خبر فوری همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه مجلس دهم بررسی می‌کند

حواشی مجلسی که به پایان خط امید رسید / از حمله داعش به بهارستان تا باز شدن پای نمایندگان به زندان

هفتم خرداد ۹۵ یعنی درست چهار سال پیش مجلسی روی کار آمد که با کلیدواژه

حواشی مجلسی که به پایان خط امید رسید / از حمله داعش به بهارستان تا باز شدن پای نمایندگان به زندان

به گزارش خبر فوری ، دوره دهم مجلس از نگاه منتقدان مجلسی بود که در برخی موارد کارایی لازم را نداشت بدین معنا که در مواردی که باید قاطعانه در برابر برخی عملکرد می ایستاد و عملکرد نظارتی خود را انجام می‌داد، نتوانست آنطور که شایسته بود اقدام کند.

برخی، سه فراکیسونه بودن این مجلس را نقطه ضعف آن می‌دانند و اینکه فراکسیون‌ها کار آمدی لازم را نداشتند را نشانه‌ای از سردرگمی سیاسی مجلس قلمداد می‌کردند. همچنین از دیدگاه منتقدان ، مجلس جایگاهی که به عنوان راس امور باید داشته باشد ، دارا نبود و این موضوع با دخالت‌های مجمع تشخیص، شورای هماهنگی سران قوا و سایر شوراهای عالی در امر قانونگذاری نمود یافت.

این انتقادات در حالی مطرح می‌شود که مدافعان عملکرد این مجلس، کم حاشیه بودن و تصویب قوانین لازم برای کشور را نقطه قوت آن می‌دانستند. علی لاریجانی، رییس مجلس در آخرین روزهای کاری این دوره در مقام دفاع از عملکرد نظارتی بهارستان، نظارتهای قوه مقننه را "محترمانه و فاخر" توصیف کرد.

به هر تقدیر 4 سال از زمان شروع به کار مجلس دهم می‌گذرد و تاریخ قضاوت خواهد کرد کسانی که عنوان معتمدین مردم وارد بهارستان شدند چه کارنامه ای از خود به جای گذاشتند .

در این گزارش برآنیم که نیم نگاهی بیندازیم به اتفاقات پرحاشیه مجلس دهم که از کتک‌کاری تا سلفی‌های خاطره‌انگیز را دربر می‌گیرد.

نماد امید، آقای سکوت!

محمدرضا عارف، سرلیست امید در تهران و رای اول پایتخت وقتی در رقابت با علی لاریجانی برای تصاحب کرسی ریاست مجلس شکست خورد، وارد یک دوره طولانی سکوت شد.

این سکوت چنان بود که صدای حامیان اصلاح‌طلب او را هم درآورد که انفعال رییس فراکسیون امید مجلس را نقد می‌کردند.

عارف در تمام ۴ سال، نقش موثری در مجلس نداشت و برخی او را دلیل اصلی شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم می‌دانند.

نماینده‌ای که سکوت نکرد

علی مطهری فرزند شهید مطهری از جمله چهره‌های خبرساز مجلس دهم بود . وی در ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ و در جریان رای‌گیری انتخابات هیئت رئیسه دائم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با کسب ۱۳۳ رای نایب رئیس دوم مجلس دهم شد. اتفاقی که به مذافق مخالفانش خوش نیامد و در همان سال 30 نماینده برای سلب صلاحیت علی مطهری از نائب رییس مجلس درخواست دادند که البته به جایی نرسید و وی توانست با رای نماییندگان سه سال از این مجلس را بر کرسی نائب رییس تکیه بزند و البته در سال چهارم جای خود را عبدالرضا مصری داد.

مهمترین حاشیه مطهری در این دوره، نطق او درباره حصر کاندیداهای معترض سال ۸۸ بود که چنان مخالفان را عصبانی کرد که به سمت او حمله ور شده و برگه نطق اش را پاره کردند.

هنگام رای گیری سوال از وزیر دادگستری در مورد ادامه حصر اقایان كروبی و موسوی، جواد كریمی قدوسی نماینده عضو جبهه پایداری مردم مشهد ضمن برخاستن از صندلی خویش در اعتراض به طرح سوال مطهری فریاد 'مرگ بر فتنه گر' سر داد، سپس محسن كوهكن، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و نادر قاضی پور نماینده ارومیه ، ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، علی ادیانی نماینده قائمشهر نیز با برخاستن از صندلی فریاد 2-2 در اعتراض به صحبت‌های مطهری سر دادند و خواستار دادن تذكر به او بودند.

فرزند شهید مطهری در نهایت با ردصلاحیت شورای نگهبان، نتوانست در محلس یازدهم حضور یابد.

نمایندگان در زندان؛ از دعوای سیاسی تا فساد اقتصادی

در ماه‌های ابتدایی مجلس دهم حکم جلب محمود صادقی نماینده تهران صادر شد که با شکایت 8 شاکی خصوصی احضار شده بود. در روزهای اخیر نیز حکم محکومیت این نماینده تهران در مجلس دهم اعلام شد.

ماجرا به ۶۳ حساب جنجالی دستگاه قضا برمی‌گشت که باعث شد محمود صادقی شبانه تهدید به بازداشت شود. او حالا در انتظار اجرای حکم حبس خود است.

فریدون احمدی و محمد‌عزیزی نمایندگان زنجان و ابهر نیز از دیگر نمایندگانی بودند که به اتهام اخلال در بازر خودرو در مرداد 98 بازداشت شدند که البته با قرار وثیقه 10 میلیارد تومانی از اوین آزاد شدند و روز گذشته نیز سخنگوی قوه قضاییه خبر از محکومیت این دو نماینده به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور داد.

فساد اخلاقی، اتهامی که سربسته ماند

سلمان خدادادی نماینده ملکان در مجلس نیز از دیگر نمایندگان پرحاشیه مجلس دهم بود . در آبان ۱۳۹۷ تصویری از صحبت‌های زنی به نام زهرا نویدپور در تلویزیون جمهوری آذربایجان پخش شد که حاوی جزئیاتی از ادعاهای او دربارهٔ سلمان خدادادی بود.

او در این ویدئو می‌گفت این مقام ایرانی، از او که متقاضی شغل بوده، سوءاستفاده جنسی کرده‌است و پس از آن از سوی این نماینده مجلس و اطرافیانش تهدید به مرگ شده‌است. که البته مدتی بعد خبر خودکشی این فرد منتشر شد .

در ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، سایت خبری رکنا اعلام کرد خدادادی در پرونده زهرا نویدپور با اتهام «رابطه نامشروع»، به ۲ سال انفصال از خدمت و تبعید و ۹۹ ضربه شلاق از سوی شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران محکوم شده‌است. در مهر ۱۳۹۸ دیوان عالی کشور حکم تبعید، شلاق و انفصال از خدمات دولتی خدادادی به جرم زنا را نقض کرد و آن را برای رسیدگی مجدد به شعبه‌ای دیگر فرستاد.

روز پراسترس بهارستان؛ داعش، مهمان ناخوانده شد

صبح 17 خرداد 96 مجلس شورای اسلامی شاهد اتفاقی دردناک بود . حمله عوامل داعش به ساختمان بهارستان که در نتیجه آن ۲۲ نفر (۱۷ نفر شهید شدند و ۵ مهاجم نیز کشته شدند و ۵۲ نفر نیز زخمی شدند.

در حدود ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه تیراندازی در درب ورودی ساختمان مجلس شورای اسلامی آغاز شد که چهار نفر با تیراندازی یکی از مهاجمان زخمی شده و روی زمین افتادند. سه نفر از زخمی‌ها از حفاظت و خدمه مجلس بوده و یک نفر نیز از شهروندانِ مراجعه‌کننده به مجلس بود.

پس از زمانی کوتاه، بالگردهای نیروی انتظامی بر فراز مجلس به پرواز درآمدند و همهٔ درب‌های ورود و خروج مجلس بسته شد. در پی آن نیروهای امنیتی در راهروی اصلی ورودی مجلس حضور یافتند. بیرون مجلس نیز خیابان‌های منتهی به آن مسدود شدند و نیروهای امنیتی در آنجا حضور گسترده یافتند. مهاجمین مسلح به کلاشینکوف و سلاح کمری بودند.

در تمام طول حمله داعش به مجلس، نمایندگان جلسه علنی‌شان را تعطیل نکردند.

خنده‌های مجلسی به پاستور

در سال 96 پس از روی کارآمدن مجدد حسن روحانی و تشکیل دولت دوزادهم حال نوبت به نمایندگان مجلس دهم بود که به کابینه پیشنهادی رییس جمهور رای دهند .

مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. پس از این مراسم حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور ایران ابقا گردید.

روحانی در ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ هیئت وزیران پیشنهادی خود را منهای وزیر علوم برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از روز سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ در صحن علنی مجلس آغاز گردید. در نهایت تمامی وزرا به جز وزیر پیشنهادی نیرو رای اعتماد گرفتند.

البته در طول عمر مجلس دهم سه وزیر کار راه و کشاورزی در سال 96 استیضاح شدند که توانستند مجدد رای اعتماد بگیرند و در سال 97 نیز مجددا وزیر کار علی ربیعی استیضاح شد که وی نتواست مجدد به ساختمان وزارت کار و امور اجتماعی بازگردد.

در این دوره روابط دولت و مجلس آنقدر خوب بود که منتقدان، نمایندگان را وکیل الدوله می‌نامیدند. با این حال حوادثی چون افزایش قیمت ارز و گرانی ناگهانی بنزین و اعتراضات آبان به این ماه عسل پایان داد.

سلفی خاطره‌انگیز و برجامی که نماند

مردادماه سال 96 و در حاشیه برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری دوره دوازدهم، انتشار تصاویری از سلفی گرفتن برخی نمایندگان موگرینی آن هم در صحن پارلمان جنجال‌ساز شد. این موضوع که به‌سرعت در رسانه‌های بیگانه نیز بازتاب یافت، موجی از اعتراضات را به دنبال داشت . این اقدام نمایندگان که بیشتر متعلق به فراکسیون امید مجلس بودند دستاویزی شد برای حملات طیف های مخالف اصلاح طلبان در مجلس تا جایی که هشتک سلفی حقارت در اعتراضات مجازی مخالفان خودنمایی می‌کرد.

این "لوور" پردردسر برای آقای نماینده

اسفند 96 بود که اکبر رنجبرزاده نماینده مجلس هنگام سخنرانی در جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، مطالبی را درباره موزه «لوور» پاریس مطرح کرد اما موفق نشد نام «لوور» را به خوبی تلفظ کند.

به جز این، ماجراهای دیگری چون سرقت سکه و دلار از خانه یک نماینده و ماجرای شعرخوانی برخی دیگر هم هرازچندگاهی حاشیه‌ساز می‌شد.

شکستن تابو سوال؛ زور مخالفان به استیضاح روحانی نرسید

تابستان سال 97 بود که طرح سوال از رییس جمهور کلید خورد و شهریور 97 حسن روحانی رییس جمهور در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد برای پاسخگویی به سوال نمایندگان روز سه‌شنبه (6 شهریور) در پارلمان حضور می‌یابد.

پس از اینکه طرح سؤال از رئیس‌جمهور درباره عملکرد موسسات مالی و اعتباری به دلیل از حد نصاب افتادن امضاهای آن از دستورکار خارج شد، با بالا گرفتن نوسانات ارزی در کشور، که تقریبا از پاییز 96 اوج گرفت، نمایندگان مجلس دوباره طرح سؤال از رئیس‌جمهور را با 5 محور پیرامون علت نوسانات موجود در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی با امضای 71 نماینده کلید زدند.

نمایندگان مجلس دهم سوالاتی با محورهای ناتوانی‌ دولت در کنترل قاچاق، استمرار تحریم‌های بانکی، ضعف دولت در ایجاد اشتغال، رکود اقتصادی در سال‌های اخیر، افزایش شتابان‌ نرخ ارز و کاهش ارزش پولی کشور را با 100 امضا تدوین و تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس کردند.

بالاخره سؤال از رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه دوم مرداد 97 با حضور نمایندگانی از دولت و نمایندگان سؤال‌کننده از رئیس‌جمهور در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی و در نهایت مقرر شد اگر تعداد امضاهای طرح سؤال از رئیس‌جمهور، طبق ماده 212 آیین‌نامه داخلی قوه مقننه و ظرف یک هفته، از 73 امضا کاهش پیدا نکند، آقای روحانی در یک جلسه علنی برای پاسخ به سؤال نمایندگان حضور یابد. و در نهایت شهریور رییس جمهور برای پاسخگویی به بهارستان آمد.

سال پیش مجتبی ذوالنوری نماینده منتقد روحلنی برای استیضاح رئیس جمهور دورخیز کرد که بی نتیجه ماند.

مجلس سپاهی

فروردین 98 بود که با اعلام آمریکا مبنی بر قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی نمیاندگان مجلس در اقدامی هماهنگ اقدام به پوشین لباس سپاه در جلسه علنی مجلس کردند.

تراژدی فشار پیامکی برای "اف ای تی اف"

تصویب لوایح اف ای تی اف از جمله طرح‌های جنجالی مجلس دهم بود طرحی که مخالفان و موافقان جدی داشت.

اف‌ای‌تی‌اف یا گروه ویژه اقدامات مالی یک سازمان غیردولتی است که سیاست‌ها و استانداردهای مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم را وضع کرده و ارتقا می‌دهد. این سازمان در سال ١٩٨٩ تاسیس شده و مقر آن در پاریس است.

این لایحه که بعد از بحث و بررسی های فراوان به تایید بهارستان نشین ها رسید با سد شورای نگهبان برخورد کرد و پس از رفت و برگشت به مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شده که تاکنون وضعیت آن مشخص نشده است.

منتقدان با ارسال پیامک‌هایی که بعدا معلوم شد از مشهد بوده، نمایندگان را تحت فشار قرار دادند که این لوایح را رد کنند. این لوایح در یک بن‌بست قانونی در نهایت بی نتیجه ماند.

طرح اختلاف بر سر FATF باعث شد مطالبه شفافیت آرای نمایندگان مطرح شود. مطالبه‌ای که علی لاریجانی در گفتگوی اخیر تلویزیونی‌اش به طعنه گفت، ابتدا باید سایر دستگاه‌ها به شفافیت مجلس برسند.

رد صلاحیت، پایانی بر پرونده مجلس امید

رد صلاحیت گسترده نمایندگان مجلس دهم برای انتخابات مجلس یازدهم از دیگر حواشی این مجلس بود. شدت این ردصلاحیت‌ها در حدی بود که در بررسی های اولیه شورای نگهبان اعلام شد بیش از 90 نفر نمایندگان مجلس رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شدند آماری که البته با بررسی‌های مجدد شورای نگهبان این آمار کاهش یافت .

شورای نگهبان با رد نمایندگان اصلاح‌طلب و اصولگرا، سخت‌گیری بی‌سابقه‌ای به خرج داد. در اعتراض به این وضعیت، اصلاح‌طلبان از صدور لیست در انتخابات چشم‌پوشی کردند.

در انتظار یک مجلس متفاوت

به این ترتیب پرونده مجلس دهم با همه متن و حاشیه‌هایش امروز بسته شده و از هفته دیگر، مجلسی متفاوت در ساختمان بهارستان تشکیل می‌شود.

آیا این مجلس جدید مقدمه‌ای بر تغییرات سیاسی بعدی خواهد بود؟ باید مناظر ماند و دید.

منبع: خبرفوری

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • کاربر ناشناس
    0

    لاریجانی تو تلویزیون به مجلس دهم وکارنامه اون افتخار کرد موندیم به کدوم کارش وبه کدوم نمایندش با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه مردم ازتون متنفرن روتون زیاده به روی خودتون نمیارین

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ای مردم نادان

    • احمد
      0

      مجلس دیگر معنای به جز ابزار پیش برد یک سری بیشتر نیست و رای مردم این واقعیت رو نشون داد که مردم به مجلس امیدی ندارن

  • ملت
    0

    مفت خورها دزدان سارقان و خیانتکاران به حق الناس و بیت المال ماموریتتان تمام نفرات بعد ان شالله...خدا خودش کمک ملت بدبخت و ستم کشیده ایی کنه که شما ها برای منفعت خودتون و جیب خونواده هاتون حق هایی رو ناحق کردید کی زمان سوال جواب میرسه خدا میدونه

  • اکبر
    0

    بی لیاقت ترین مسولان کشور از همین مجلس راهی وزارتخانه ها و سازمان های کشوری میشوند و آخرش هم باعث وضع چنینی میشوند

  • مهقانی
    0

    مجلس دستو پای مردم بی بضاعت را گرفته بود و دولت گردنشونو میزد بلاخره با تلفات زیاد و جبران ناپذیر و گذشت زمان دستو پای مردم ازاد شد و مجلس بعدی ان شالله قلاده ایی بر گردن دولت جنایت کار بندازد تا لااقل شر نرساند

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      مجلس بعدی بقول هنرمندی از پشت کوه با هلی کوپتر اومده.

  • سیاوش مجلس نژاد
    0

    نمایندگان فقط برای خودشان وهمدستانشان کار کردن

  • محمد
    0

    با ارفاق نمره مجلس دهم 1/25 هست که درصورت درخواست قابل تجدید نظر میباشد.

  • معصومه
    0

    باعث تاسفه که عده ای بی دین با اسم اسلام ودفاع از اسلام از صداقت ملت سو استفاده میکنند وارد دستگاههای حکومتی میشن،به مردم وعده های شیرین میدن،درحالی که از همون اول هدفشون ننگینه .منافع شخصی رو به رضای خدا ومردم ترجیح میدن.غافل از اینکه خدا صبرش زیاده ولی بالاخره رو سیاه میشن ایشالا

  • رحمت الله غلامرضایب
    0

    سلام در مورد صفحه توضیحات خبر باید بگویم بسیار برای من نامشخص و مبهم ارسال میشه

  • سلامی
    0

    پست ترین دوره تاریخ مجلس ایران همین مجلس دهم است از خیانت و وطن فروشی و نابودی ملت گرفته تا الی آخر.......فقط افساد طلبان باید محاکمه و زندانی شوند جنایت آنها بی نهایت بود در این مجلس

  • اشرف محمدی
    0

    مجلسیهای دهم بار و بنه رو برای چندین نسل بعد از خود بستند و تا سالیان سال بخورن کم نمیارن.بیچاره از ملت که با این گرانیها روزبروز جیبشون خالیتر میشه.برای باز نشستگان هم فکری نکردند.این دوره از گرانیها تا تونستن بهره بردن و برجام بی نتیجه داراییهای آنها رد به فلک برد.اگه راست میگن چرا اموال خود رو بیان نمیکنند

  • ایرانی
    0

    یاد محمود صادقی و علی مطهری گرچه دومی گاهی به خاکی میرفت در خاطره هاست.

  • جعفر
    0

    این مجلس ودولت امید کلا مردمو ناامید ودلسرد کردن

  • کاربر ناشناس
    0

    با سلام ، مجلس دهم بدترین نمایندگان رو داشت که فقط به فکر خودشان بودند و اصلا به مردم فکر نکردندخدا از تک تکشون نگذره امیدوارم خیر اموالی که از این راه بدست آوردند رو نبینند که حتی کوچکترین تلاشی برای کارگران و مستمر بگیران و مستمندان و بی خانمانان و جوانان بی کار نکردند امیدوارم اصلاح طلبان که خودشون رو خوب جلوه دادند و اصولگرایان رو در نظر مردم بد جلوه دادند در مجلس یازدهم اصولگرایان ثابت کنند که واقعا با مردمند و به نفع قشر ضعیف جامعه کار کنند و تو دهنی محکمی به اصلاح طلبان فریبکار و دروغگو بزنند .به امید آن روزها.

  • زاگرس انارانی
    0

    این مجلسی بود که جناب لاریجانی بهش افتخار کردپر بوداز فسا اقتصادی فساد اخلاقی اخلال اقتصادی در مراکز اقتصادی پر بود از وکیلالدوله،مجلسی بی خاصیت و منفعل که فقط به فکر جیب خود بودند واطرافیانشون،نهایتش هم با سر افکندگی تمام اکثریتشون رد صلاحیت شدن

  • مری
    0

    لعنت بهمتون میراثی چون فسادبدبختی تورم دلارهیجده هزاری بدبختی وفقرنگذاشتید تازه این بیکفایتاازمنافع نمایندگی ماداماعمری استفاده میکنندفقرونداریش میمونه برای مردم بدبخت

  • کاربر ناشناس
    0

    یعنی شما که نماینده مردم بودید نمی توانستین جلو این همه تخلفات از ایران خودرو و سایپا و کمر کات.وگرانیها ...بگیرید

  • مصطفی
    0

    مجلس و دولت که رابطه داشتن اونم از نوع نامشروع...همه میدانیم که رای دادن فقط تشریفاته و گرنه سودی نداره برا مردم حتما با اب تاب خبریتون دنبال محاکمه ی نور چشمی های جمهوری اسلامی باشید یه عکس با لباس سپاه گرفتن لباس سپاه به قد قواره خائن جماعت نمیشینه چون حرمت داره واسه مردم چون کلی جوون با این لباس واسه این خاک و ناموسشون پرپر شدن کت شلوار بپوش گوشی دست بگیر تا شاید خانم موگرینی راضی شد سلفی بگیره انگار زن ندیده بودن...حتما بعنوان رسانه و صدای مردم پیگیر محاکمه اینا باشید وگرنه سکوت خیانته....

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      افتضاح، فقط همین

  • محمد
    0

    عملکرد افتضاح و ذلت بار (سلفی حقارت)

  • فرهاد سراوانی
    0

    سلام مجلسی ها یه سری مفت خور هستند که پول مفت میگیرند هیچ نفعی برای مردم ندارند تمام مجلسی ها دزد هستندوبس...

  • سامان
    0

    خدا نبخشتشون که با احساسات ما کارگرا بازی کردن. ماهی یبار به ما قل میدادن که قراره تبدیل وضعیت بشین و... همین خدادادی چه وعده هدیی میداد... اقای مطهری صادقی،خانم سلحشوری و این نماینده های حاشیه ای ،یکبارم در مورد ما کارگرا بیانیه ای، توئیتی چیزی نزدن!!!همش حاشیه حاشیه حاشیه، لعنتیا. به والاه ابروی هرچی مجلس رو تو ۴۰سال بردن! خدا نبخشتشون

  • محمود رضایی
    0

    خدا به حق علی ازشان بازخواست کنه

  • ناشناس قبلی تر
    0

    مجلس در راس امور است از پایین. مجلسی که نمی تواند طرح سه فوریتی برای بنزین بدهد،از این به بعد قوانینی تصویب میکنند در حد پول توجیبی .چرا که خودشان حقوق مادام العمر می گیرند،مردم هم هیچ،فقط برای کشته شدن وطن و انتخابات در راس تمام امور هستند .خلایق هرچه لایق .

  • محمود موسوی
    0

    فقط این را بگویم که نظر مجاس در هیچ جای مملکت به نفع مردم نمی گردد بازنشسته تامین اجتماعی هستم با ۳۵ سال سابقحقوق ۳۵ روزه ماهی ۱۸۵۰۰۰۰ هزار تومان صافی بعد از کسورات فقط بیمه دیگر هیچ قسطی از این حقوقم کم نمی شود ایا این انصاف وعدالت است این را نمایندگان نمی توانند توازون حقوق کشوری ولشکری وتامین اجتماعی را یکی کنند ما برای این مملکت هم در سنگر چنگ هشت ساله مفید بودیم وهم در سنگر اقتصاد وفقط می دانم مملکت بدون مجاس بهتر وراهتر می گردد نه هیچ راضی نیستم

  • احمد
    0

    عملکرد ناثواب مجلس دهم روی حاکمان قاجار و پهلوی را هم سفید کرد .

  • محمد
    0

    واقعا اگر یک سال دیگر بودند نخسه مملکت پیچیده بود و این مجلس بیشترین ظلم را به بازنشسته'ها کردند

  • بیات
    0

    نمایندگان مجلس دهم به جای نظارت بر دولت به عنوان وکیل مردم با هدایت آقای لاریجانی بازیچه دولت شده و به همین علت در تمام جنایات دولت روحانی شریک هستند

  • ع م
    0

    با سلام بی خاصیت ترین و فساد ترین مجلس دوران بعد از انقلاب بود مجلس دهم بجای پرداختن به مسائل اصلی و مشکلات معیشتی مردم ، طرح هایی را در مجلس مورد بررسی قرار داد که بود و نبودش در حل مشکلات مردم تاثیری نداشت و الحمدلله دورانش بسر رسید هر چند آقا کلاغه شان به خانه اش نرسید

    نظرات شما -
    • محمودى
      0

      دراینکه مجلس دهم مجلس ناکارمدی بودشکی نبست ولی مطمئن باشد مجلس یازدهم که دست اصول گراها هست فاجعه بار خواهدبود

  • عباس شفیعی
    0

    خدا لعنت کند مجلس قبلی را که من یافتم هیچی بدتر از لعن نیست! @!

  • محسن
    0

    فوق العاده ضعیف

  • جعفری
    0

    مجلس دهم متاسفانه شریک دزد و رفیق قافله بود نه تنها در ایران بلکه شاید در تمام دنیا مجلسی به این ضعیفی پیدا نخواهد شد فقط به فکر ثروت اندوزی خودشان بودن از راس آن که لاریجانی بوده تا بقیه . فقط تعداد انگشت شماری به فکر مردم بودن که آنها هم باتوجه به جو مجلس کاری از دستشان بر نیامد. امیدوارم دیگه جمهوری اسلامی ازاین نماینده ها نداشته باشد.

  • نصرت اله هداوند
    0

    بودن مجالس نهم فقط برای پول دارها خوب بود و هیچ فایده ای برای قشر ضعیف جامعه نداشت

  • مرادی
    0

    بی خاصیت ترین مجلس دنیا بود.

  • صفر غریبی
    0

    نظارت و قانون گذاری مطلوب با در نظر گرفتن شرایط جامعه ایران اسلامی از خواسته های بحق مردم سرافراز ما بوده است نمایندگان مجلس در دوره های مختلف بدانند که در آموزه های دینی ما حق الناس محسوب میگردد که تاکنون با مصلحت اندیشی نادیده گرفته شده است صفر غریبی از شهرستان بوشهر استان بوشهر

  • علی کیایی
    0

    تصویب برجام در ۲۰ دقیقه در مجلس واندکی تامل در عکسهای سلفی باخانم موگرنی ،ودیگه...

  • تیموری
    0

    ضعیف

  • نازنین
    0

    بدترین دوره مجلس به ریاست لاریجانی این دوره بود

  • رضا پورحسن
    0

    مجلس تاسف بار ونا امید کننده بود یاد مجلس دوران طاغوت را زنده کرد مجلسی که تحت نفوذ دولت بود پر از فساد مالی

  • alikaimmi
    0

    نمیدونم چرا هر کی به مجلس راه پیدا میکنه فکر میکنه الان مقعشه بار و بندیلشو ببنده فکر میکنه تنها شانس ثروتمندشدنه به هر طریقی حالا یا خودش یا آقازادش چرا کسی به یاد امام نیست چرا کسی به فکر خدمت صادقانه به خلق نیست چرا شعارهاتون باعملتون خیلی اختلاف داره چرا فکر میکند زرنگید چرا از خدا نمیترسید ایحسب الانسان الن نجمع عظامه آیا انسان می‌پندارد که هرگز استخوانهای او را جمع نخواهیم کرد؟!(٣) سوره مبارکه قيامه آیه 3.

  • یاسین سطحی
    0

    ضعیف.بد جو ری

  • سمانه
    0

    یعنی باورم نمیشد که مجلسی باشه که ما نمایندگانش را انتخاب کرده باشیم ولی برعلیه ما مردم باشند نمایندگانی که جیبهای دوخته بودن برای سرکیسه کردن مردم نمایندگانی که فقط برای استراحت و خوش گذرونی مجلس امده بودن نمایندگانی که برخی دست در جنایت و بالارفتن و دزدی و اختلاس داشتند شما دزدان اعتماد ما به خودتون بودید و تاوان بی اعتمادی ما به مجلسهای اینده تمام مظالمش به گردن شما مجلس دهمی هاست

  • مجید از ملارد
    0

    باسلام،مجلس دهم و بطور کلی مجلس های گذشته درسته با انتخاب مردم روی کار می آیند .ولی آنها نمایندگان چشم و گوش بسته دولت هستن و نه مردم . باید بگوییم نمایندگان دولت چرا اسم مردم را بد نام می کنید .یا بگوییم نمایندگان رییس جمهور .مخصوصا مجلس دهم که بد نامترین مجلس شد. تا حالا شده از منافع مردم دفاع کنند.فقط به فکر خودشان و کارمندان دولت هستند. خدایا بفریادمان برس. اللهم عجل لولیک فرج.

  • محمدشهبازی
    0

    افتضاحححححح

  • علی❤
    0

    کشوری که مجلس ان که به دست یه مشت بی سواد و خدا نشناس اداره بشه .فسادواختلاص همه جای مملکت دیده میشه... انتظاری بهتر از این نباید داشت . ؟

  • محمد رضایی
    0

    این دولت بدترین و منفور ترین و بی عرضه ترین و بی کفاتیت ترین دولت تمام تاریخ ایران بود لعنت خداوند برشما مجلس دهم ک جز نکبت و بدبختی برای کشور عزیزمون ایران نیاوردید نفرین بر شما ....!!!

  • سعید
    0

    واقعا تاسف میخورم که به اصطلاح نخبگانش (تعدادی ازنمایندگان بی اختیار وتشنگان قدرت وثروت )برای حفظ صندلی بی مقدارمجلس دنیایی به هرقیمتی آخرت خود را میفروشند وبدترین روزمجلس روزاسیضاح رئیس جمهوربود خدایا من ازهرمسئولی ازپست کارمندی تابالاترین پست مملکت نماینده وزیر رئیس جمهور دراین مملکت که به خاطر مصلحت وحفظ موقعیت جایگاه خودش حرفش رانزند وسوئ استفاده ازجایگاهش به هرعنوانی ولو سفارش استخدام یک نفر ویااستفاده شخصی ازاموال دولتی ولو یک خودرو نمیگذرم ومدیون این مردم رنجدیده ومستضعف است وراضی نبوده ونیستم مجلس دهم ناکارامدبود انشالله که مجلس یازدهم شیفتگان خدمت باشند مثل مجالس اول انقلاب

  • محسن
    0

    لعنت بر نماینده اجاره ای لعنت بر بی تقوایی لعنت بر باندبازی

  • محمد موسوی
    0

    جز گرانی ها و تورمهای غیرقابل بازگشت نتیجه ای به حاصل نگذاشتند

  • محمد موسوی
    0

    ایشالا که تاریخ اسم تک تکتون رو بعنوان نه تنها ناکارامد ترین بلکه خائن ترین به اداره امور در خودش ثبت میکنه تا ایندگان بدونن چطوری به مردم ظلم کردین

  • مجید f
    0

    کار کرد مجلس اگه رصد بشه اونا هم کارشون رو خوب انجام میدن. ولی متاسفانه تو مملکت ما کسی نیست از مجلسیها جواب پس بگیره. اخرش میمونه مردم بیچاره که محتاج مایحتاج زندگیشون. اقایون هم دوره ریاست تو مجلس تموم شده میرن دنبال کارشون . یه اکیپ جدید میان تو مجلس با وعده و وعید الکی . ما هم فقط الکی دلمون خوشه . انشالله که درست بشه . که بعید میدونم. چون قانون مجلس ایراد داره . نه اشخاص داخل مجلس

  • سین.کاف
    0

    مجلس دهم بی خاصیت ترین محلس بعدانقلاب بود وکیل الدوله هایی که بیشترین فساد ومنفعت برای خودشون داشتن و کمترین منفعتی برامردم.تنهاچیزیکه از محلس دهم تو خاطرم میمونه سلفی حقارتی بود که مثل بچه ها باذوق وشوق تو‌صف سلفی گرفتن باموگرینی بودن.بیشترشبیه مهدکودک بهارستان بود تامجلس.یادرحال خواب بودن یا بازی یا نطق های بدون منفعت ازقبل نوشته شده برای اینکه فقط بگن ماهم هستیم

  • کیامرزپورزارع
    0

    من متاسفم از کارنامه خیلی بد مجلس این مجلس شبیه مجلس عوام فقط به درد یه تعداد معدود افراد میخورد که منافع شخصی وتحاری کلان داشتند همه فشارها بر روی مردم بود هیچ نفعی برای مردم نداشت .وفقط فکر مالیات بستن بر روی احتیاجات مردم بود .هیچ قدم مثبتی برای نیروهای مسلح خصو صا بازنشستگان برنداشتند .فقط مو قع انتخابات بوق وکرنا میزارند که بایید رای بدید فلان وبه امان میکنم خدارا شکر میکنم که پرونده این مجلس خیانت بار بسته شد

  • حسین
    0

    خراب خراب خراب

  • صدافت
    0

    مجلس#دهم طوری عمل کرده که از نظر طبقه.محروم جامعه،سریال کیف انگلیسی که در سیمای جمهوری اسلامی،پخش شد.ومربوط به مجلس دوران پهلوی ملعون بود.را مثل هم تشبیه می کردند

  • علی حسینی
    0

    بسیار افتضاح بی مسولیت بی بند و بار از سلفی گرفتن با اشتون تا دزدی و زندانی شدن نماینده ها و تائید نشدن نود و سه نفر از نماینده هاو اضافه کردن حقوق نماینده ها و ده ها ایراد دیگه که مجلس دهم بوجود آورد

  • فرخ
    0

    مجلسی ناتوان و گوش به فرمان رئیس جمهور انگلیسی حسن فریدون

  • قلاوند
    0

    عملکرد مجلس فوق العاده ضعیف است .اگر میشد هر مسؤل ضعیفی را محاکمه کرد چقدر خوب بود.

    نظرات شما -
    • ح م
      0

      ریشه تمام مفاسد امروزجامعه ما ازهمین مجلس ناکارآمد است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها