آخرین جزئیات مشمولان بیمه بیکاری در استان کرمان اعلام شد

مدیرکل کار استان کرمان با بیان اینکه ۲۱هزار نفر در استان کرمان مشمول بیمه بیکاری شدند گفت: مشکلات اشتغال استان در جلسات استانی ویروس کرونا بررسی می‌شود.

آخرین جزئیات مشمولان بیمه بیکاری در استان کرمان اعلام شد

رضا اسماعیلی ظهر امروز در گروه کاری اشتغال و کارآفرینی استان کرمان با اشاره به اینکه به‌دلیل مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آورده امروز نخستین جلسه اشتغال و کارآفرینی استان در سال 99 برگزار می‌شود گفت: البته این بدین معنا نیست که تا کنون مشکلات اشتغال استان پیگیری نشده و در جلسات ستاد مدیریت ویروس کرونا مشکلات این حوزه در استان کرمان پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه از 24 هزار نفری که در سامانه بیمه بیکاری استان کرمان ثبت نام کردند 21هزار نفر در استان مشمول بیمه بیکاری شدند گفت: مشارکت اقتصادی جامعه افزایش پیدا کرده است و این اتفاق مهم و خوبی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: چندین سال است که توانسته‌ایم نرخ اشتغال استان را ثابت نگه‌داریم و با توجه به اینکه در سال جهش تولید هستیم باید مشارکت اقتصادی و اشتغال افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه اتفاقی که در حوزه اشتغال‌زایی در سال‌های گذشته رخ داده گفت: متاسفانه فعالیت‌هایی که انجام شده، کسب مجوز‌ها و یا دیگر فعالیت‌هایی که برای شروع اشتغال‌زایی انجام شده هم‌راستا نبوده و امسال در تلاش هستیم که اتفاق جدیدی در این حوزه رخ دهد و پیشرفت چشم‌گیری حاصل شود.

فاطمه‌السادات حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه اشاره به برنامه‌ها و طرح‌هایی که می‌تواند در حوزه زنان اشتغال را افزایش دهد اظهار داشت: نیاز است که آمار دقیق این برنامه‌ها و اقدامات در اختیار ما باشد.

وی با بیان اینکه بعضی از ادارات در این راستاهمکاری خوبی با ما داشتند تصریح کرد: متاسفانه اما برخی ادارات همکاری نکرده و آمار دقیقی از برنامه‌ها و طرح‌هایی در حوزه اشتغال زنان را در اختیار ما نگذاشتند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: با توجه به شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور باید برای حمایت بعضی از کسب و کارهای خانگی به فضای مجازی بیشتر توجه کرد.

وی با بیان اینکه بعضی از سرپرستان خانوارها خانم هستند و با توجه به اینکه منازل اجاره‌ای در اختیار دارند و در این شرایط نمی‌توانند اجاره خود را پرداخت کنند افزود: خواستار این هستیم که تسهیلاتی را در اختیار این سرپرستان بگذاریم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • لیلا زند
    0

    کارکنان خبرفوری کرمان خوابیدن؟ چراخبرجدیدنمیدین چرانمیگین جیرفت قرمزه کرونا چرا نمیگین مردم حواسشون باشه.چندروزه خوابین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها