پیش بینی برداشت ۳۶۵ تن گل محمدی از باغات خراسان جنوبی

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود در بهار ۹۹ از باغات خراسان جنوبی ۳۶۵ تن گل محمدی برداشت شود.

پیش بینی برداشت ۳۶۵ تن گل محمدی از باغات خراسان جنوبی

عبدالرضا رضایی، اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ۲۶۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی قرار دارد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه پیش‌بینی برداشت ۳۶۵ تن گل محمدی از سطح مزارع و باغات خراسان‌جنوبی در فصل بهار جاری می‌شود، بیان‌کرد: فصل برداشت گل محمدی تا اواسط خردادماه ادامه دارد.

رضایی افزود: سال گذشته از سطح باغات و مزارع خراسان‌جنوبی ۳۵۴ تن گل محمدی برداشت شد که مقایسه آن با پیش‌بینی سال جاری نشان از افزایش ۱۱ تنی برداشت گل محمدی در بهار ۹۹ دارد.

وی پیرامون فرآوری گل محمدی در خراسان‌جنوبی نیز گفت: چهار حاضر چهار واحد صنعتی و ۳۶ واحد سنتی ثبت شده گلاب‌گیری در استان وجود دارد که کار گلاب‌گیری، عرق‌گیری و اسانس‌گیری از این گل را انجام می‌دهند.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در استان مربوط به شهرستان سربیشه است، اظهار کرد: گل محمدی گیاهی مقاومی در شرایط کم آبی است و به همین دلیل در کویر شناخته شده‌تر است.

رضایی با اشاره به اینکه به دلایل متعدد گل محمدی خراسان‌جنوبی از عطر و رنگ متفاوت‌تری برخوردار است، بیان کرد: این گل و گیاه باارزش به واسط مقاومت در برابر کم آبی می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای محصولات گیاهی پر آب بر محسوب شود.

وی یادآور شد: این گل همانند سایر محصولات خراسان‌جنوبی چون زرشک و زعفران در فصل برداشت اشتغال موقت فراوانی را به وجود می‌آورد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها