چرا وزیر دارایی عراق در اولین سفر خود به عربستان رفت؟

وزیر دارایی و سرپرست وزارت نفت عراق عراق هدف خود از سفر به عربستان را گسترش روابط با ریاض و کمک به اقتصاد کشورش عنوان کرد.

چرا وزیر دارایی عراق در اولین سفر خود به عربستان رفت؟

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، علی عبدالامیر علاوی که جمعه شب وارد ریاض پایتخت عربستان شده هدف از سفرش به عربستان را شامل سه محور "کمک مالی فوری به بودجه"، "تشویق شرکت ها و موسسات عربستانی به ویژه مراکز فعال در زمینه انرژی و کشاورزی برای ورود به بازار عراق از طریق سرمایه گذاری" و " فعال سازی بخش تجاری" عنوان کرد.

وی افزود: عراق برنامه ای را برای گرایش به سمت تحقق موازنه اقتصادی و مالی با کشورهای همسایه در نظر گرفته است تا بازار عراق به روی همگان و به دور از هرگونه زیان به طرفی معین، گشوده بماند.

فرستاده نخست وزیر عراق به ریاض همچنین با بیان اینکه دولت سعی در تشویق شرکت های سعودی برای مشارکت در بازسازی عراق دارد، تاکید کرد که بغداد نیازمند کمک مالی فوری است تا دولت بتواند به تعهدات خود در قبال کارکنان عمل کند.

علاوی گفت: در حال حاضر موانع زیادی باعث جلوگیری از سرمایه گذاری در عراق شده که قوانین و مقررات جاری، فقدان ساختار مناسب برای سرمایه گذاری خارجی، نبود بانک هایی در سطح جهانی و سیستم محاسباتی و قانونی غیرمشوق، از جمله آنهاست.

وی افزود: تمامی اینها مانع می شود که سرمایه گذار سعودی یا هر سرمایه گذار دیگری بجز در میدان های نفتی در سایر زمینه ها سرمایه گذاری کند.

علاوی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر سیستم اداری در عراق با خواسته های سرمایه گذاری خارجی همخوانی ندارد، بر لزوم اصلاح قوانین و رفع مشکلات و موانع موجود تاکید کرد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    آل سعود برای کشورهای ضعیف تا کنون چه سودی داشته است؟ --- تجربه برای همه ی کشورهای ضعیفی که با خاندان وابسته ی آل سعود رابطه بر قرار کرده اند ثابت کرده است این خاندان از عمر به قدرت رسیدن تا کنون برای این کشورها بجز خرابی و توطئه و دسیسه چینی و برهم زدن اوضاع مردم کشور میزبان هیچ بازده دیگری نداشته است. با این که کشور عراق ، که آن را به شیطان بزرگ وابسته کرده اند ، از این شیطان و کشورهای وابسته به آن تا کنون ضربه های سهمگین جبران ناپذیری خورده است هنوز برخی سران احمق آن دل شیفته ی ضربه های سهمگین بیشتری هستند و تا فنای خود و رو به رو شدن با خدای حسابگر حساب رس و تا غرق کردن عراق مظلوم در منجلاب فساد و خیانت و وابستگی و همسایه فروشی درس عبرت نخواهند گرفت.

    نظرات شما -
    • بی‌نام‌
      0

      واقعآ‌ تو‌ به‌ این‌کارشون‌ میگی احمق‌ پس نه انتظارداشتی بیا‌د پیش‌ما‌ تا مشکلات‌ اقتصادیشو‌ حل کنه...اونها‌برای برای‌‌ملی‌و‌مردم‌شان‌با کسی تعارف ندارند

    • محمد علی
      0

      « بی نامان » درد مزمن آل سعود و عراق را درمان گر نیستند --- آقای بی نام!!! ظاهرا قلم به مزدان با پول اربابان مفلوک در همه جا ریشه داونیده اند. آل سعود و همچنان برخی از حاکمان عراق با وضع فلاکت باری که دامن گیر آنان است در همه ی مسایل کشوری و منطقه ای و جهانی شهره ی آفاق اند و به بی نامانی همچون شما برای دفاع پوچ از آنان هرگز هیچ نیازی ندارند. بیشتر نیاز این خاندان نگون بخت و حاکمان مذکور عراق به جر ثقیل قدر قدرتی است که آنان را از منجلاب پر لجنی که خود را در آن تا بالا تر از مغز سر فرو برده اند نجات دهد. خوشبختانه بخاطر سکنینی مهیب جنایات این خاندان و خیانتهای حاکمان یاد شده چنین بالا بری تاکنون یافت نشده است و شاید تا ابد نیز یافت نشود.

    • کاربر ناشناس
      0

      عرب عرب است گوشت همدیگر را می خورند اما استخوان همدیگر نمی شکنند و به دندان نمی کشند درس عبرتی باشد برای جمهوری اسلامی ایران

  • بنده خدا
    0

    این رفتار باید ایران را بیدار کند که امتیاز عراق در قبال سرمایه گذاری عربستان در عراق چه چیزی می باشد؟مطمئن باشید تاریخ جنگ ایران و عراق گواه حمایت مالی عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بوده است و جالب است که بدانید هدف از تشکیل شورا همکاری خلیج فارس،همکاری های اقتصادی را شامل می شد که تقریبا بعد از یک ماه از تشکیل شورا عراق به ایران حمله کرد و حمایت های مالی اعضای شورا به عراق بسیار چشمگیر بود و شامل خرید اسلحه ها و تجهیزات نظامی بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها