلی برای دانشجویانی که تمایل به حذف ترم دارند، وجود نخواهد داشت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تمام تلاش خود را برای فراهم کردن تمهیدات لازم بهداشتی و حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی دانشجویان به کار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها