پیش‌بینی تازه از وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن/ سونامی قیمتی رخ می‌دهد؟

رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک تهران، وضعیت بازار مسکن در ماه‌های آتی را تحلیل کرد.

پیش‌بینی تازه از وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن/ سونامی قیمتی رخ می‌دهد؟

حسام عقبایی در مورد پیش‌بینی وضعیت مسکن در سال جاری اظهار داشت: پیش‌بینی من این است که حداقل تا شهریور ماه قیمت‌ها به روند افزایشی خود ادامه دهند و این افزایش قیمت در شهرهای بزرگ حداکثر به اندازه نرخ تورم خواهد بود.

وی افزود: در نتیجه سونامی قیمتی نخواهیم داشت. در شهرهای کوچک‌تر احتمالا افزایش قیمت کمتر از نرخ تورم خواهد بود.

رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: اجاره البته تابعی از قیمت است. با توجه علل گوناگونی که بازار اجاره بها را تا حدود زیادی رها کرده، قیمت اجاره‌بها نیز رشد خواهد کرد و البته تاکنون هم به روند افزایشی خود ادامه داده است.

عقبایی عنوان کرد: البته افزایش در این بخش نیز حداکثر به اندازه نرخ تورم خواهد بود؛ چراکه مستاجران کشور ظرفیت افزایش قیمت بیشتر را ندارند و هم اکنون نیز با شرایط دشواری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی متذکر شد: در سال گذشته هم برخی صاحبخانه‌ها تمایل داشتند نرخ اجاره بها نیز چون قیمت واحدها ۱۰۰ درصد رشد کند که چنین نشد؛ چراکه هیچ مستاجری چنین امکانی را نداشته است. در این بخش هم افزایش نرخ اجاره بها در شهرهای بزرگ بیش از شهرهای کوچک خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • کاربر ناشناس
    0

    به شما بیشتر میخوره که دلال باشید بس کنید این نظر های نسنجیده و من درآوردی را مسکن زمین گیر شده و دیگر هم گران نمیشود مدتی در رکود میماند و بعد آن ریزش پنجاه تا شصت در صدی میکند

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      چهل سال است که فکر میکردیم که این دیگه آخرشی ولی باز فرو کردند .

    • زاگرس انارانی
      0

      ناشناس فازت چیه چی زدی منگی؟کجای کاری؟مسکن از کجا به کجا رسیده مگر در خواب ببینی قیمت نه فقط مسکن بلکه هر چیزی توی این کشور کاهش پیدا کنه

    • ناشناس
      0

      شتردرخواب بیند پنبه دانه اره ارزونی بیچاره مردم

  • ایرانی
    0

    مردم مسکن میخوان چه کنند مگر مردم در 1000سال پیش مسکن داشتند .مهم حفظ کرامات انسانی است که مردم باید داشته باشند که به لطف خدمگزاران کاخ نشین مردم این امر محقق شده است . این افرادی هم که در کاخ های غصبی زندگی میکنند وقتی چلوکباب میخورند البته با دوغ و پیاز سرد مدام غصه زندگی حلال ما را میخورند.

  • مجید
    0

    بسمه تعالی:تاکی وتا کجا می خواهید گرانی را با زبان فلان مسیول پیش ببرید گرانی بیش از حد یعنی ناامنی در خانواده و اجتماع وفروپاشی اعتقادات وفروپاشی ایران به جای تبلیغ گرانی ،تولید را تبلیغ وبرنامه ریزی کنید تا هم بیکاری از بین برود وهم قوام جامعه محفوظ شود .

  • رضا
    0

    حقمونه هر چی سر ما میاد نقطه ضعف رو فهمیدن و با فشار روانی دارن قیمتها رو بالا می برند و وجدانی هم در کار نیست و در نتیجه مردم مظلوم این مملکت برای ابتدایی ترین نیازها باید این قدر فلاکت و بدبختی رو تحمل کنند . دولت نیز نظارت نداره و ... لعنت بر باعث و بانی بوجود آمدن این شرایط

  • ت
    0

    ملک همین دوسال پیش جهشی گران شد بعداز آن هم کلی گران شد دیگه قیمت ملک داره منفجرمیشه حقوقهای ما را جهشی افزایش بدهید تا بتوانیم از پس گرانی اجاره و ملک بربیاییم انصاف داشته باشید همه دنیا ملک ارزان شده با این کرونا خجالت بکشید بسه دیگه برویم دزدی تا بتونیم اجاره را بریزیم توی شکم مالکان بی وجدان ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها