افزایش دما تا 12 درجه در برخی شهرها/هشدار وقوع بهمن و‌ آتش‌سوزی‌ مراتع و جنگل‌‌‌ها 

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌از امروز تا بعدازظهر شنبه، وزش باد شدید گرم جنوبی در سواحل خزر و شمال غرب و با افزایش دما بین 8 تا 12 درجه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

افزایش دما تا 12 درجه در برخی شهرها/هشدار وقوع بهمن و‌ آتش‌سوزی‌ مراتع و جنگل‌‌‌ها 

صادق ضیائیان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: امروز اول خرداد در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از شمال غرب، جنوب شرق و جنوب کشور بارش باران، رعدوبرق و وزش باد داریم که شدت بارش‌ها در بخش‌هایی از شرق فارس، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان است.

وی گفت: روز‌ها جمعه دوم خرداد و شنبه سوم خرداد در بخش‌های شمالی کشور، شمال غرب، جنوب شرق، و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در شمال غرب، دامنه زاگرس مرکزی و شمالی و سواحل مرکزی و غربی خزر بارش پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد:‌ تا اواسط هفته آینده روند افزایش تدریجی دما در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت؛ سواحل شمالی کشور و اردبیل ‌امروز و 2 روز آینده افزایش محسوس دما و ورزش باد نسبتاً‌ شدید گرم جنوبی را تجربه می‌کنند و از روز یکشنبه تا اواخر هفته کاهش محسوس دما را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: از روز شنبه چهارم خرداد و همچنین روزهای 5 و 6 خرداد دریای خزر مواج و متلاطم است.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری در برخی ساعات غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 34 و 21 درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 46درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی افزود: از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر سه‌شنبه 6 خرداد افزایش متوسط 7 تا 10 درجه‌ای دما در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود که ضرورت دارد در مصرف بهینه انرژی مدیریت انجام شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر شنبه سوم خرداد وزش باد شدید گرم جنوبی در سواحل خزر و شمال غرب همراه با افزایش دما بین 8 تا 12 درجه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود و در این راستا احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها، ذوب برف در کوه‌ها و سقوط بهمن و همچین خسارت به سازه‌های موقت وجود دارد که توصیه می‌شود بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر باغداران، مرغداری‌ها، پرورش دهندگان ماهی و گلخانه‌داران اقدامات لازم را به عمل آورند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها