گزارشی درباره ارسال کشتی‌های نفتی ایران به دریای کارائیب

مهم‌ترین سامانه‌های موشکی همسایه آمریکا / ونزوئلا در آستانه جنگ با آمریکا قرار گرفته است؟

برخی رسانه‌ها در این چند روز از افزایش تنش در کارائیب سخن گفته اند. طبق گفته وبگاه درایو، ونزوئلا برخی تجهیزات نظامی خود را به مرزهایش در نزدیکی کارائیب ارسال کرده است.

مهم‌ترین سامانه‌های موشکی همسایه آمریکا / ونزوئلا در آستانه جنگ با آمریکا قرار گرفته است؟

به گزارش خبر فوری ، مساله دریای کارائیب و تبادل طلا و تولیدات نفتی بین ایران و ونزوئلا همچنان یکی از داغ ترین بحث‌ها و عناوین خبری در دنیا است.

در حالیکه آمریکا ناوهای خود را به کارائیب فرستاده تا نفتکش ‌های ایران را تهدید کند اما تا کنون مشکلی برای کشتی‌های ایرانی و ونزوئلایی پیش نیامده است.

با وجود این، اقدامات اخیر ونزوئلا نشان می‌دهد که ممکن است این کلاف پیچیده تر از همیشه شود.

التهاب در کارائیب

برخی رسانه‌ها در این چند روز از افزایش تنش در کارائیب سخن گفته اند.

طبق گفته وبگاه درایو، ونزوئلا برخی تجهیزات نظامی خود را به مرزهایش در نزدیکی کارائیب ارسال کرده است؛ این تجهیزات دقیقا در چند کیلومتری ناوهای آمریکایی قرار داشته و زمینه درگیری دو طرف را فراهم کرده اند.

تجهیزات نظامی ونزوئلا شامل سامانه‌های موشکی Buk-M2E و BM-21 و BM-30 است که همگی روسی الاصل هستند. این سامانه‌ها در نزدیکی مرز دریایی در جزیره لا ارکیلا قرار گرفته اند.

سامانه‌های موشکی ونزوئلا

سامانه ضد هوایی Buk-M2E یک موشک زمین به هوای میان برد روسی است که بردی حدود 30 مایلی دارد.

ونزوئلا همچنین مجهز به سامانه S-300VMs هم است که موشکی دور برد بوده و آن هم ساخت روسیه است.

طبق گزارش برخی رسانه‌ها، با افزایش تنش در ونزوئلا و درگیری میان مادور و گوایدو، کرملین به دولت ونزوئلا نزدیک تر شده و این سامانه‌ها را تجهیز کرده است.

براساس ادعای برخی رسانه‌ها، کرملین اخیرا سامانه های اس 300 جدیدی به ونزوئلا داده است تا آنها را در نقاط استراتژیک خود قرار دهد.

اما در کنار این سامانه‌ها، راکت انداز BM-30s هم هست. این سامانه قادر است راکت‌ها را تا برد 56 مایلی محل شلیک نیز پرتاب کند. البته این سامانه و نیز سامانه BM-21 بیشتر در مناطق خشکی کاربرد داشته و نمی‌توانند به اهداف دریایی شلیک کنند.

همه این سامانه ها ابتدا به عنوان نیروی دفاعی ونزوئلا در نزدیکی مرزهای مشترک با همسایه‌ها معرفی گردیدند اما با افزایش تنش در کارائیب به عنوان تهدیدی علیه آمریکا به کار گرفته شدند.

استراتژی دفاعی در منطقه استراتژیک لاس روکس

طبق گزارش درایو، همچنین، شناورهای مدل POVZEE ونزوئلا در این مدت در دریای کارائب تردد بسیاری داشته اند.

بنابر گفته کارشناسان، کشتی‌ها و تجهیزات بسیاری در مجمع الجزایر لاس روکس تمرکز کرده اند. لاس روکس منطقه ای به شدت استراتژیک است و سواحل صاف و جزایر نزدیک به هم آن به خوبی قدرت تنظیم ضدهوایی های روسی الاصل ونزوئلا را دارد.

منطقه لاس روکس و به خصوص جزیره لا ارکیلا که در نزدیکی آن قرار دارد در شمال کاراکاس است و با قرار گرفتن پدافندهای ضد هوایی به نوعی از پایتخت ونزوئلا دفاع می کند.

با قرار گرفتن ناوهای آمریکایی در کارائیب، کاراکاس و کشتی‌هایی که به آنجا می‌روند مورد تهدید قرار گرفته بود؛ اما اقدام نظامی ونزوئلا در لاس روکس تا حدی شرایط دفاعی این کشور آمریکایی را مساعد کرد و خطی دفاعی را در شهرهای ساحلی اش به وجود آورد.

تعداد ناوها و کشتی‌های دریایی

ونزوئلا یک کشور ساحلی است و باید تجهیزات دریایی قدرتمندی داشته باشد. در همین درگیری اخیر با آمریکا نیز مشخص شد که ناوهای این کشور می‌تواند عاملی بازدارنده در مقابل آمریکا باشد.

به طور کلی اما ناوها و کشتی‌های جنگی آمریکا وضعیت مطلوبی ندارد. جدول زیر تعداد کشتی‌های جنگی ونزوئلا را شرح می‌دهد:

شاخص دریایی

تعداد

تعداد کل ناو و کشتی جنگی

37

ناو

0

ناوچه

3

ناوچه سبک

4

زیردریایی

2

جدول بالا به خوبی نشان می‌دهد که ونزوئلا در دریا به شدت ضعیف است. به همین دلیل، بهتر است بیشتر روی سامانه‌های دفاعی روسی خود متمرکز شود.

البته باید صبر کرد و دید که تهدیدات دریایی آمریکا تا چه حد جدی است و آیا مساله نفتکش‌ها واقعا به درگیری نظامی ونزوئلا و آمریکا منجر می‌شود یا نه؟

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 52
  • علیرضا
    0

    ونزوئلا چقدر بیچاره شده که برا بنزین تمام قوای جنگی خود را بکارگرفته

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بیسواد داخل دو تا از این نفت کش ها مواد شیمیایی که برای دو تا از پالایشگاه ها میرود و این مواد میتوانند تا سه سال مشکل اون پالایشگاه ها و بنزین و حل کنند در ضمن آمریکا تهدید کرده بود میخواستی هیچ واکنشی نشون نده یک ترقه ای تو خاورمیانه میزنند آمریکا با تمام قوا میاد و ...

    • ام
      0

      بیسواد تویی که فکر میکنید تجهیزات که میبرند ایرانیه،بدبخت ما این وسط حمالی بیش نیستم،تمام تجهیزات کنترلرها ،اکچویتورها،سنسورها چینیه ،ما تکنولوژی ساخت یک مقاومت ساده را نداریم ،فهمیدی

    • زاگرس انارانی
      0

      امثال تو بی خاصیت فقط بلدین ،دم از یاس وناامیدی بزنین وکسی که خودش را باور نداشته باشد به هیچ جا نمیرسد،رمز پبروزی هر ملت ومردمی خود باوریست ،اگر برخی افراد خود باخته،وترسو که هیچگونه اعتماد نفسی به خود وگشور خود ندارند وهمیشه چشمشون به خارج ارمرزهاست دارای مسیولیت.دراین مملکت نبودند الان این گشور اباد وپیشرفته بود

    • کاربر ناشناس
      0

      با سلام یک زمانی همین ایران رو تهدید میکردند بنزین نمی دهیم همین نخبه های باغیرت همین سرزمین هستندکه بنزین رابه صادرات رساندند خسته نباشیدنخبه های باغیرت

    • بیچاره شناس
      0

      حتماً تو بیچاره تر هستی

    • رضا خوزستان
      0

      اینو اضافه کنم ونزوئلا دارنده بزرگ ترین ذخایر نفت دنیاست و با این حال داغون ترین اقتصاد دنیا را دارد و بیکاری و تورم بیداد میکنه. حالا بحث برخورد نظامی با آمریکا واقعا خنده داره.

  • حسن
    0

    با سلام خدا به مردان سپاهیمون قوت بده اگه نبود قرارگاه خاتم النبیا الان ماهم بابت تامین بنزین کلی مشکل داشتیم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تو همیشه ور میزنی

    • محمدی
      0

      خب تو بگو کی پالایشگاه ها رو میسازه؟ معلومه سپاه

  • حاتم
    0

    ونزوئلا هم یه کشور بیچارس همانند ایران تو ونزوئلا پول شده اشغال تو کوچه ریال ایرانم تا چند وقت دیگه جای روزنامه ها برای پاک کردن شیشه ها رو میگیره ایرانو یه سری هارو نابود کردن ما به جا پیشرفت پسرفت خواهیم کرد تا وقتی که جوان با استعداد و نخبه ایرانی باید بره واسه بیگانه کار کنه و فرار نخبه هارو داشته باشیم و یکی مثل ایت الله جنتی با ۱۲۰ سال سن هنوز بازنشست نشده همین اشو همین کاسس تا یه عده هی پول ملت ایرانو میریزن حلق عمو نصرلله تو لبنان و معلول ایرانی به زور ماهی ۵۰ تومن مستمری میگیره همین اشو همین کاسس ما فقط اسممون مسلمونه وگرنه کافر از ما درست کار تره.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      همین نخبه های باغیرت این سرزمین هستند که واردات را تبدیل صادرات کردند

    • ایران
      0

      حاتم دست مریزاد شیر مادرت حلالت

    • مرگ بر منافق
      0

      مرگ بر آمریکا مرگ بر منافق آلبانی نشین

    • ناشناس
      0

      خوب گفتی!!!

    • سلمان
      0

      ما که پول نمیریزیم تو حلق لبنانی ها و اینا اوناین که پول میدن فک کردی کشور ما برا هیچی رفته تو اون کشور ها داره شهید میده ما هم برا منافع خودمون اونجاییم اخه مگه باید همه چی رو مسولین به شما بگن مگه

  • کاربر ناشناس
    0

    نظرعلیرضا،جهت اطلاع خائنان داخلی هست

    نظرات شما -
    • صداقت‌
      0

      حالا‌نفهمیدیم‌خائن‌این‌وری‌هان‌یا‌اون‌ور‌آبی؟

    • دبیر
      0

      خائن ذخائر نفته که همه میخوان اختیاردارش بشن.اگر منابع ما مثل ژاپن میشد اونوقت وضعمون بهتر از این میشد.

    • حسن
      0

      خائن کسی است که کشور را دستی دستی به انزوا و رکود میبرد نه کسی که به این رفتار معترض است

    • رضا خوزستان
      0

      درود بر حسن

  • کارشناس ناشناس
    0

    دلم به حال اونایی میسوزه که فکر میکنن رسوندن نفت به ونزوئلا پیروزی،به حال اون از همه جا پرت هایی باید تاسف خورد که دم از نخبه های داخلی میزنه و الان از قیمت پراید ۳۷ میلیونی که نخبه های داخلی ساختن کلی ذوق کردن.از قدیم گفتن دیگی که برای ما نچوشه ... وقتی پولش به قول دوستمون که صد در صد هم درسته به جیب نصرالله و فلسطین و لبنان و سوریه میره چه فایده ای برا ملت داره.با این فرمونی که این حکومت داره میره به زودی ما هم برا خرید یه ترشک باید با فرقون پول ببریم دم بغالی.حالا شما بیاین اینجا از طنز قدرت نظامی ونزوئلا در مقابل آمریکا بنویسید و خوشحالی کنید که نفتکش ما به ونزوئلا رسید.به زودی سلامتون میکنم.

    نظرات شما -
    • مزدور شناس
      0

      معلومه مزدور آمریکایی آنقدر بجوش تابترکی. راستی نگفتی الان تیرانا هوا بارانیه یا آفتابی؟

    • صداقت‌
      0

      اینا‌‌م میدونند‌افتخار‌‌نیست‌‌ اگر‌با‌همینم‌‌ ‌ناز‌نکنند چی‌دارند‌‌ باهاش‌ناز‌کنند

    • مجتبی کریمی
      0

      سلام دوست عزیز .خیلی خوب بیان کردی . اما اگه اینطور فکر کنیم باید از گشنگی بمیریم.باید راه های خارج باز بشه چه از عراق چه از فلسطین و چه از آمریکای لاتین .باید ببینی چه کشوری از این کمک هایی که میگی بدش میاد؟ و چه تاثیری میذاره؟یعنی بیشترین تاثیری که میذاره روی چه کشورهاییه ؟

    • محمد
      0

      داداش بودجه سپاه کلا 1.8 (کل نیرو های مسلح3.5 درصد) درصد از کل بودجه کشوره. اگر هم از این بودجه سلاحی یا کمکی به گروه های مقاوت برسه باعث کاهش هزینه های دیگر نظامی ما میشه .شما برو 96.5 درصد دیگه رو بررسی کن که خرج چی میشه

    • بنده خدا
      0

      مگه شما از وارثان کورش کبیر و داریوش و..نیستی؟ این تمدن ماست باید کشور گشایی کرد باید مقابل زورگو ایستاد باید داد مظلومان را ستاند این تمدن ماست این فرهنگ ایران و ایرانیست یک ایرانی هیچوقت بجز دوره قاجار وپهلوی که با خدعه ونیرنگ انگلیسی ها زیر بار حاکمان بیعرضه از حق طلبی کوتاه آمده در طول تاریخ دادگر بوده وهیچ حد ومرزی را برای دادخواهی نداشته راضی نیستی کشورتو عوض کن

    • رضا خوزستان
      0

      اگه این وقت و هزینه ایی که صرف امریکا و اسرائیل ستیزی و جنگ های نیابتی کردیم صرف توسعه و رفاه داخل میشد قطعا حالا ژاپن اسلامی بودیم و تورم صفز و پول ملی برتر و دارای قدرتمند ترین پاسپورت دنیا بودیم و سیل مهاجرت نخبه ها و سرمایه ها و جوانان به خارج از کشور معکوس میشد و آن زمان ایران با اقتصاد برتر و این قدرت نظامی خود به واقع یک ابر قدرت نو ظهور بود نه کشوری که با تورم 40 درصدی با پول بی ارزش و بیکاری و فساد و رانت اقتصادی و هزاران مشکل دست به گریبان است و مدام می‌خواهد پوز آمریکا و اسرائیل و عربستان و... به خاک بمالد غافل از اینکه مردم خودمان برای پراید 90 میلیونی صف می‌کشند تا پول و اندوخته خود را از تورم و بی ارزش شدن نجات دهند.

    • ایمان
      0

      تو کارشناسی؟هنوز نمیدونی بقالی رو چه جوری مینویسن سوادت در حد 3 ابتدایی هم نیست آقای بغال!!

  • شاه عباس فرخی
    0

    اگه این کشتیا سالم بدون مزاحمت به مقصد برسن یه اقتدار نظامی برا ایران محسوب میشه،لعنت خدا بر هر چی وهابی داخلی و خارجی

  • ایمان امینی
    0

    تنها کشوری که جرئت کرده جلوی آمریکا قدعلم کنه ایرانه حالا شماها هی آیه یاس بخونید فقط باعث دل خوشی اربابانتون میشه .ایران داره کار خودشو میکنه.

  • عباس سفری
    0

    سلام آقا چرا بحث میکنید معنی نداره جنگ رو بکشیم به کاراییب باید وایسیم اونا بیان خلیج فارس داد و بیداد کنن حالا گیرم که ما بنزین فرستادیم که چی بشه به یکی دیگه که تحریم ناجوانمردانه شده کمک کنیم بهتر نیست سرمون رو مثل ... بندازیم پاییم و جومون رو بخوریم؟ تاکسی هم بهمون نگه خرت به چند من؟

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      اخه کی میخوای بفهمی ؟! وقتی به قلدر کار نداشته باشی بازم اون باهات کار داره و باج می خواد و این باج خواهی ادامه داره تا وقتی جلوش وایسی

    • ایمان
      0

      بنزین فرستادیم و خواهیم فرستاد که چندین تن طلا بیاد تو مملکت.

    • ام
      0

      محمد،قدرت به علم و توانایی تخصصی است نه به قلدوری و بچه پرروبازی ،چهل سال شد همه پیر شدیم ولی نتیجه صفر در اوج بدبختی

  • علی اصغر خدابخش خیبری
    0

    امریکا ماندن در منطقه خیلی براش مهمه وبرای حتا یک روز بیشتر موندن حاضره تحقیر و خفت رو تحمل کنه که یک روز بیشتر بمونه و به چپاول خودش ادامه بده خیلی دوست دارم کورشو گم کنه

  • ج
    0

    امریکا در همه دنیا شکست خورده است و هیچ غلطی نمیتونه بکنه فقط بلده تهدید کنه ابرقتدرت الان ایرانه مرگ‌ بر امریکا و حامیان کودک کشش ،،، و دشمنان داخلی ایران

    نظرات شما -
    • کیکا
      0

      مشکل امریکا فقط وجود قدرتی بنام روسیه است ..بلاخره دنیا مانند پادگان میمونه امریکا و روسیه دوتا دژبان هستن نبود این دو یعنی هرج مرج..دخالت روسیه تو سوریه و بمباران گسترده داعش که دیدید.بلاخره سهم 50 درصدی ما هم از خز شده 13 درصد اینهم یعنی امنیت...

  • عباس سفری
    0

    محمد آقا بادقت متن رو بخون شاید نظرت نسبت بمن عوض شد دوست گلم

  • علی
    0

    خب دنیا کرا جنگ زرگری ست

  • دنیز
    0

    به سر و کله هم نپرید .کشتی میرسه هیچ اتفاقی هم نمیفته.امریکا اون ور دستش باز باشه اینور دمش گیره نمیتونه تکون بخوره.در مورد سپاه هم بگم که نبض ایران سپاه هست تا موقعی که بتپه ایران مال ماست .اگه خدای نکرده وایسه .ایران از عراق هم بدترمیشه ..

  • MR
    0

    خیلی برام جالبه بدونم هفت تا ناوچه چطور میخواد جلوی ناوای آمریکایی رو بگیره که همزمان میتونن چندین رو رهگیری و شلیک کنن کلی هم ناوهواپیمابر هست که میتونن ۱۵ سال با سوخت هسته ای دور تا دور دنیا رو بچخرن گارد حفاظتیشم (گارد حفاظتی تاو هواپیمابر)که هیچ خودش یه ارتش کامل نیروی دریاییه...

  • عبدالله خالقی
    0

    آمریکاامروزه منفورترین کشور درتمام عالم است اوممکن است ازنیروی دریایی ونزوءلاشکست نخرد ولی یقین دارد که ازنیروی م شکی ایران نمی تواند قصردربرود ضمنا این درس خوبی میتواندباشد برای سیاست مداران عالم که زبان زور را فقط زور می‌تواند جواب دهد نه دیپلماسی

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      میگم شمایی که این همه از موشک دم میزنید پس اونا که از منظومه شمسی خارج شدن چی باید بگن خوب زور که دارن برد موشکاشونم که نامحدوده پس چرا ایران یا کره شمالی یا هر کشور متخاصم دیگه رو نمیزنن. مگه ژاپن رو بمباران اتمی نکردن کی جرات کرد بگه بالا چشم آمریکایها ابرو. چرا اینقدر دنبال جنگ جدالیت. دوست دارید جونای ایران بشن سیبل آمریکایها و یه شکست مفتضحانه ای بخوریم اونقت بگید اشتباه کردیم

  • بهروز
    0

    از بحث‌های زیر این مطلب میشه فهمید آینده‌ی این مملکت به کجا خواهد رسید.. متاسفم که اینقدر تفاوت بین دیدگاهها هست..از همین تفاوت میشه فهمید میان دولتمردان ما چقدر بحث و اختلاف سلیقه‌ست

  • ناشناس
    0

    متاسفانه اینجا هم عناصر مزدور کیلویی مثل توییتر حضور پیدا کردن و یه ساعته ۲۰ پیام و ۵۰ تا رای فیک میزارن میرن.اونایی که همه عشقشون رسیدن نفت کش به ونزوئلاست و امثال منتقدین به نظام رو وابسته به آمریکا خود فروخته خطاب میکنن افرادی هستن که فقط جلوی چشمشون رو میبینن.آخه تویی که مثل خیلی از مردم تو نون شبت موندی،خار شدن آمریکا برات چه نونی داره،رسیدن نفتکش چه نونی داره،جنگ طلبی و تهدید چه نونی داره،چهل ساله با همین فرمون دارن ما رو میبرن ته دره ،دیگه چیزی نمونده بخوریم اون ته و منفجر بشیم.۴۰ ساله همه بی تدبیری ها و کوته فکری ها و دزدی های خودشون میندازن گردن دشمن و بیگانه و صهیونیسم،به همین بهانه های دشمن سازی پول ما مردم برای ساخت هزاران موشک و تجهیز گروهای نیابتی و کمک به صد جای دیگه خرج کردن ولی شکم ما ملت سیر نکردن.شمایی که طرفداری میکنی یا نونت چرب کردن و شکمت سیره یا اونقدر بی فکری که حتی فکر نمیکنی چرا این ملت اینقدر بدبختن،چرا همه دنیا جز چند تا بدبخت تر از خودمون باید با ما مشکل داشته باشن.چرا هر چی شعار و وعده به ما دادن حتی یه دونش هم عملی نشده،چرا در عرض ۴۰ سال اصلی ترین چیزی که به بهونه اون انقلاب کردیم یعنی اسلام رنگ باخته و اعتقادات مردم از بین رفته.۴۰ سال حتی یک قدم پیشرفت نداشتیم،چطور حکومتی که شکم مردمش نمیتونه سیر کنه ۳۰ میلیارد دلار به سوریه کمک میکنه،چه امنیتی که داعش تا مجلس ما و حرم امام هم رسید.چه اسلامی که هیچ جای دنیا به اندازه اینجا دزدی و اختلاس و رانت خواری وجود نداره.اگه این پست منتشر کردن دوستان ذوب در ولایت فقط بیاید یه مورد اقتصادی،اجتماعی،سیاسی، بنویسید که تو این ۴۰ سال ما در مقایسه با بقیه دنیا پیشرفت داشتیم...

    نظرات شما -
    • رضا خوزستان
      0

      دوست ناشناس کلامت حقه و اون دوستانی که مدام به دنبال رجز خوانی و مرگ بر این و مرگ بر آن هستند و چشمشان را بر روی واقعیت داخل کشور بستند یا وصل به ثروت و قدرت هستند یا اینکه متوهم و نادانند و وقتی به هوش می‌شوند که شاید دیگه دیر شده باشد و این جبر تاریخ است.

    • کاربر ناشناس
      0

      دمتگرم که یک کلام حرف حساب زدی. حضرات میتونن با تمام افتخار بگن دزد ترین و ناپاک ترین نظام دنیا رو اداره میکنن

  • امین
    0

    شما هایی که اسم کشور ژاپن رو به زبان میارید و با کشور عزیز ایران مقایسه میکنید این رو بدونید که اگه مردم ژاپن هم مثل کشور ما آدم های خائن وترسو ونخبه های بدون تعصب داشت هر گز به این اقتصاد دست پیدا نمی کرد، در ایران فقط قشر انقلابی هستن که تلاش میکنن برای عزت ایران و اگه همه دست به دست هم میدادیم وضعیت ایران خیلی بهتر از الان میشد. درود بر ایران و ایرانی

  • گشتاسب
    0

    لطفا پای کوروش و داریوش رو وسط این جنگ زر گری تون نکنید.هر کی بیشتر حرص میزنه مطمئنا منافع خودش درخطره وگر نه خیلی راحت به همه چیز پشت میکنه. جای این صحبت ها از داخل مملکت بگویید که ۴۰ سال بی کفایتی و دزد بودن مسولین باعث شاخ شدن امریکاو خنده دار تر عربهای بی بته وبی فرهنگ عربستان شده.عربهایی که در۲۵۰۰ سال حکومت شاهنشاهی ،ایران آنها را به رسمیت نمیشمرد

  • علی
    0

    تمام مشکلات مون از جایی شروع شد که همه صاحب نظر شدن و بدون تخصص توی یه حوزه تخصصی شروع به نظر دادن کردن این حرفایی که هر دو گروه میزنید بدون مطالعه و پشتوانه اس و فقط سر کوچه و بتزذا

  • تانک دیسترویر
    0

    وقتی ایو بنزینا تو ونزوئلا پهلو بگیره دروازه های بهشت رومون باز میشه لجاره ها کم تر ذلیل باشید بیشتر دلیر پلیز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها