بازسازی درازترین خودروی جهان + تصاویر

درازترین خودروی دنیا پس از چندین سال رها شدن سرانجام بازسازی می‌شود. ین خودرو با ۳۰.۵ متر طول، توسط کتاب رکورد‌های گینس رسماً درازترین خودروی دنیا لقب گرفت.

بازسازی درازترین خودروی جهان + تصاویر

بازسازی درازترین خودروی جهان + تصاویر درازترین خودروی دنیا پس از چندین سال رها شدن سرانجام بازسازی می‌شود. این ماشین در دههٔ ۹۰ توسط یک سفارشی‌ساز مشهور خودرو بنام «جی اهربرگ» بر اساس کادیلاک الدورادو ۱۹۷۶ ساخته شد و «رؤیای آمریکایی» نام گرفت.

این خودرو با ۳۰.۵ متر طول، توسط کتاب رکورد‌های گینس رسماً درازترین خودروی دنیا لقب گرفت. این کادیلاک بزرگ که به دو پیشرانه و ۲۶ چرخ مجهز بود، در میانهٔ خود دارای یک مفصل بود و برای حرکت به دو راننده نیاز داشت. همچنین ترکیب محرک جلوی الدورادو هم به ساخت این خودرو کمک کرده بود، زیرا هیچ نیازی به میل‌گاردان و تونل کف برای عبور آن نداشت. رؤیای آمریکایی همچنین از ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل فضای سبز، جکوزی، استخر با تختهٔ شیرجه و حتی پَد هلیکوپتر هم برخوردار بود.

اما رؤیای آمریکایی پس از دوران شکوه، به مدت دو دهه به حال خود رها شده و به وضعیت ناامیدکننده‌ای افتاد. سپس موزهٔ آموزش فنی «Autoseum» در نیویورک که مالک این کادیلاک بزرگ بود، از طریق پروژه‌های دانشجویی تصمیم به بازگرداندن آن به شکوه اولیه گرفت، اما به گفتهٔ مدیر و رئیس این موزه، «مایک منینگ»، این برنامه‌ها به خاطر سایست‌های ایالتی و تغییرات بودجه‌ای هرگز عملی نشدند؛ اما منینگ که می‌خواست هر طور شده رؤیای آمریکایی را بازسازی کند، با مالک موزهٔ خودروی «Dezerland Park» در فلوریدا، «مایک دِزِر» تماس گرفت.

بازسازی درازترین خودروی جهان + تصاویر

بدین ترتیب، دزر کادیلاک را خریداری کرده و با همکاری Autoseum و استفاده از دانشجویان این موزه، بازسازی خودرو را در آگوست ۲۰۱۹ آغاز نمود.

رؤیای آمریکایی برای سفر از نیویورک به فلوریدا به دو قسمت تقسیم شده و روی تریلر‌هایی قرار گرفت تا رهسپار خانهٔ جدید خود شود. البته از این بابت جای نگرانی نیست، زیرا همان‌طور که گفته شد این الدورادوی دراز در وسط به یک مفصل مجهز شده بود تا امکان دور زدن آن وجود داشته باشد و برای جابجایی هم از همین مفصل نصف شد.

بازسازی درازترین خودروی جهان + تصاویر

پس‌ازاینکه خودرو به‌طور ایمن به مکان موردنظر منتقل شد، تیم بازسازی روند دشوار جدا کردن قسمت‌های مختلف آن از هم را آغاز کردند. با توجه به اینکه رؤیای آمریکایی سال‌ها به حال خود رها شده و در معرض پوسیدگی و زنگ‌زدگی قرار گرفته بود، این تیم برای بازسازی آن قسمت‌هایی را از چند الدورادوی دیگر گرفتند.

بازسازی درازترین خودروی جهان + تصاویر

هم‌اکنون بیشتر کار‌های بازسازی بخش بیرونی خودرو انجام شده و منتظر رنگ‌آمیزی است. همچنین امید است تیم Autoseum/Dezerland بتواند برخی قطعات منحصربه‌فرد این لیموزین مثل استخر و پد هلیکوپتر را هم از نو بسازد. هرچند شیوع ویروس کرونا موقتاً کار بازسازی رؤیای آمریکایی را متوقف کرده، اما به گفتهٔ منینگ، این تیم تا بهار آینده کار بازسازی خودرو را تمام خواهد کرد و پس از رونمایی، در دزرلند پارک به‌طور دائمی به نمایش درخواهد آمد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها