2 ماه انتظار بی نتیجه برای دریافت افزایش حقوق!

افزایش 300 هزار تا یک میلیونی حقوق می تواند مرهمی بر زخم های بازنشستگان تامین اجتماعی باشد اما هنوز از آن خبری نیست.

2 ماه انتظار بی نتیجه برای دریافت افزایش حقوق!

در حالی که دو ماه از سال 99 می گذرد، اما امسال هم مانند سال های قبل، میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تصویب نهایی نرسیده و بازنشستگان حقوق پارسال را دریافت می کنند.

تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی در تماس با خراسان اعلام کردند، حقوق اردیبهشت ماه آنان در حالی واریز شده که هیچ خبری از افزایش حقوق سال 99 نیست و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای آنان شده است. این افزایش حقوق در سال 99 برای حدود 60تا 70 درصد بازنشستگان که حداقلی بگیر هستند، از 300 تا 500 هزارتومان می شود و برای سایر سطوح نیز از این رقم ها بیشتر محاسبه می شود.
هر چند که این اتفاق مختص امسال نبوده و در سال های گذشته هم تکرار شده، اما با توجه به وضعیت اقتصادی امسال و شیوع کرونا و تورم، باید سعی می شد این افزایش حقوق هر چه سریع تر در پرداختی به بازنشستگان اعمال شود.

در ادامه چند پیامک مخاطبان روزنامه خراسان در این باره آمده است.
* دو ماه گذشت ؛بی کفایتی مسئولان مربوطه در تعیین حقوق کارگر و بازنشسته های تامین اجتماعی بیشتر احساس می شود!
* بازنشسته های تامین اجتماعی گرفتار هستند، دو ماه از سال گذشته هنوز حقوق پارسال را می دهند. آیا کارمندانش هم این چنین حقوق می گیرند؟
* چرا دولت جلسه افزایش حقوق سال 99 بازنشستگان تامین اجتماعی را برگزارنمی کند و دو ماه است که افزایش حقوق ها را پرداخت نکرده و مابه التفاوت دو ماه را هم واریز نکرده است؟ لطفا اقدام شود.
* سلام طی دو هفته گذشته دوپیام خدمتتون فرستادم که پیگیر افزایش حقوق مابازنشستگان تامین اجتماعی که مستاجرهستیم باشید امروز که حقوقم دراین تاریخ پرداخت نشد هیچ ؛ پیامکی ازسازمان آب برای اخطارقطع وپیام یادآوری بدهکاری برق برایم آمد به کی بگم پول برای خرید نان هم ندارم.

در انتظار تصویب هیئت وزیران
برای پیگیری موضوع با عضو کارگری هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی تماس گرفتیم.
اکبر شوکت اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در انتظار تصویب هیئت وزیران قرار دارد.وی افزود: این موضوع هر ساله است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حقوق خردادماه اعمال می شود و مابه التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت ماه نیز در خرداد به بازنشستگان پرداخت می شود؛ امسال هم همین گونه است.عضو کارگری هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: موضوع میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت همزمان با موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیئت وزیران در حال بحث است.
وی با اشاره به این که طبق قانون حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طی امسال باید 21 درصد و برای دیگر سطوح 15 درصد افزایش یابد، گفت: حال باید ببینیم میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیئت دولت چقدر بیش از این می شود.
شوکت افزود: بر اساس پیشنهاد ارسالی به هیئت وزیران، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای امسال حدود دو میلیون تومان تعیین شده است.

سرانجام همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

وی درباره سرانجام همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم به خراسان گفت: در این باره سازمان برنامه و بودجه توافقاتی با سازمان تامین اجتماعی انجام داده است و منتظریم مشخص شود این توافقات به کجا می انجامد.
وی خاطرنشان کرد: در این زمینه قرار است شرکت هایی به تامین اجتماعی واگذار شود.
وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برایهمسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید از سوی دولت تامین شود و دلیل فاصله گرفتن حداقل حقوق با میزان تورم، سیاست های اقتصادی دولت هاست و مردم در آن دخیل بودند.وی درباره این که آیا همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امسال اجرایی می شود، اظهار کرد: آن طور که قول داده اند و در حال پیگیری است، امسال انجام می شود.

منبع: خراسان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • غضنفر
    0

    ای تف بروی دولت امید

  • روح الله
    0

    خجالت بکشید یعنی شمانمیدونید مابازنشسته تامین اجتماعی تو چه وضعیتی هستیم پس کی همسان سازی میشه ؟؟؟؟؟؟!

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    0

    سیر از گرسنه خبر ندارد این پیچاندنها وامروز فردا کردن ها چیز غیر عادی نیست در مملکتی که دم از عدالت و مسلمان بودن میزندبا این ۱۵۰۰ اجاره بدهیم قسط بانک بدهیم خرج خانه یا چیکار کنیم یه عمر با آبرو و شرف زندگی کردیم حق بیمه ریختیم که الان باید به این روز بیفتیم سوالی دارم آیا این چندرغاز کفاف یک ماه خرج خانه وقبض آب وبرقو پول دکترو قسط وهزار گرفتاری دیگه آنها را میدهد

  • ز ب
    0

    خداا زتون نگذرد که از رنج ما خبر ندارید، هرلحظه تنمان اب میشه ،از غصه شب که میشه با چشم خیس باید بخوابیم که فردا دوباره با این همه مشکل چکار کنیم

  • کاربر ناشناس
    0

    وزی بی کفایت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها