ساماندهی مدارس تخریبی یزد ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر کل سازمان نوسازی مدارس یزد با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه ساز برای ساخت و بازسازی مدارس تخریبی این استان، گفت: برای ساخت، مقاوم‌سازی و بازسازی مدارس تخریبی استان یزد بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ساماندهی مدارس تخریبی یزد ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

جواد ذاکر در نشست خبری به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان نوسازی مدارس، با بیان این‌ که ۲۸ اردیبهشت ۱۳۵۴ تأسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به عنوان بازوی عمرانی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار نظام قرار گرفته است، اظهار کرد: در کل کشور از جمله استان یزد بزرگترین سرمایه سازمان نوسازی مدارس، مجموعه نیروی انسانی است.

وی با اشاره به اهمیت طرح‌های ملی این سازمان برای ارتقای خدمات آموزشی، افزود: مدرسه سبز از جمله طرح‌های در دستور کار سازمان نوسازی مدارس استان یزد و دیگر استان‌های کشور است.

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان یزد در ادامه با بیان این‌که ساخت مجتمع‌های آموزشی با ۲۴ کلاس درس در مسات حداقلی ۱۰ هزار متر مربع زیربنا را رویکرد فعلی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین یکی از اولویت‌های جدی این سازمان در استان یزد است.

ذاکر در خصوص برنامه‌های شاخص این سازمان در سال جاری، تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه مکان یابی ویژه فضاهای آموزشی و افزایش مشارکت خیرین در ساخت مدارس و فضاهای آموزشی از جمله اقدامات در دستور کار سازمان نوسازی مدارس استان یزد است.

این مسئول با اشاره به نقش اصحاب رسانه در جذب مشارکت خیرین برای ساخت مدارس، بیان کرد: همه افراد جامعه به آموزش و پرورش دین دارند و باید نسبت به ادای دین در این خصوص اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که از ابتدای ماه مبارک رمضان ۱۰کلنگ زنی ساخت مدارس با حمایت خیرین در استان یزد انجام شده است، خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۶۰۰ مدرسه استان یزد بالغ بر یک هزار و ۲۱۰ مدرسه دولتی بوده که از این تعداد ۳۰ درصد یعنی ۴۰۰ مدرسه در شهر یزد واقع شدند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با بیان این‌که در حال حاضر ۳۹۰ مدرسه استان یزد بلااستفاده هستند، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده و مشارکت مستمر خیرین، طی چند سال گذشته تعداد مدارس دولتی تخریبی استان یزد از ۳۵ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که در سال ۹۸ تعهدات دولت برای تکمیل طرح‌های خیری یک هزار میلیارد تومان بوده که کاملا تخصیص داده شده و در سال جاری این اعتبار به سه هزار ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: برای ساخت، مقاوم‌سازی و بازسازی مدارس تخریبی استان یزد بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ذاکر در بخش دیگری از سخنان خود بهره‌برداری از ۳۶۰ کلاس درس در مساحتی بالغ بر ۷۱ هزار و ۱۷۹ متر مربع زیربنا را از جمله اقدامات در دستور کار برای سال جاری دانست و بیان کرد: خیرین برای ساخت این تعداد کلاس درس متعهد به پرداخت بالغ بر ۴۷۵ میلیارد ریال شدند.

وی تصریح کرد: امسال جمعاٌ ۱۵۸ طرح با اعتباری بالغ ۳۷۵ میلیارد تومان در استان یزد فعال و در دستور کار سازمان نوسازی مدارس استان یزد قرار دارد.

این مسئول مشارکت حدود ۱۳۰۰ خیر فعال مدرسه‌ساز را یکی از ویژگی‌های آموزشی استان یزد دانست و بیان کرد: از تعداد کل خیرین مدرسه ساز استان یزد، ا۱۸۸ نفر خانواده شهدا، ۲۵۴ نفر بانو، ۶۹ نفر خیر نخبه و ۱۴۵ نفر از خیرین مدرسه ساز استان یزد جزو اقلیت زرتشتی هستند.

مدیرکل نوسازی مداری استان یزد در پایان با بیان این که مدیران مدارس باید بیش از پیش نسبت به نگهداری از مدارس اقدام کنند، گفت: امسال هیچ اعتباری از سوی دولت برای تأمین قیر و ایزوگام مدارس اختصاص داده نشده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها