رییس کمیته امداد: حدود ۲۰۰هزار شغل برای مددجویان کشور ایجاد می‌شود

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته نزدیک به ۲۰۰ هزار شغل برای افراد زیر پوشش این نهاد در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود.

رییس کمیته امداد: حدود ۲۰۰هزار شغل برای مددجویان کشور ایجاد می‌شود

سید مرتضی بختیاری پنجشنبه شب در حاشیه آیین بهره برداری از ۲ مرکز نیکوکاری در همدان افزود: امسال نزدیک به چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار داده می‌شود.

وی اظهار داشت: ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز در زمینه اشتغال روستایی در نظر گرفته است.

بختیاری عنوان کرد: بر اساس آمار کمیته اشتغال کشور، سال گذشته کمیته امداد امام خمینی(ره) با ایجاد نزدیک به ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل، ۴۰ درصد اشتغالزایی در کشور را به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: سال گذشته نزدیک به چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: توانمندسازی مهمترین برنامه این نهاد است که پایه و اساس آن ایجاد اشتغال و تامین مسکن است.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا با فرهنگسازی، افراد زیر پوشش این نهاد بتوانند از ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کرده و روی پای خود بایستند.

بختیاری تأکید کرد: با حمایت مسوولان همدان، این استان در زمینه ایجاد اشتغال رتبه مناسبی در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه همدان در موضوع سیل نوروز ۱۳۹۸ بسیار خوب عمل کرد، افزود: سیل به بیش از ۲ هزار واحد مسکن مددجویی آسیب زد و نزدیک به یک‌هزار و ۱۰۰ واحد را به طور کامل تخریب کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: تاکنون تمام واحدهای خسارت دیده تعمیر و ۹۰۰ واحد مسکونی نیز با مشارکت این نهاد بازسازی شد و ۲۰۰ واحد باقی مانده نیز تا تیرماه جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی در رابطه با محرومیت‌زدایی مددجویان بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار سالمندان، برای افراد از کار افتاده و بیماران سخت درمان، تا پایان عمر برنامه حمایتی و توانمندسازی دارد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر یک روزه به همدان علاوه بر شرکت در آیین بهره برداری ۴۰۰ واحد مسکونی، از ۲ مرکز نیکوکاری رسانه و اصناف همدان بهره‌برداری کرد.

در حال حاضر ۶۵ مرکز نیکوکاری در همدان فعال است که به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان، امسال تعداد مراکز نیکوکاری در سطح استان به بیش از ۱۰۰ مورد می‌رسد.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۵۱ هزار خانواده شامل ۱۰۲ هزار تن، از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان بهره می‌برند

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    آقای محترم فکری بحال سالمندان کنید پول دارووخرجی ازکجابیاوریم بااین اوضاع کرونایاعلی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها