لایحه فرجام خواهی پرونده نجفی به دادگاه ارایه می‌شود

وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: در حال تهیه لایحه فرجام خواهی هستیم و احتمالا اواخر هفته اینده لایحه را به دادگاه می‌دهیم تا دادگاه آن‌را به  دیوان عالی ارسال نماید.

لایحه فرجام خواهی پرونده نجفی به دادگاه ارایه می‌شود

حمیدرضا گودرزیدر این‌باره توضیح داد: از آن‌جا که رای صادره ۳۲ صفحه است مطالعه آن زمانبر است و اواخر هفته آینده و بعد از تعطیلات عیدفطر لایحه فرجام خواهی را تقدیم دادگاه خواهیم کرد تا به دیوان عالی برود.

میترا استاد - همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران- ۷ خردادماه سال ۹۸ با شلیک گلوله به قتل رسید و عصر همان روز نجفی به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. از جمله اتهامات نجفی، قتل عمد خانم میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) است.
در دور اول رسیدگی به این پرونده سه جلسه دادگاه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و نهایتا نجفی با احراز قتل عمد میترا استاد به قصاص محکوم شد. بعد از آن برادر میترا استاد با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از اعلام رضایت از قصاص نجفی خبر داد.
سرانجام شهریورماه سال ۹۸ حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران در پرونده محمدعلی نجفی با اتهام قتل میترا استاد که برای تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور ارسال شده بود، از سوی این مرجع قضایی نقض شد و برای رفع نقص تحقیقات و تکمیل آن به شعبه بدوی رسیدگی کننده به پرونده - شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران- اعاده شد.
در دور دوم رسیدگی به پرونده، دو جلسه دادگاه در ششم و نهم آذرماه سال ۹۸ در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و دادگاه مجددا قتل عمد را محرز دانست و نجفی به ۷ سال و نیم حبس محکوم شد. به این حکم اعتراض شد و پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد و دیوان عالی هم حکم پرونده را نقض و به شعبه هم عرض - شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران- فرستاد.
در دور سوم رسیدگی به پرونده در ۱۴ اردیبهشت سال ۹۹ در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ پس از اخرین دفاع نجفی ختم رسیدگی اعلام شد.
۲۶ اردیبهشت سال جاری گودرزی از رای صادره پرونده نجفی در دور سوم رسیدگی خبر داد و گفت که دادگاه دوباره قتل عمد برای موکلم تشخیص داده و اقای نجفی به ۶ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محمدی
    0

    آقا جان چرا اذیت میکنیدآخه بیایید طبقه بندی کنید شما مسولان هرکاری کردید فلان مجازات چندسال زندان مثلا اونم تازه بیشترش مرخصی باشید همینطوربیاییدپایین تا مامردم که اعدام وحبس وتبعید واسه ما خدا ازتون نگذره انشالله

  • شهروند
    0

    اگه این قتل را یه شهروند معمولی انجام داده بود الان اعدام شده شایدکفنش هم پوسیده بود

  • mohsen
    0

    پول داشته باشی اینطوری میشها تا کمر واست خم میشن دوروز دیگم پول میده میاد بیرون راست راست میچرخه

  • ناصر
    0

    تا اونجا که مادیدیم قانون فقط برای خو دشون قانونه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها