ویروس کرونا ضعیف نشده است/ ۱۰ درصد مردم استان بوشهر مبتلا هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ویروس کرونا ضعیف نشده است و دلیل اینکه در مقابل افزایش تعداد مبتلایان، مرگ‌ومیرها افزایشی نداشته است، بیماریابی‌ها است.

ویروس کرونا ضعیف نشده است/ ۱۰ درصد مردم استان بوشهر مبتلا هستند

سعید کشمیری صبح سه‌شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: روز گذشته ۸۰ نفر مورد مثبت کرونا در استان داشتیم که ۱۱ نفر از یک خانواده بود و مابقی نیز به صورت خانوادگی در مراسم حضور یافته بودند که مبتلا به کرونا شدند.

وی اضافه کرد: اگر مردم رعایت کنند و از چنین برنامه‌ها و مراسم و دورهمی‌ها صرف‌نظر کنند، شاهد چنین روندی نخواهیم بود. هم مدیران و هم مردم باید به صورت کامل رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بی‌اهمیتی به توصیه‌های پزشکی خیلی زود خودش را نشان می‌دهد و در آمار شاهد آن هستیم. در همه دنیا رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش، فاصله‌گذاری اجتماعی، شست و شوی دست و . . . راهکارهای مقابله با شیوع کرونا است.

وی افزود: اکنون در استان شمالی ما با مشکلات جدی روبرو هستیم و علت افزایش بستری و مرگ‌ومیر عدم رعایت توصیه‌ها بوده است. شرکت در مراسم بزرگ عروسی و عزا و مهمانی‌ها و حضور در بازار بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی دلیل اصلی بوده است.

کشمیری با بیان اینکه باید مسائل را جدی بگیریم و رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی نقاط استان هنوز هم مردم رعایت نمی‌کنند و این موضوع می‌تواند باعث افزایش تعداد مبتلایان شود.

تاثیر کولر گازی در شیوع کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد تاثیر کولر گازی در شیوع کرونا گفت: باید هوای اتاق هراز چند گاهی تغییر کند و پنجره یا درب باز باشد و درجه کولر نیز باید روی ۲۴ درجه باشد.

وی در پاسخ به در مورد ضعیف شدن ویروس کرونا تصریح کرد: هیچ تغییر در قدرت بیماری‌زایی کرونا ایجاد نشده است.

کشمیری ادامه داد: اینکه تعداد مبتلایان زیاد و مرگ و میرها کم است، به خاطر بیماری‌یابی زودهنگام است و افرادی را پیدا می‌کنیم که هیچ علامتی ندارند. ۸۰ درصد افراد مبتلا می‌شوند و هیچ علامتی ندارند و ما سراغ ۸۰ درصد بدون علامت رفتیم و کسانی را شناسایی کردیم که در تماس با افراد مثبت بودند.

وی اضافه کرد: اگر افراد مثبت بدون علامت را پیدا کنیم از انتشار بیشتر آن جلوگیری می‌کنیم. تلاش داریم شیب بیمار شدن را کاهش دهیم تا افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند در معرض خطر نباشند.

ابتلای به کرونا عار نیست

کشمیری گفت: این بیماری در نهایت خودش را به جامعه انسانی تحمیل خواهد کرد و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم که به کسی سرایت نکند و همه کارشناسان اعتقاد دارند که این بیماری خودش را تحمیل خواهد کرد و مثل آنفلوآنزا و سرماخوردگی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: کرونا بیماری جدیدی است و هنوز دارو و واکسنی ندارد و به همین خاطر باید مدارا کنیم.

وی بیان کرد: بیماری کرونا یک بیماری تنفسی است و همه افراد هم مبتلا خواهند شد و بیش از ۶۰ درصد مردم گرفتار خواهند شد. الان بالای ۱۰۰ هزار نفر مثبت در استان بوشهر خواهیم داشت و در کل کشور هم همینگونه است و بالای ۱۰ درصد مردم مبتلا هستند.

کشمیری بیان کرد: گرفتن این بیماری سرشکستگی ندارد. بیماری هنوز به خوبی شناخته‌شده نیست و مشخص نشده که از کجا آمده است و سرانجام آن چه خواهد شد و نه تنها ما بلکه همه مجامع علمی هم اطلاع دقیق از آن ندارند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها