آگنس کالامارد: بن‌سلمان مسئول قتل جمال خاشقجی است

گزارشگر سازمان ملل در پرونده قتل روزنامه نگار معارض سعودی با اشاره به مسئولیت محمد بن سلمان در این پرونده گفت عربستان باید به خاطر نقض حقوق بشر مجازات شود.

آگنس کالامارد: بن‌سلمان مسئول قتل جمال خاشقجی است

آگنس کالامارد، گزارشگر سازمان ملل در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار معترض سعودی گفت قتل جمال خاشقجی جنایت دولتی از جانب عربستان سعودی بوده و مسئولانی در بالاترین سطح آن را انجام داده اند.

آگنس کالامارد توضیح داد: «می‌توانیم بگوییم که محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی در قتل خاشقجی مسئولیت دارد. باید عربستان به خاطر نقض مکرر حقوق بشر مجازات شود»

گزارشگر سازمان ملل تاکید کرد: «مقامات سعودی برای نجات قاتلان جمال خاشقجی در تلاش برای اعمال فشار بر خانواده او هستند. عربستان در پرونده قتل خاشقجی عدالت را رعایت نمی‌کند.»
پیش از این صلاح خاشقجی، فرزند جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که در اکتبر سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در شهر استانبول به قتل رسید اعلام کرد فرزندان جمال خاشقجی اعلام کرده اند قاتل پدرشان را بخشیده و عفو کرده اند.

این در حالی است خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی امروز جمعه در واکنش به سخنان صلاح خاشقجی گفت هیچ کس حق ندارد قاتلان و آمران به قتل او را ببخشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان . الجزیره

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها