۵۰ درصد دانش‌آموزان روستایی همدان در کلاس‌های رفع اشکال حاضر شدند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۳۰ تا ۵۰ درصد از دانش آموزان روستایی استان همدان همزمان با بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت در کلاس درس حاضر شدند.

۵۰ درصد دانش‌آموزان روستایی همدان در کلاس‌های رفع اشکال حاضر شدند

یاسر نانکلی، اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت، 10 تا 15 درصد دانش آموزان شهری و 30 تا 50 درصد دانش آموزان روستایی در مدارس حاضر شدند.

وی با تاکید بر اینکه حضور در مدارس به صورت کاملا اختیاری است، ابراز کرد: بازگشایی مدارس فرصتی است تا دانش آموزانی که به فضای مجازی و آموزشی دسترسی نداشتند بتوانند اشکالات درسی خود را با معلمان در میان بگذارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه پروتکلهای بهداشتی در تمامی مدارس اجرا میشود، تصریح کرد: تیمهای بازرسی بر رعایت و اجرای این دستورالعملها نظارت دارند.

نانکلی افزود: تمامی مدارس به طور مرتب گند زدایی می‌شود و تجهیزاتی مانند ماسک و دستکش در اختیار پرسنل آموزشگاه و دانش آموزان قرار می‌گیرد.

همچنین از دانش آموزان خواسته شده با رعایت فاصله گذاری و در روزهای متفاوتی به مدرسه بروند تا از تجمع جمعیت پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه استقبال دانش آموزان روستایی از بازگشایی مدارس بیشتر از دانش آموزان شهری است، تصریح کرد: در روستاها آموزگاران از طریق درسنامه و تماس تلفنی مطالب درسی را به دانش آموزان آموزش دادند.

معاون ابتدایی استان همدان به تهیه و توزیع درسنامه در مدارس روستایی اشاره کرد و گفت: درسنامه همان جزوه های درسی است که درآن مطالب درسی با زبانی ساده برای دانش آموز بیان شده و بر اساس آن از دانش آموز انجام تکالیف خواسته می‌شود.

نانکلی، برنامه شاد و استفاده بر برنامه های رادیویی را از دیگر راه های آموزش درسی در دانش آموزان شهری و روستایی دانست و گفت: برنامه شاد از برنامه های موفقی است که توانسته درصد بالایی از دانش آموزان را پوشش دهد.

وی درباره مدت زمان بازگشایی مدارس برای رفع اشکال، ابراز کرد: مدارس با تشخیص معلم و شورای مدارس تا 27 خرداد ماه فعال هستند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها