تولید ماسکی شبیه لباس فضانوردی برای مقابله با کرونا

یک شرکت کانادایی ماسکی شبیه به کلاه ایمنی فضانوردی ساخته و مدعی است به هیچ عنوان ویروس در آن ورود نمی‌کند.

تولید ماسکی شبیه لباس فضانوردی برای مقابله با کرونا

شما حاضر به پوشیدن این نوع ماسک شبیه کلاه ایمنی فضانوردی در مترو هستید؟ این ماسک به همراه فیلتر‌های هوا برای جلوگیری از ویروس کرونا تا ماه آینده در بازار عرضه می‌شود.

به نظر می‌رسد این کلاه ایمنی فضانوردی برای سفر‌های فضایی مناسب‌تر از سفر‌های روزانه باشد.

نام این کلاه ایمنی فضانوردی BioVYZR ۱.۰ است که مجهز به یک فن است که از یک موتور تغذیه می‌کند تا بتواند هوا را از طریق فیلتر‌ها خارج کند و عوامل بیماری‌زای مضر را از بین ببرد و در بالای این ماسک یک لبه بزرگ تعبیه شده است تا از تماس دستان افراد با صورت آن‌ها جلوگیری شود.

سرمایه‌گذاری کادر درمانی کانادا برای تولید ماسکی شبیه به کلاه فضانوردی

این ماسک شبیه به کلاه ایمنی فضانوردی توسط استارت‌آپ کانادایی VYZR طراحی شده است و تاکنون بیش از ۲۰۴ هزار پوند روی تولید این ماسک توسط پزشکان، پرستاران و دندانپزشکان سرمایه‌گذاری شده است.

ماسک BioVYZR ۱.۰ ماه گذشته به خطوط مونتاژ رسید و پیش بینی می‌شود با قیمت حدود ۱۴۱ پوند به فروش برسد.

وصل شدن ماسک به کاربر

قابلیت وصل شدن این ماسک عجیب و غریب به کاربران

افراد می‌توانند با یک بند بزرگ این ماسک را به دور قفسه سینه خود وصل کنند و به طور طبیعی نفس بکشند.

سپس فنی که در پشت ماسک تعبیه شده است، هوا را به داخل می‌کشد و به میان فیلتر‌های ماسک می‌برد و در آخر از طرفین ماسک به بیرون فرستاده می‌شود.

یزین القایسی، مدیر استارت‌آپ تولیدکننده این ماسک گفت: تجهیزات حفاظت شخصی تقریباً از رسیدن همه عوامل بیماری‌زای موجود در هوا به فرد جلوگیری می‌کند.

تولید قسمت پارچه‌ای ماسک از قبل آغاز شده، در حالی که تولید انبوه سیستم تصفیه هوا قرار است به زودی آغاز شود.

ماسک‌های جذاب برای مقابله با کرونا

اکتفا کارشناسان به پوشیدن یک ماسک ساده

توصیه‌های رسمی دولت انگلستان مبنی بر کند شدن شیوع بیماری حتی با پوشیدن یک ماسک ساده نادرست است، اگرچه کارشناسان اکنون به این نظر اکتفا کرده‌اند، زیرا از ماسک استفاده کردن بهتر از استفاده نکردن از آن است.

مطالعه دانشگاه آنگلیای شرقی نشان داد که ماسک‌ها دارای یک اثر محافظتی کوچک هستند که می‌تواند از افراد سالمند و آسیب‌پذیر در برابر ویروس کرونا مراقبت کنند، این در حالی است که آن‌ها گفتند این شواهد به اندازه کافی قوی نیست و تا دستیابی به اطلاعات گسترده‌تر، استفاده از آن‌ها را توصیه می‌کنند.

همچنین یک مطالعه از دانشگاه آکسفورد که در تاریخ ۳۰ مارس منتشر شد، نشان داد که ماسک‌های جراحی و ماسک‌های درجه N95 به همان اندازه در متوقف کردن شیوع ویروس مؤثر هستند.

ماسک‌ شبیه به کلاه ایمنی فضانوردی

پوشیدن ماسک‌های ساده تا حدی منجر به مهار ویروس کرونا می‌شود

بر اساس گزارش‌هایی از کشور‌هایی که پوشیدن ماسک در آن‌ها اجباری شده یا شهروندان آن‌ها استفاده از آن را رعایت می‌کنند، ثابت کرده است که پوشیدن ماسک منجر به مهار این ویروس می‌شود.

اتریش هم در تاریخ در ۶ آوریل، به دنبال افزایش عفونت ویروس کرونا، زدن ماسک را اجباری کرد و شاهد کاهش قابل توجه میزان ابتلای جدید به کووید ۱۹ بود.

همچنین جمهوری چک و اسلواکی دو کشور اول اروپا بودند که زدن ماسک را اجباری کردند و در هر دو کشور میزان آلودگی ناچیزی ثبت شد.

در انگستان نیز زدن ماسک در فضا‌هایی که رعایت فاصله اجتماعی در آن‌ها دشوار بود، مانند وسایل حمل‌ونقل عمومی یا برخی مغازه‌ها توصیه شد، اما اجباری نشد.

انتظار می‌رود ماسک BioVYZR ۱.۰ محافظت بالاتری نسبت به سایر ماسک‌های موجود در بازار داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها