ماجرای جلوگیری دفتر رهبری از ورود بازرسان در انتخابات سال ۷۶چه بود؟

در کتاب آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)سال ۱۳۷۶ به وقایع روز اول خرداد آن سال اشاره شده است: محسن خبر داد که وزارت کشور مى‌گوید، از دفتر رهبرى گفته‌اند،کارت به بازرسان برای انتخابات ندهید...

ماجرای جلوگیری دفتر رهبری از ورود بازرسان در انتخابات سال ۷۶چه بود؟

در کتاب آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)سال ۱۳۷۶ به وقایع روز اول خرداد آن سال اشاره شده است:

متن خاطرات:

در گزارش‌ها، جدا شدن بخشى از نیروهاى [عبدالرشید] دوستم و ملحق شدن به طالبان در افغانستان و اسارت اسماعیل‌‌خان [والی هرات] و نیروهایش و سقوط فاریاب و نیز استیضاح مخالفان اربکان در پارلمان ترکیه مورد توجه است. انتخابات [ریاست‌‌جمهوری] ایران، سخت مورد توجه رسانه‌هاى خارجى است.

آقاى رحمانى آمد و در مورد پرونده سینا خودرو توضیحاتى داد. آقاى [حسینعلی] نیرى از دیوان‌عالى کشور آمد. براى هزینه‌هاى اضافى استمداد کرد و از اختلاف بین روحانیت در انتخابات اظهار نگرانى نمود و در حُسن‌نیت دادگاه سینا خودرو که اکنون در دیوان است، اظهار تردید کرد.

آقاى [محمدحسین] رضایى، مسئول [سازمان] حج و [زیارت] آمد.گزارش حج را داد و از خطبه‌هاى جمعه من تشکر کرد. گفت مردم خیلى ممنون‌‌اند از این صحبت‌ها. آقاى [ابوالفضل] توکلى‌بینا، [مشاور رییس‌‌جمهور در امور اصناف] آمد. گزارش حج و کارهاى بنیاد خیریه پاکستان را داد. [آقای هدایت لطفیان]، فرمانده ناجا [= نیروی انتظامی] آمد. مطابق معمول، مطالب منفى فراوان در وضع ناجا گفت و استمداد کرد.

عصر در جلسه هیأت دولت چند مصوبه داشتیم؛ منجمله لغو انحصارات در نشر. محسن خبر داد که وزارت کشور مى‌گوید، از دفتر رهبرى گفته‌اند،کارت به بازرسان برای انتخابات ندهید. تلفنى با رهبرى صحبت کردم و پرسیدم؛ گفتند گزارش شده که براى 500 نفر از افراد دفتر تحکیم وحدت کارت خواسته‌اند. آن را منع کرده‌اند که وسیله‌اى براى تبلیغات منفى آنها نشود.گفتم گزارش درست نیست. قرار شد رفع منع شود. تا ساعت ده شب در دفترم کار کردم و به خانه آمدم.

منبع: دیده بان ایران

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • استقلال
    0

    چندی پیش رفتم ویکی پدیا تاریخه عمر ، ابوبکر ، عثمان و علی ع را خواندم گفتم خدایا چقدر شباهت به تاریخ حال حاضر سیاسی ایران است ، ازجمله هریک همدیگرو قبول نداشتند ، همدیگرو تخریب میکردند ، همدیگرو به قتل میرساندند و....خیلی چیزهای دیگه ، با خودم گفتم خدایا اول و آخر اسلام اینجوری بوده که این همه قرن به هیچ جا نرسیده ایم

    نظرات شما -
    • اسد
      0

      دوست عزیز بد منبعی را برای خودت انتخاب کردی وی کی پدیا!؟ تاریخ های معتبر اسلامی و غیر اسلامی وجود دارد ، در هیچ کدام از اینها نمی توانی چنین پیزی را که شما م یگوئید پیدا کنید. علی (ع) با وجودی که حقش تضییع شده بود امام همه جا به خلفا مشورتمی داد آن هم صادقانه . شما از رهبری نیز تا کنون هیچ نظری در باره هاشمی یا خاتمی ای روحانی یا احمدی نژاد دیده اید؟

  • پرسپولیس
    0

    چرا یک نفر باوجود اینکه کارهایی انجام شده ولی به خیر از او یاد نمیشود؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها