پیام نخست‌وزیر لبنان به الکاظمی چه بود؟

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پیام تبریکی از سوی همتای لبنانی خود بابت انتصاب در سمت جدید دریافت کرد. سفیر چین نیز در دیداری با الکاظمی از او برای سفر به پکن دعوت کرد.

پیام نخست‌وزیر لبنان به الکاظمی چه بود؟

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر الکاظمی، او در بغداد میزبان ادیب الحبحاب، سفیر لبنان در عراق بود. الحبحاب در این دیدار پیام کتبی حسان دیاب، نخست وزیر لبنان را به الکاظمی تقدیم کرد. دیاب در این پیام به الکاظمی انتصابش در سمت نخست وزیری را تبریک گفته و نسبت به توسعه روابط دو کشور در راستای تقویت مشترکات تاریخی و اجتماعی گسترده دو کشور ابراز امیدواری کرد.

الکاظمی نیز ضمن تأکید بر عمق روابط دو کشور عراق و لبنان از زمان تأسیس کشور لبنان و لزوم تقویت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این روابط، از سفیر لبنان بابت این پیام تشکر کرده و به رهبری لبنان عرض ارادت کرد. همچنین در این دیدار دو طرف درباره سرمایه‌گذاری در حوزه‌های انرژی، کشاورزی، گردشگری، آموزش و پرورش و بهداشت گفتگو کرده و راه‌های تسهیل رفت‌وآمد و تبادل تجاری میان دو کشور را بررسی کردند.

دعوت چین

علاوه بر این، الکاظمی در بغداد میزبان چانگ تاو، سفیر چین بود.

سفیر چین در این دیدار ضمن تبریک به الکاظمی برای انتصاب در پست نخست وزیری، تاکید کرد که پکن به توسعه روابط خود با بغداد امیدوار است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها