فتح، اهانت‌های امارات به محمود عباس را محکوم کرد

جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح) اهانت‌های امارات به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در پی مخالفت این تشکیلات با تحویل کمک‌های پزشکی از ابوظبی محکوم کرد.

فتح، اهانت‌های امارات به محمود عباس را محکوم کرد

به نقل از خبرگزاری الجزیره، پس از اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین با تحویل گرفتن کمک‌های پزشکی ابوظبی که با هواپیمای اماراتی بدون هماهنگی قبلی با فلسطینیان وارد اراضی اشغالی شده بود، مخالفت کرد، برخی از کاربران توییتری اماراتیِ نزدیک به محافل تصمیم‌گیرنده در این کشور، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و می کیله، وزیر بهداشت فلسطین را به باد انتقاد گرفتند که برخی از آنها با ناسزاهای رکیک همراه بود.

پیام‌های توییتری پس از آن مطرح شد که کیله از مخالفت فلسطین با دریافت کمک‌های پزشکی از امارات خبر داد و گفت: درخصوص کمک‌های پزشکی امارات با ما هماهنگی نشده است و ما دریافت آن را بدون هماهنگی رد می‌کنیم؛ ما کشوری با حاکمیت ارضی هستیم و باید با ما هماهنگی شود.

در همین راستا،‌ ایاد نصر، سخنگوی فتح گفت، تمامی توییت‌های اهانت‌آمیز به رهبری فلسطین خروج از اخلاق و فرهنگ و انحطاط رفتاری است. وی اظهارات کسانی که آنها را یک مشت اوباش توصیف کرد، بیانگر منش آنها دانست که با روابطی گرم و صمیمی به اراضی اشغالی رفتند.

نصر در پی مخالفت فلسطینیان با تحویل کمک‌های امارات گفت: ما یک رهبری داریم که نماینده ملت ماست و هرگونه کمک خارج از آن تلاشی برای تصویب طرح‌ها و برهم زدن اتحاد فلسطین است. وی عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

پیش از این هم محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین اعلام کرد، تشکیلات خودگردان از طریق رسانه‌ها از موضوع هواپیمای حامل کمک‌های امارات که وارد فرودگاه بن گوریون در اراضی اشغالی شد، مطلع شد و در خصوص این کمک‌ها هیچ‌گونه هماهنگی با فلسطینیان نشده بود.

مصطفی البرغوثی، دبیرکل طرح ملی فلسطین نیز در گفت‌وگو با الجزیره گفت، این اقدام امارات غیرقابل فهم و غیرقابل قبول است؛ به ویژه در شرایطی که مسأله فلسطین پس از اعلام طرح معامله قرن آمریکا در آن به سر می‌برد و برای نابودی آن تلاش‌ می‌شود. تحت هیچ شرایطی نباید از نیازهای انسانی فلسطین برای تسریع در روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بهره‌برداری کرد.

روز سه شنبه رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند برای اولین بار یک هواپیمای باربری اماراتی که حامل تجهیزات پزشکی برای کمک به فلسطینیان جهت مقابله با ویروس کرونا بود، وارد فرودگاه "بن گوریون" شد.

این نخستین پرواز است که میان امارات و رژیم صهیونیستی که روابط دیپلماتیک رسمی با یکدیگر ندارند، صورت می‌گیرد.

این هواپیما از ابوظبی برخاست و شرکت الاتحاد این کشور نیز اعلام کرد، هواپیمای مذکور متعلق به امارات است و در آن هیچ مسافری وجود ندارد.

پیش از این هم شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد، خطوط هوایی امارات تعدادی از اسرائیلی‌های موجود در مراکش را به درخواست رژیم صهیونیستی به تل‌آویو منتقل کرد.

به جز مصر و اردن هیچ یک از کشورهای عربی روابط دیپلماتیک علنی با رژیم صهیونیستی ندارند، اما با این وجود روند عادی‌سازی روابط با این رژیم اخیراً به اشکال گوناگون با مشارکت اسرائیلی‌ها در فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در کشورهای عربی مثل امارات سرعت گرفته است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها